نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۷

ظاهرا سریال Inhumans از طرف شبکه ABC کنسل شده است

بر اساس گزارش‌های جدید، به نظر می‌رسد که شبکه ABC پخش فصل‌های بعدی سریال اینهیومنز (Inhumans)، ساخت Marvel Television را متوقف کرده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، به نظر می‌رسد که شبکه ABC به طور کل ادامه پخش فصل‌های بعدی سریال Inhumans (اینهیومنز)، ساخت Marvel Television را متوقف کرده است. بر اساس گزارشی که سایت خبری SpoilerTV منتشر کرده است، این سریال تلویزیونی از جایگاه همیشگی‌ای که در بخش مطبوعات سایت شبکه ABC داشت، برداشته شده است. پورتال رسمی‌ای که سریال اینهیومنز در سایت این شبکه داشت، حالا به صفحه «ارور ۴۰۴» ختم می‌شود.

اگرچه این سریال به طریقی با دنیای سینمایی مارول ارتباطاتی داشت و به نظر می‌رسید که همین موضوع باعث محبوبیت خیلی زیادش شود، اما اوضاع اینگونه پیش نرفت. این سریال که بر اساس کتاب‌های کامیک کمپانی مارول ساخته شده است، بعد از مدتی که به روی آنتن رفته بود نتوانست به درجه زیادی از محبوبیت برسد و شبکه بستر آن به‌ناچار مجبور شد تا این مجموعه را از لیست آثار خود خارج کند.

سریال Inhumans پیش از آنکه در سال گذشته راه خود را به شبکه ABC پیدا کند، در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۱۷ (۱۰ شهریور ۱۳۹۶) برای اولین بار در سینماهای IMAX به نمایش عموم درآمد. با نمایش در اینگونه سینماها، سریال Inhumans تبدیل به اولین مجموعه تلویزیونی‌ای شد که به روی پرده سینماها، آن هم سینماهای IMAX به نمایش درآمده است.

این مجموعه تلویزیونی ۸ قسمتی، پخش فصل اول خود را در ماه نوامبر به پایان رساند. مدتی پس از آن، یعنی یک ماه بعد، ستاره محبوب سریال Agents of S.H.I.E.L.D (ماموران شیلد)، یعنی مینگ-نا ون در مصاحبه‌ای درباره احتمال توقف پخش فصل‌های بعدی سریال اینهیومنز به‌طور غیرمستقیم و سربسته صحبت کرد. بعد از انتشار این مصاحبه، طرفداران این سریال و مارول با سوالات خیلی زیادی از جمله اینکه انتهای این مجموعه چه می‌شود و داستان آن قرار بود چگونه پیش برود، رها شدند. از طرف دیگر این سریال اقتباسی بر اساس کتاب‌های کامیک، در سایت Rotten Tomatoes نه‌تنها امتیاز خوبی نگرفته بلکه خشم بخشی از بینندگان را هم به دنبال داشته است.

چنینگ دانگی، رئیس شبکه ABC، در طی مراسم تور مطبوعاتی زمستانی انجمن منتقدان برنامه‌‌های تلویزیونی که اوایل ماه جاری میلادی برگزار شده بود، اینگونه درباره این سریال و علت توقف پخش آن صحبت کرد:

این سریال آنگونه که باید و شاید عملکرد درستی نداشت و نتوانست به آن سطح از محبوبیتی که ما از آن توقع داشتیم دست پیدا کند. ما هنوز هیچ تصمیم قطعی و رسمی‌ای نگرفتیم و نمی‌دانیم که قرار است در ماه می (اردیبهشت-خرداد ۹۷) چه مجموعه تلویزیونی را انتخاب کنیم. اما متاسفانه اعداد و ارقامی که سریال Inhumans چه از نظر محبوبیت و چه از نظر تعداد بینندگان کسب کرده، در آن حدی نیست که ما را برای پخش فصل‌های آینده هیجان‌زده کند. این سریال اصلا نتوانست به آن سطح از انتظاری که ما داشتیم حتی نزدیک شود.

Inhumans

البته لازم به ذکر است که این شکست اصلا نظر شبکه نسبت به مارول و برنامه‌های تلویزیونی آن را عوض نکرده است. چنینگ دانگی در این مراسم اعلام کرد که نسبت به فصل ششم سریال ماموران شیلد «بسیار خوشبین» است.

اگرچه سریال اینهیومنز طرفداران مخصوص به خود را به‌دست آورد، اما آنطور که باید و شاید نتوانست با مخاطبین  و منتقدان ارتباط برقرار کند و همین موضوع، علت اصلی خروج آن از لیست آثار شبکه ABC بوده است

همچنین این شبکه تحت نظارت کمپانی دیزنی اعلام کرده که آماده همکاری بیشتر با مارول است و اگرچه هیچ برنامه جدیدی بین این شبکه و استودیو وجود ندارد، اما مسئولان مشتاق هستند تا سریال‌های بیشتری از این استودیو به روی آنتن ببرند.

چنینگ دانگی در ادامه مصاحبه خود در این مراسم مطبوعاتی اینگونه صحبت‌هایش را ادامه داد:

ما نسبت به سریال Agents of S.H.I.E.L.D و کارهایی که مارول قصد دارد با آن انجام دهد خیلی هیجان‌زده‌ایم. ما چند برنامه و سریال مختلف را امتحان کردیم، اما خب موضوع این است که شرایط همیشه آنگونه که ما دوست داشته و توقعش را داریم پیش نمی‌رود. ما در این فصل در حال تولید و توسعه چند پروژه بودیم و اصلا تصورش را هم نمی‌کردیم که قرار است به این زودی تولید بخش‌های بعدی آن متوقف شود. با این اوصاف بهتر است نسبت به کارهایی که در آینده می‌خواهیم آغاز کنیم دقت بیشتری داشته باشیم و حواسمان را به‌خوبی جمع همه چیز بکنیم؛ زیرا ایده‌ای که در ذهن داریم این است که پروژه‌ای را تولید کنیم و به ثمر برسانیم که هم برای ما و هم برای خود مارول منفعت زیادی داشته باشد. ما دوست داریم که این همکاری را بیشتر کنیم و در آینده هم آن را ادامه خواهیم داد.

دانگی صرحتا اعلام کرد که شبکه ABC اصلا قصد ندارد درهای خود را به روی برنامه‌های ابرقهرمانی ببندد. سریال‌های متعددی تا به امروز توسط مارول ساخته شده که ارتباطاتی هم با دنیای سینمایی آن دارد. برخی از این مجموعه‌ها مانند سریال Daredevil (دردویل) و سریال The Punisher (پانیشر) در شبکه نتفلیکس به روی آنتن رفتند که امتیازات نسبتا خوبی را هم به دست آورده‌اند، اما مثل اینکه بخت با شبکه ABC یار نبوده و مجموعه خوبی را برای پخش انتخاب نکرده است. به این صورت، این سریال به خاطر اینکه نتواسته با مخاطبین و منتقدان ارتباط درستی برقرار کند، محکوم به این شده که بعد از مدت خیلی کوتاهی پخش ادامه آن متوقف شود.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده