// چهار شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۲

بازی Spider-Man صدرنشین لیست پرفروش ترین بازی های آمریکا در سپتامبر 2018

موسسه NPD به رسم همیشگی، لیست پر‌فروش‌ترین بازی‌های ماه سپتامبر ۲۰۱۸ در کشور آمریکا را منتشر کرده است که بازی Spider-Man رتبه اول آن را در اختیار دارد.

موسسه NPD که در زمینه بررسی بازار و ارائه آمار فروش فعالیت می‌کند، در جدید‌ترین گزارش ماهانه خود اقدام به معرفی پر‌فروش‌ترین بازی‌های ماه سپتامبر ۲۰۱۸ در کشور آمریکا کرده است. با استناد به این لیست تازه‌ترین محصول استودیو Insomniac Games (اینسامنیاک گیمز) یعنی بازی Spider-Man که با استقبال مخاطبین رو‌به‌رو شد و در سه روز اول عرضه توانست ۳.۳ میلیون نسخه به فروش برساند، صدر جدول را در اختیار خود گرفته است.

بازی مذکور نه تنها لقب پر‌فروش‌ترین بازی ماه سپتامبر آمریکا را به خود اختصاص داده است، بلکه این بازی در ماه انتشار، سطحی از فروش دلاری را تجربه کرده است که هیچ بازی انحصاری پلی استیشن به آن دست نیافته است. در بخش تمامی بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های Playstation منتشر شده‌اند، چه انحصاری و چه غیر انحصاری، بازی Spider-Man در رتبه هفتمین شروع موفق تمام دوران پلی استیشن قرار گرفته است. همچنین در حال حاضر این بازی پس از بازی‌های Far Cry 5 و God of War سومین بازی پر‌فروش سال ۲۰۱۸ لقب گرفته است. علاوه بر این در باب مقایسه با عملکرد تجاری دیگر بازی‌های ویدیویی با محوریت شخصیت اسپایدرمن، می‌توان به این نکته اشاره کرد که میزان فروش بازی Spider-Man در ماه اول عرضه، ۳۷ درصد از مجموع فروش تمامی بازی‌های شخصیت مذکور در اولین ماه انتشار بیشتر است.

در رتبه دوم لیست پر‌فروش‌ترین بازی‌های ماه سپتامبر ۲۰۱۸ در کشور آمریکا، بازی NBA 2K19 قرار دارد. این بازی در جایگاه پنجمین بازی پر‌فروش سال ۲۰۱۸ قرار گرفته است و از سال ۱۹۹۵ که فعالیت موسسه NPD آغاز شده است، بیشترین فروش دلاری در ماه عرضه را در بین بازی‌های ورزشی داشته است. علاوه بر این هم‌اکنون بازی NBA 2K19 پر‌فروش‌ترین بازی ورزشی سال جاری است و موفق‌ترین شروع را در بین بازی‌های سری NBA 2K داشته است.

بازی Assassin’s Creed Odyssey در حالی در جایگاه سوم لیست پرفروش‌ترین بازی‌های ماه سپتامبر قرار گرفته است که آمار فروش آن نسبت به بازی Assassin's Creed Origins با رشد دو رقمی همراه شده است. رتبه چهارم در اختیار بازی FIFA 19 قرار دارد که از زمان بازی FIFA 16 بالاترین فروش مجموعه فیفا را تجربه کرده است. در جایگاه‌های بعدی بازی‌های Madden NFL 19 و Shadow of the Tomb Raider حضور دارند. بازی Forza Horizon 4، به عنوان تازه‌ترین محصول استودیو Playground Games (پلی گراند گیمز) و یازدهمین بازی سری Forza در رتبه هفتم قرار دارد و توانسته است دو لقب «پر‌فروش‌ترین بازی سری ذکر شده» و «موفق‌ترین شروع در بین بازی‌های سبک ریسینگ روی تمامی کنسول‌های ایکس باکس» را به خود اختصاص دهد. لیست ۲۰ بازی پر‌فروش ماه سپتامبر ۲۰۱۸ در کشور آمریکا به شرح زیر است:

رتبهاسم بازی
۱Marvel’s Spider-Man
۲NBA 2K19
۳Assassin’s Creed: Odyssey
۴FIFA 19
۵Shadow of the Tomb Raider
۶Madden NFL 19
۷Forza Horizon 4
۸Destiny 2
۹Super Mario Party
۱۰NHL 19
۱۱Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age
۱۲WWE 2K19
۱۳Grand Theft Auto V
۱۴Mario Kart 8
۱۵Naruto To Boruto: Shinobi Striker
۱۶Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege
۱۷Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy
۱۸Super Mario Odyssey
۱۹The Legend of Zelda: Breath of the Wild
۲۰Minecraft

در بخش سخت‌افزار، موسسه NPD اعلام کرده است که کنسول PS4 از لحاظ فروش دلاری و تعداد دستگاه، پر‌فروش‌ترین کنسول ماه سپتامبر بوده است. در مجموع فروش دلاری کنسول‌ها در این ماه نسبت به سال گذشته با ۳ کاهش رو‌به‌رو شده‌ است و به رقم ۳۰۶ میلیون دلار رسیده، اما این موضوع به معنای افت فروش کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیست و کنسول‌های نسل هشتمی دو کمپانی سونی و مایکروسافت به روند رو به رشد خود ادامه داد‌ه‌اند. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده