معرفی شخصیت مستر میکسیزپیتلیک

معرفی شخصیت مستر میکسیزپیتلیک

جمعه, ۲۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۲

در این قسمت از سری مقالات معرفی شخصیت‌های کتاب‌های کمیک، به سراغ یکی از دغل‌بازترین دشمنان سوپرمن از کمپانی دی سی کامیکس یعنی مستر میکسیزپیتلیک می‌رویم.

مستر میکسیزپیتلیک یک شخصیت کوتوله‌ی شیطانی از بُعد پنجم به حساب می‌آید . او توانایی این را دارد تا هر کاری که دوست دارد و می‌تواند تصور کند، انجام دهد. او می‌تواند سوپرمن را تبدیل به خاکستر کند یا اصلا او را به طور کلی از جهان هستی پاک کند، اما اگر این کار را انجام دهد چه چیز جالب و سرگرم کننده‌ای در آن وجود دارد؟ برخی اوقات این شخصیت با نام «میکسی» هم خطاب می‌شود. او یک شخصیت ساختگی و خیالی به حساب می‌آید که در کتاب‌های کمیک سوپرمن، از کمپانی دی سی کامیکس حضور می‌یابد. این کاراکتر برخی اوقات به عنوان یک ابرشرور و مواقع دیگر به عنوان یک ضد قهرمان در داستان‌ها حضور می‌یابد.

شخصیت مستر میکسیزپیتلیک برای این خلق شد تا در قسمت ۳۰ سری کتاب کمیک Superman که در ماه سپتامبر سال ۱۹۴۴ با نام «The Mysterious Mr. Mxyzptlk» منتشر شده بود، حضور یابد. این شخصیت توسط نویسنده‌ای به نام جری سیگل و هنرمندی به نام آیرا یاربرا خلق شده است. با این حال، به خاطر تاخیرات و مشکلاتی که در زمان انتشار این قسمت از مجموعه به وجود آمد، این شخصیت اولین بار در سری کمیک‌های روزانه‌ی سوپرمن که توسط نویسنده‌ای به نام ویتنی السورث و هنرمندی به نام ویتنی بورینگ منتشر شده بود، حضور یافت.

در سال ۲۰۰۹ مجله خبری آی جی ان لیستی از بزرگترین شخصیت‌های شرور کتاب‌های کمیک تاریخ جمع آوری کرد و شخصیت مستر میکسیزپیتلیک را در رتبه‌ی ۷۶ این لیست قرار داد.

Mister Mxyzptlk

شخصیت مستر میکسیزپیتلیک از بُعد پنجم آمده است. او قدرت‌هایی فراتر از حد تصور دارد. این کاراکتر که به‌شدت به دنبال تفریح کردن است، به طور معمول شخصیت سوپرمن یا همان مرد پولادین را به چالش می‌کشد و برخی اوقات هم او را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد. با اینکه میکسیز پیتلیک اغلب اوقات به عنوان یک موجود آزار دهنده مورد خطاب قرار می‌گیرد تا یک موجود شرور و مخرب، اما قدرت بسیار بزرگی که او دارد، باعث می‌شود که او به عنوان نیرویی به حساب بیاید که اصلا نمی‌توان کنار گذاشت و شکست دادنش از اولویت‌ها به حساب می‌آید. همانطور که در ابتدای این مقاله هم عنوان شد، شخصیت مستر میکسیزپیتلیک توسط نویسنده‌ای به نام جری سیگل و هنرمندی به نام آیرا یاربرا خلق شده است. این شخصیت در ۴۶۰ کتاب کمیک حضور داشته اما در هیچ کدام از آنها جان خود را از دست نداده است.

تا به امروز هنوز هیچکس از نام واقعی این شخصیت خبر ندارد

القاب و اسامی مستعار: میکسی، میکسد پیکلز، ایمپ، میستر میکسیز پیتلیک، سوپر مایت، لوکی، Kltpzyxm، گرگ، بن دی روی، کلارک کنت، راپلتات و غیره.

تیم‌ها: ایمپ‌های بعد پنجم و رژیم زمین یک.

متحدان: بت مایت، ایگنیشن، لوییس لین، ماسک من، موپی، کوئیسپ، سوپرمن، سوزی تامپکینز و پرزنس.

دشمنان: ای، آلن مور، بری آلن، بارت آلن، بت مایت، بتمن، بوستر گلد، باگ، دومزدی، فرلین نیکسلی، ایمپاسیبل من، جان کنت، کان ال، لنا لوثر، لوییس لین، مد من، مارشن من هانتر، مانستر، مستر باندو، کوئیسپ، ربات، سیلور سرفر، سولجر، اسپکتر، سوپر بوی پرایم، سوپرمن، تیم دریک و غیره.

Mister Mxyzptlk

  • دوران طلایی: زمین ۲:

مستر میکسیزپیتلیک در ابتدا به شکل یک مرد کوتاه کچل به همراه یک کت و شلوار بنفش، پاپیون سبز و یک کلاه دربی لبه‌دار ظاهر می‌شد. قدرت‌های این شخصیت از تکنولوژی پیشرفته‌ی بعد پنجم می‌آمد؛ این تکنولوژی آنقدر پیشرفته بود که در عمل، قدرت‌های این شخصیت شباهت بسیار زیادی به جادو داشت. سوپرمن بعد از روبه‌رو شدن با این تهدید، تا حد زیادی عصبانی شد زیرا قدرت‌هایش اصلا با قدرت‌های او مطابقت نداشت و این موضوع او را آزار می‌داد. به همین دلیل مجبور بود تا مدام نسبت به این شخصیت شرور، هوش و زرنگی بیشتری به کار ببرد و او را به هواپیمای خودش بازگرداند. مستر میکسیزپیتلیک تا حد زیادی از اذیت کردن مرد پولادین لذت می‌برد و عاشق این کار بود، او حتی با لکس لوثر قرار گذاشت تا بتواند به اهداف خود دست پیدا کند. این کاراکتر باز هم این روند آزار دادن سوپرمن و همچنین شهر مترو پلیس را ادامه داد و بعد از مدتی دیگر یک پروسه مداوم پیدا کرده بود که تقریبا هر ۹۰ روز یکبار، این اذیت و آزارها اتفاق می‌افتاد.

  • دوران نقره‌ای: زمین ۱:

در دوران نقره‌ای، میکسیز پیتلیک تبدیل به شخصیتی مربوط به آینده شده بود که لباسی نارنجی رنگ داشت. با اینکه لباس او تغییر یافته بود، اما تا نشانه‌هایی از همان لباس قبلی در آن وجود داشت؛ لباسی نارنجی رنگ با حاشیه‌هایی بنفش و موهایی سفید که در دو طرف سرش قرار داشتند. با اینکه در اواسط دهه ۱۹۵۰ این تغییرات اعمال شده بود، اما در کنار آنها، باز هم همان کلاه کلاسیک این شخصیت باقی ماند اما رنگ آن تا حدودی تغییر کرده بود. در کتاب‌های کمیک شخصیت سوپرمن که در دوران نقره‌ای منتشر می‌شد، توضیح داده شد که چرا میکسیز پیتلیک توانایی این را دارد که بر روی سوپرمن آسیب بگذارد و او را مورد اذیت و آزار قرار دهد؛ از آنجایی که سوپرمن نسبت به جادو حساس بود، تحت تاثیر این شخصیت قرار می‌گرفت. مدتی بعد از تاسیس و ایجاد دنیای مولتی ورس کمپانی دی سی کامیکس در دهه ۱۹۶۰، اینگونه توضیح داده شد که این شخصیت بنفش پوش به نام میکسیز پیتلیک، در واقع در بعد پنجم زندگی می‌کند که به زمین دوم متصل است. از طرف دیگر هم توضیح داده شد که شخصیت نارنجی پوش دیگری که اسم او هم میکسیز پیتلیک است، در بعد پنجم زندگی می‌کند؛ بعدی که به زمین یک متصل است. نسخه‌ای که مربوط به زمین یک بود، در داستان‌های شخصیت سوپر بوی حضور یافت با این تفاوت که در این داستان‌ها، تغییراتی در این کاراکتر اعمال شده بود؛ در این نسخه، این شخصیت با موهایی قرمز رنگ و با نام مَستر میکسیز پیتلیک حضور یافت و زمانی که سوپر بوی در دوران جوانی خود و در اسمال ویل به سر می‌برد، توسط این شخصیت تا حد زیادی مورد اذیت و آزار قرار گرفت.

Mister Mxyzptlk

  • دوران مدرن: زمین جدید:

شخصیت مستر میکسیزپیتلیک توانست با موفقیت از دوران بحران در زمین‌های بینهایت بگذرد و همچنان نسبتا بدون تغییر نسبت به گذشته، باقی بماند. با این حال، یکی از مواردی که در او تغییر کرد، ماهیت ناخوشایند و آزار دهنده‌ی شوخی‌های او و همچنین اثرات روانی خاصی که او می‌توانست بر روی دیگران قرار دهد، بیشتر شد؛ البته تنها در ابتدا به این شکل بود. در داستان‌های اولیه‌ی پس از بحران، «شرایط» به گونه‌ای بود که او دوباره به بعد پنجم بازگشت؛ چیزی که اصلا مطابق شرایطی نبود که او می‌پسندید. اما از آنجایی که لکس لوثر به مستر میکسیزپیتلیک یاد داده بود که چگونه دروغ بگوید، باعث شد که او بتواند داستان را تا حدودی معکوس کند. بسیاری از نسخه‌های دیگری که بعد از این برهه زمانی از مستر میکسیزپیتلیک منتشر شدند، حال و هوای پست مدرنیته داشتند.

  • بعد از فلش پوینت: زمین صفر:

در مجموعه‌ی New 52، مستر میکسیزپیتلیک به طور خلاصه در خط داستانی قسمت صفر سری کتاب کمیک Action Comics توسط همسرش یعنی «Nyxlygsptlnz» مورد اشاره قرار گرفت. گفته شده بود که، در نتیجه‌ی نبردش با فردی به نام «Lord Vyndktvx»، درون کما قرار گرفته است. با این حال، طولی نکشید که این شخصیت از حالت کما بیرون آورده شد، با Nyxlgsptlnz ازدواج کرد. بعد از این اتفاقات مستر میکسیزپیتلیک تبدیل به پادشاه بعد پنجم شد.

Mister Mxyzptlk

دوران نقره‌ای: زمین ۱

  • مستر میکسیزپیتلیک اصلی:

او یکبار سوپرمن و والی وست را مجبور کرده بود تا با هم مسابقه بدهند

در این خط داستانی، سوپرمن تصمیم گرفت که همه چیز را کنار بگذارد و خودش شخصا به بازدید از بعد پنجم برود. او قصد داشت در طی این بازدید، برای این ایمپ که قصد داشت برای شهردار شدن اقدام کند، مشکلاتی را به وجود بیاورد. زمانی که مستر میکسیزپیتلیک میزان بسیار زیادی از مواد غذایی را برای رأی دهندگان آینده‌ی خود فراهم کرد، گفت: «بخورید، دوستان، غذا برای من است!». بعد از بیان این حرف، سوپرمن با استفاده از نفس ابرانسانی خود، تمام این غذاها را به سمت ایمپ پرتاب و سر تا پای او را با غذاها کثیف کرد. بعد از این کار، سوپرمن با خنده و تمسخر به سمت رأی دهندگان گفت: «درست همانطور که خودش گفت، دوستان، غذا برای او است!» این ایمپ بعد از این اتفاق، تلاش کرد تا کاری کند که مرد پولادین کلمه‌ی «Namrepus» را، که همان سوپرمن برعکس می‌شود، تلفظ کند اما حقه‌اش اصلا جواب نداد. در نهایت سوپرمن با بیان کلمه‌ی «Le-Lak»، که برعکس اسم کریپتونی‌اش یعنی کل-ال هست، خودش را به عقب و به سمت سیاره زمین بازگرداند.

  • سوپرمن: چه اتفاقی برای مرد فردا رخ داد؟

آخرین حضور شخصیت مستر میکسیزپیتلیک پیش از بحران، مربوط به خط داستانی Whatever Happened to the Man of Tomorrow? است. در این خط داستانی مشخص شد که این شخصیت اخیرا باعث می‌شده که سوپرمن به مشکلاتی بربخورد و دیگر همانند قبل نباشد. در این خط داستانی، او دیگر به طور واقعی تصمیم گرفت که «تسلیم شدنی» در کار نباشد و به طور جدی تبدیل به یک شرور و موجود شیطانی شود. او به چندین مورد از دشمنان سوپرمن قدرت بخشید. این ایمپ تصمیم گرفت که محافظی را در اطراف قلعه یخی سوپرمن ایجاد کند و این فرصت را در اختیار برینیاک و همچنین تیم لژیون ابرشروران او قرار دهد تا بتوانند سوپرمن را به قتل برسانند. زمانی که نقشه‌ی این ایمپ لو رفت، تبدیل به خودِ واقعی‌اش شد؛ موجود بسیار پیچیده‌ای که لوییس لین یک بار عنوان کرده بود که تنها با نگاه کردن به این موجود، به سردرد بدی دچار شده بود. سوپرمن به طور اتفاقی و بدون عمد، این ایمپ را با فرستادنش به فانتوم زون، به قتل رساند. اما کار این ایمپ به پایان نرسید و در آخرین لحظات کاری کرد که سوپرمن دچار مشکلات بدی شود.

Mister Mxyzptlk

دوران مدرن: زمین جدید

  • اوریجین مخفی:

یکی از نسخه‌های داستان گذشته و اوریجین این شخصیت، بعد از بحران، در خط داستانی سری کتاب کمیک Young Justice به تصویر کشیده شد. در این خط داستانی میکسیز پیتلیک در قالب یک محقق روانشناختی جدی، صمیمی و خون‌گرم که از لحاظ عقلی سالم بود، به زمین آمد اما در این برهه زمانی تا به آن روز اصلا از اسم واقعی خود استفاده نکرد. زمانی که داستان کمی جلوتر رفت، اتفاقاتی پیش آمد که باعث ترس این ایمپ شد. این اتفاقات باعث شدند تا این ایمپ به خودش قول دهد که هیچوقت دیگر، سوپرمن را مورد اذیت و آزار خود قرار ندهد.

  • Emperor Joker:

با اینکه اغلب اوقات او از قدرت‌های خود در جهت اذیت و آزار دیگران استفاده می‌کند، اما زمانی که بخواهد، می‌تواند تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین و شیطانی‌ترین افراد شود

شاید تصور کنید که دنیا و زندگی میکسیز پیتلیک، سراسر سرگرمی و لذت بوده اما این تصور اصلا درست نیست. در این خط داستانی، میکسیز پیتلیک تقریبا چیزی در حدود ۹۹.۹٪ از قدرت‌های خود را از دست داد و قدرت‌های او به جوکر منتقل شد. زیرا این دیوانه‌ی خنده‌رو توانسته نام واقعی این ایمپ را حدس بزند و او را مجبور کرد که این ایمپ، او را قدرتمند کند؛ زمانی که میکسی به ملاقات جوکر رفته بود تا از او در رابطه با اینکه چطور می‌تواند سوپرمن را اذیت کند، مشورت بگیرد، زیرا ایده‌های خودش دیگر به اتمام رسیده بود. جوکر با قدرت‌های خود دنیا را تا حدودی بیچاره کرد و درست به همان شکلی درآورد که در ذهنش آن را تصویر پردازی کرده بود. بعد از این کار، جوکر میکسیز پیتلیک را رها کرد. او که دیگر هیچ قدرتی نداشت و تقریبا فراموشی هم گرفته بود، در شهر مترو پلیس سرگردان می‌چرخید و در تلاش بود تا بتواند به سوپرمن که دیگر بد نام شده بود، دست پیدا کند. با این حال، با وجود اینکه او تا حد بسیار زیادی برای پیدا کردن سوپرمن تلاش کرد، اما به موفقیت نرسید. طولی نکشید که «بیزارو» ضربه‌ی محکمی را به یک قطار وارد کرد و همین موضوع باعث شد که میکسیز پیتلیک بتواند بخشی از ذهنش را دوباره بدست بیاورد. میکسیز پیتلیک در مبارزه با جوکر و همچنین کمک کردن به سوپرمن تا حدودی زخمی شد و آسیب دید. در نهایت سوپرمن متوجه شد که چگونه باید جوکر را فریب دهد تا او قدرت را تسلیم کند. او با کمک‌های اسپکتر توانست نظم را به واقعیت بازگرداند و برای مدتی، جوکر را ضعیف و ناتوان کند.

  • شمارش معکوس:

در این خط داستانی، حتی اتفاقات بدتری هم رخ داد. میکسیز پیتلیک توسط یک «سوپرمن پرایم» دیوانه و مجنون دستگیر شد؛ او قصد داشت با دزدیدن میکسیز پیتلیک، قدرت‌هایش را بدست بیاورد و با استفاده از جادوی او، زمین اصلی یا پرایم را دوباره ایجاد کند. با این حال، این تلاش‌ها به خاطر فداکاری و ایثار «آناتاز آراتاز»، جادوگر سیاه زمین سه، با شکست مواجه شد. میکسیز پیتلیک تلاش کرد تا او را نجات دهد اما آناتاز در تصمیم خود مصمم بود و قصد داشت اعمالی را که در دنیای خودش انجام داده بود، جبران کند و همچنین طعم کارما را بچشد. میکسیز پیتلیک در نهایت او را ترک کرد و زمانی که او به دست سوپرمن پرایم کشته شد، به عزاداری و سوگواری پرداخت.

 
  • بعد از فلش پوینت: New 52:

حتی اگر تا به آن روز مستر میکسیزپیتلیک به طور مستقیم با سوپرمن برخورد نکرده بود، اما تاثیر و نفوذ او بر روی ماجراجویی‌های آخرین پسر کریپتون، یک بخش حیاتی و اصلی به حساب می‌آمد. در نسخه‌ی بازسازی شده‌ی داستان، میکسیز پیتلیک به عنوان یک ماجراجوی مسافر به تصویر کشیده شده بود که با استفاده از توانایی‌هایش می‌توانست پادشاهی به نام «Zrrrf» را سرگرم کند. یکی از شاهکارهایی که این ایمپ می‌توانست انجام دهد، این بود که از طریق کلاه خود، یک دنیای کوچک سه بعدی را به پادشاه نشان می‌داد.

یکی از دشمنان اصلی او یک ایمپ است که ظاهری شبیه به بتمن را دارد

همین محبت و سرگرم کردن‌هایی که میکسیز پیتلیک در حق پادشاه انجام می‌داد، باعث شد که او بتواند عشق و علاقه‌ی پرنسس Nyxlygsptlnz را بدست بیاورد. اما این تمام ماجرا نبود، او در همین حین، نفرت و کینه‌ی دلقک سابق این محفل یعنی Vyndktvx را هم کسب کرد. Vyndktvx تلاش کرد تا میکسیز پیتلیک را به قتل برساند اما در عوض، پادشاه را کشت؛ زمانی که او قصد داشت تا کلاه میکسیز پیتلیک را امتحان کند. Vyndktvx که به‌شدت عصبانی و زخم‌خورده بود، میکسیز پیتلیک را تعقیب کرد اما او پرنسس را گرفت و به سمت بعد سوم فرار کرد.

در بعد سوم، میکسی و عشقش در قالب دو انسان فانی و معمولی، به زندگی کردن پرداختند. او به عنوان یک خیال‌باف و به نوعی تردست، به کار کردن پرداخت و نام خود را «Mr. XXX» گذاشته بود. او برای چندین سال به همین شکل در شهر مترو پلیس زندگی کرد. او حتی صاحب یک فرزند پسر شد. او در نهایت به یکی از بیماری‌های انسانی مبتلا شد و بعد از مدتی به کما رفت. با این حال، بعد از گذشت مدتی، این ایمپ از کما بیرون آمد.

  • تولد دوباره/ساعت دومزدی:

به عنوان بخشی از آغاز خط داستانی تولد دوباره، میکسیز پیتلیک اولین بار اینگونه نشان داده شد که به همراه «تیم دریک»، توسط فرد مرموزی به نام «دکتر از»، دستگیر شده‌اند. او تمام این مدت به این موضوع فکر می‌کرد که سوپرمن می‌آید و او را نجات می‌دهد. اما سوپرمن اصلا این کار را انجام نداد به همین دلیل، میکسیز پیتلیک به‌شدت عصبانی شد و تصمیم گرفت که خودش نقشه‌ی فرارش را انجام دهد. بعد از اینکه میکسیز پیتلیک توانست از زندانش فرار کند، به سوپرمن، لوییس لین و همچنین فرزندشان یعنی جان، حمله کرد. با اینکه میکسیز پیتلیک در تلاش بود تا کار سوپرمن و همچنین تلاش نکردنش برای نجات او را تلافی کند، متوجه شد که سوپرمن اصلا نمی‌دانسته که اوضاع از چه قرار بوده و خبر نداشت که دقیقا چه اتفاقی برای میکسی رخ داده بود.

Mister Mxyzptlk

با اینکه اغلب اوقات شخصیت مستر میکسیزپیتلیک به عنوان یک عامل اذیت و آزار و ناراحتی به تصویر کشیده می‌شود، اما قدرت‌های واقعی این شخصیت از بزرگترین قدرت‌هایی که در این دنیا وجود دارند، به حساب می‌آیند. به عنوان یک ایمپ متعلق به بعد پنجم، درست همانند «بت مایت» و همچنین «تاندر بولت»، او تقریبا توانایی این را دارد که هر کاری را که دوست دارد انجام دهد. او یک بار، یک بعد کاملا کاربردی را ایجاد کرد و بعد، آن را به طور کل از بین برد؛ آن هم تنها به خاطر بازی خاصی که در آن زمان انجام می‌داد. او همچنین به اندازه کافی قدرتمند هست که بتواند از نیروهای فوق‌العاده قدرتمند در جهت تحقق یافتن منافع خودش استفاده کند. او در مقابل دستکاری زمان کاملا مصون و ایمن به حساب می‌آید. او به عنوان فردی که شوخی‌های زننده انجام می‌دهد (به جای اینکه یک موجود نحس و شرور باشد و به دنبال این برود که تمام واقعیت را تصاحب، یا به طور کلی تمام آن را نابود کند)، توانایی این را دارد که مولتی ورس، تمام فضاها و زمان‌ها را نابود کند؛ توانایی خاصی که در خط داستانی بدنام Emperor Joker، توسط خودش و همچنین «اسپکتر» اعلام شد.

به طرز جالبی، حتی اگر در شرایطی قدرت‌های این شخصیت به سرقت برود، به نظر می‌رسد که او باز هم نابود ناشدنی است. جالب است بدانید که در برهه‌ای از زمان، شخصیتی به نام «آناتاز» که همان «زاتانا» جهانی دیگر به حساب می‌آید، قلب مستر میکسیزپیتلیک را از بدنش بیرون آورده بود و او باز هم توانست از آن مهلکه جان سالم به در ببرد. او همچنین به طور مکرر توسط امپرور جوکر به قتل می‌رسید اما باز هم توانست خود را زنده نگه دارد.

تنها نقطه ضعف واقعی که می‌توان در شخصیت مستر میکسیزپیتلیک یافت، دهان او است؛ تقریبا تنها دلیلی که اغلب اوقات باعث می‌شود او در مبارزه‌هایش شکست بخورد یا خودش را درون دردسر بیاندازد.

Mister Mxyzptlk

در انتها به انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و بازی‌هایی اشاره می‌کنیم که شخصیت مستر میکسیزپیتلیک در آن حضور داشت:

  • سریال The Adventures of Superboy محصول سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۲ با بازی مایکل جی. پولارد
  • سریال Lois & Clark: The New Adventures of Superman محصول سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ با بازی هاوی ماندل
  • سریال Smallville محصول سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ با بازی ترنت فورد
  • سریال Supergirl محصول سال ۲۰۱۵ تا کنون با بازی پیتر گادیوت
  • انیمیشن سریالی The New Adventures of Superman محصول سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۰ با صداپیشگی گیلبرت ماک
  • انیمیشن سریالی Super Friends محصول سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۶ با صداپیشگی فرانک ولکر
  • انیمیشن سریالی Superman: The Animated Series محصول سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ با صداپیشگی گیلبرت گوتفرید
  • انیمیشن سریالی Batman: The Brave and the Bold محصول سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ با صداپیشگی کوین مایکل ریچاردسون
  • بازی Superman Returns محصول سال ۲۰۰۶ با صداپیشگی دوایت شولتز
  • بازی Lego Batman 3: Beyond Gotham محصول سال ۲۰۱۴ با صداپیشگی گیلبرت گوتفرید
  • بازی Lego DC Super-Villains محصول سال ۲۰۱۸ با صداپیشگی گیلبرت گوتفرید

 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده