نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰

مستندی درباره تولید بازی GTA V در دست ساخت است

مستند «بازی میلیارد دلاری» به بررسی مراحل ساخت GTA V و دلایل موفقیت آن می‌پردازد.

جدیدترین نسخه Grand Theft Auto یعنی GTA V با عرضه در سال ۲۰۱۳ به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرد و مدتی بعد با انتشار روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان و سپس کامپیوتر، فروش بازی به جایی رسید که در تاریخ این صنعت جاودانه شد. با وجود گذشت چند سال از انتشار این محصول راک استار (Rockstar Games)، هنوز هم شاهد قرار گرفتن آن در لیست آثار پرفروش پلتفرم‌های مختلف هستیم و عجیب نیست که عده‌ای به فکر ساخت یک مستند در مورد این بازی عظیم افتاده باشند.

مستند «بازی میلیارد دلاری» (The Billion Dollar Game) با ترکیبی از ویدیوها و بخش‌های گلچین شده از آرشیوهای قبلی و مصاحبه‌ها و موارد جدید در مورد روند تولید بازی و اوج و فرودهایی که راک استار هنگام ساخت آن تجربه کرد آماده می‌شود و راب رایان کارگردانی آن را بر عهده دارد؛ کسی که پیش از این مستندهایی مثل Breaking Habits را کارگردانی کرده است. تهیه‌کنندگان مستند هم آنابل ویگودر و نیک تاسیگ هستند که زیر نظر Salon Pictures کارها را پیش می‌برند.

البته این اولین اثر مستند/سینمایی مرتبط با راک استار نیست و پیش از این هم BBC به سراغ ماجراهای این استودیو رفته بود و The Gamechangers را تهیه کرده بود که در آن شاهد حضور دنیل رادکلیف در نقش سم هاوزر، یکی از بنیان‌گذاران راک استار و بیل پاکستون در نقش جک تامپسون، وکیل معروف بودیم. البته The Gamechangers نتوانست موفقیت زیادی به‌دست آورد و به اثری متوسط تبدیل شد.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد مستند GTA V نداریم، ولی طرفداران بازی‌های راک استار می‌توانند تا زمان آماده شدن مستند به تجربه تازه‌ترین اثر این استودیو یعنی Red Dead Redemption 2 بپردازند که تا کمتر از دو هفته دیگر برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود و زومجی هم راهنمای داستان و دنیای آن را در دسترس علاقمندان قرار داده است.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده