نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۲۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹

آغاز مراحل فیلمبرداری فیلم Morbius در اوایل سال آینده

مراحل فیلمبرداری فیلم مستقل شخصیت موربیوس که جرد لتو نقش اصلی را در آن ایفا می‌کند، از اوایل سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

اوی آراد و مت تالماک، تهیه‌کنندگان فیلم مستقلی که از شخصیت موربیوس خون آشام زنده (Morbius the Living Vampire) قرار است ساخته شود، در مصاحبه‌ای جدید با سایت کلایدر، اطلاعاتی جدید از این فیلم مورد انتظار به تماشاچیان دادند و گفتند که پروژه در حال حاضر در مراحل پیش‌تولید قرار دارد. این دو در صحبت‌های خود تلویحاً تاریخ اعلام‌شده برای آغاز مراحل فیلمبرداری فیلم مستقل شخصیت موربیوس را تأیید کردند و این طور که به نظر می‌رسد، مراحل فیلمبرداری این فیلم از ماه فوریه (بهمن یا اسفند ماه) آغاز خواهد شد؛ حال ممکن است زودتر از ماه فوریه نیز کار فیلمبرداری آغاز شود و هدف سازندگان اوایل سال آینده میلادی است.  

اوی آراد و مت تالماک در مورد درجهٔ سنی فیلم مستقل شخصیت موربیوس نیز صحبت کردند و از گفته‌های مت تالماک این طور برداشت می‌شود که شاید این فیلم با درجهٔ سنی R اکران شود. مت تلماک در این رابطه چنین گفت:

فکر نمی‌کنم که قانونی وجود داشته باشد که همهٔ فیلم‌ها موظف باشند با درجهٔ سنی خاصی تولید و اکران شوند. همان طور که خودتان اشاره کردید و ما نیز دیده‌ایم، فیلم‌های ابرقهرمانی با درجهٔ سنی R ساخته شدند و ما نیز در دست ساخت داریم. با ساخت فیلم‌های این چنینی امکان رسیدن به موفقیت زیاد است.

البته اوی آراد به آن سوی سکه اشاره کرد و گفت همیشه لازم نیست فیلمی با درجهٔ سنی R ساخت و برای گفتهٔ خود شخصیت کارنیج و ونوم را مثال زد. صحبت‌های وی را در این رابطه می‌خوانیم:

وقتی اسم کارنیج به میان می‌آید، تنها چیزی که می‌توانید تصور کنید، درجهٔ سنی R است، ولی اگر داستان این شخصیت را بدانید، اگر واقعاً کمیک داستانی این شخصیت را خوانده باشید، می‌بینید که خبری از درجهٔ سنی R نیست. شخصیت کارنیج روحی شکنجه شده است. مسئله در مورد این نیست که وی چه کاری انجام می‌دهد، چون هیچ‌گاه قرار نیست و نباید نشان داده شود که چاقوی وی کجاها را می‌برد و بعد هم خون همه‌جا جاری شود. آن چیزی که را که باید نشان دهید این است که دلیل وی برای انجام این کار چیست؟ آیا از بدو تولد اینگونه بوده است یا باید شخصیت وی را برای کارهایی که انجام می‌دهد درک کنیم؟ این حرف را از این روی می‌گویم که اگر بتوانید شخصیت شرور موفقی را خلق کنید، یعنی در ساخت فیلم موفق بوده‌اید.  

مصاحبهٔ اوی آراد و مت تالماک این موضوع را تأیید کرد که اسپین‌آف بعدی مجموعهٔ اسپایدرمن، ساخت و اکران فیلم مستقل موربیوس است و این موضوع با توجه به فروش خوب فیلم Venom (ونوم) در بازار جهانی، امری قابل پیش‌بینی بود. اوی آراد در مورد حضور جرد لتو در فیلم مستقل شخصیت موربیوس نیز چنین گفت:

بسیار عالی و فوق‌العاده است که بازیگرانی چون جرد لتو و تام هاردی خواستار ایفای نقش شخصیت‌هایی چون موربیوس و ونوم هستند؛ شخصیت‌هایی که دوستشان دارند.

کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) چند ماه پیش اعلام کرد که جرد لتو قرار است نقش شخصیت شرور موربیوس را در فیلم مستقل این شخصیت بازی کند. در آن گزارش همچنین اعلام شد که دانیل اسپینوزا، کارگردان فیلم‌هایی چون فیلم Safe House (خانه امن)، فیلم Child 44 (کودک ۴۴) و فیلم Life (حیات)، کارگردانی فیلم Morbius را بر عهده گرفته است. وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم نیز بر عهده مت سازاما و بورک شارپلس، نویسندگان فیلم Power Rangers (پاور رنجرز) و سازندگان سریال Lost in Space (گمشده در فضا) خواهد بود.

مراحل فیلمبرداری این فیلم از ماه فوریه آغاز خواهد شد؛ حال ممکن است زودتر از ماه فوریه نیز کار فیلمبرداری آغاز شود و هدف سازندگان اوایل سال آینده میلادی است

دکتر مایکل موربیوس نام واقعی این شخصیت است که توسط روی توماس، نویسنده و ژیل کین، طراح و هنرمند، خلق شده است. این شخصیت برای اولین‌بار در سال ۱۹۶۳ و در کامیک Amazing Spider-Man #101 معرفی شد. موربیوس یک دانشمند است که دچار یک بیماری خونریزی نادر می‌شود و پس از تلاش برای درمان بیماری خود، به‌نوعی به یک خون آشام تبدیل می‌شود. او بارها با شخصیت مرد عنکبوتی در دنیای کامیک مبارزه کرده و حتی برای مدتی به یک شخصیت قهرمان تبدیل شده است.

گفتنی جدیدترین فیلم کمپانی سونی پیکچرز از مجموعهٔ اسپایدرمن که روی پردهٔ سینما رفت، فیلم Venom بود که افتتاحیه ۸۰ میلیون دلاری داشت و همین فروش ۸۰ میلیون دلاری فیلم Venom، این فیلم را در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران‌شده در ماه اکتبر قرار داده است. فروش جهانی فیلم Venom بسیار خوب و تا این لحظه ۲۱۵ میلیون دلار بوده است. در فیلم Venom، بازیگرانی چون تام هاردی در نقش ادی براک/ونوم، میشل ویلیامز در نقش ان ویینگ، ریز احمد در نقش کارلتون دریک، وودی هارلسون در نقش کلیتوس کسدی یا همان کارنیج، رید اسکات در نقش دکتر دن لوئیس، سوپ الوکا در نقش دکتر روزی کالینز، اسکات هیز در نقش رولند تریس و جنی اسلیت در نقش دکتر دورا اسکیرث و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده روبن فلیشر، کارگردان فیلم Zombieland (سرزمین زامبی‌ها) بوده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده