نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

تهیه‌کننده سریال The Walking Dead از تأثیر بازی‌های ویدیویی بر فیلم‌ های زامبی‌ محور می‌گوید

زامبی‌ها این روزها محبوبیت بالایی در دنیای سرگرمی دارند و تهیه‌کننده مردگان متحرک این قضیه را مدیون بازی‌های ویدیویی می‌داند.

در سال‌های اخیر تعداد زیادی فیلم و بازی با محوریت زامبی‌ها ساخته شده‌اند و به سختی می‌توان محبوبیت بالای این موجودات را انکار کرد. در کنار بازی‌های ویدیویی و فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی هم در این مدت به سراغ زامبی‌ها رفته‌اند و شاهد مجموعه‌هایی مثل مردگان متحرک (The Walking Dead) و iZombie بوده‌ایم. هر چند همه این آثار به نوعی مدیون جرج رومرو و فیلم‌های کلاسیک او در این سبک هستند و در سال‌های گذشته هم فیلم‌هایی مثل ۲۸ روز بعد باعث داغ‌تر شدن این سبک شدند، ولی تهیه‌کننده سریال واکینگ دد نظر جالبی در این مورد دارد:

من افتخار تولد دوباره سبک زامبی را به بازی‌های ویدیویی می‌دهم. بازی‌هایی مثل Resident Evil و The House of the Dead بودند که باعث بالا رفتن دوباره محبوبیت زامبی‌ها شدند. شما اسلحه‌ای را در دستان یک کودک قرار می‌دهید تا به سمت زامبی‌ها شلیک کند و از این کار لذت ببرد. این موضوع در بازی‌های ویدیویی قبل از موج جدید فیلم‌های زامبی‌محور مثل طلوع مردگان (نسخه ۲۰۰۴) و ۲۸ روز بعد از راه رسیده بود.

آقای گرگ نیکوترو این صحبت‌ها را در جریان بخشی از برنامه AMC Visionaries: Eli Roth's History of Horror مطرح کرده است که به زودی به شکل کامل پخش خواهد شد. او عقیده دارد بعد از کاهش محبوبیت فیلم‌های زامبی‌محور، این بازی‌های ویدیویی بودند که موفق شدند به شکلی متفاوت مخاطب را در یک دنیای آخرالزمانی قرار دهند:

مردم از شلیک به سمت زامبی‌ها لذت می‌برند و اگر به سال‌های اخیر دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که اول بازی‌هایی مثل رزیدنت ایول بودند که یک بار دیگر زامبی‌ها را مطرح کردند و بعد از آن فیلم‌هایی مثل طلوع مردگان و Shaun of the Dead ساخته شدند.

ادگار رایت کارگردان Shaun of the Dead هم در این زمینه با نیکوترو هم‌عقیده است و می‌گوید:

آن بازی‌ها وظیفه خود را در خلق حال و هوا و اتمسفری مشابه آثار جرج رومرو به بهترین شکل ممکن انجام دادند و من و سایمون پگ هم بعد از بحث و گفتگو در مورد این سبک از بازی‌های ویدیویی به بحث در مورد آثار جرج رومرو رسیدیم.

ایده اولیه فیلم زامبی‌محور ادگار رایت و سایمون پگ هم از دل یکی از قسمت‌های مجموعه تلویزیونی Spaced متولد شد که در آن یک بازی ویدیویی با حضور زامبی‌ها تبدیل به یک فاجعه واقعی می‌شد.

هر چند به هیچ وجه نباید نقش فیلم‌های سینمایی کلاسیک را در محبوبیت امروز زامبی‌ها نادیده گرفت، ولی صحبت‌های نیکوترو و رایت هم در مورد تأثیر عظیم بازی‌های ویدیویی مثل رزیدنت ایول بر افزایش محبوبیت این موجودات ترسناک جالب توجه است.

برنامه AMC Visionaries: Eli Roth's History of Horror از ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) از طریق شبکه AMC پخش می‌شود و قرار است به تاریخچه سبک وحشت و انواع مختلف آن بپردازد و قسمت اول آن هم به موضوع زامبی‌ها اختصاص پیدا کرده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده