نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵

شایعه: بازی Cyberpunk 2077 در E3 2018 حضور خواهد داشت

شایعه‌هایی مبنی بر حضور احتمالی بازی موردانتظار Cyberpunk 2077 در نمایشگاه E3 امسال به گوش می‌رسد.

استودیو CD Projekt Red در سال‌های اخیر همیشه با جدیت تلاش خود را کرده است تا در رابطه با بازی Cyberpunk 2077 صحبت زیادی نکند. این استودیو لهستانی خیلی پیش‌تر این بازی را معرفی کرد تا بتواند تیم با استعدادی برای توسعه‌ی بازی دور هم جمع کند. پس از آن اما این استودیو هیچ اطلاعاتی در رابطه با پروژه Cyberpunk 2077 منتشر نکرد. این اتفاق در حالی رخ می‌داد که این استودیو بازی The Witcher: Wild Hunt را دست انتشار داشت. سکوت استودیو در رابطه با بازی Cyberpunk 2077 با موفقیت چشم‌گیر بازی The Witcher: Wild Hunt و بالارفتن انتظارات هوادارن از این استودیو، بیشتر از پیش شد.

اکانت توییتر بازی نیز مدتی پیش پس از یک سکوت چهارساله، یک توییت که فقط در آن کلمه «Beep» دیده می‌شود منتشر کرد؛ اتفاقی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. نکته دیگر این است که استودیو سی‌دی پراجکت رد در رابطه با شایعه‌هایی که مبنی بر حضور این بازی در نمایشگاه E3 منتشر شده تکذیب نکرده است. این استودیو در واکنش به این اخبار چنین گفته است:

ما در رابطه به شایعات و گمانه‌زنی‌ها حرفی نمی‌زنیم.

مشخص است که این نظر استودیو به معنای تکذیب شایعات نیست. در سال ۲۰۱۶ بود که موسس استودیو یعنی مارسین لوینسکی در پاسخ به این سوال که آیا بازی Cyberpunk 2077 در E3 2016 حضور خواهد داشت یا خیر، گفت:

امکانش وجود دارد که ما در E3 حضور داشته باشیم و نمایشی را هم تدارک ببینیم، اما می‌خواهم بدانید که این نمایش به بازی Cyberpunk مربوط نخواهد بود. ما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن در رابطه با آن پروژه داریم. تا زمانی که نتوانیم روی سن برویم، نمایشی از بازی نشان بدهیم و بگوییم: «سلام، این هم از بازی Cyberpunk» نمی‌خواهم از این پروژه صحبتی بکنم. صحبت‌ها و هایپ خیلی زیادی در رابطه با بزرگی و چگونگی این بازی مطرح شده است. ما در زمان نمایش بازی، باید به همراه نمایش آن به طرفداران، توضیحاتی هم ارایه کنیم. در نتیجه قصد داریم دفعه بعدی که از بازی صحبت کردیم، با طرفدارانی روبه‌رو شویم که چیزی از شایعات بازی نخوانده‌اند. حالا آن دفعه‌ی بعد هر زمانی که می‌خواهد باشد.

به گزارش خبرگزاری GryOnline، دو منبع مختلف خبر از حضور بازی 2077 Cyberpunk پخش تریلری از آن در نمایشگاه E3 2018 داده‌اند، این دو منبع همچنین ادعا کردند که این بازی یکی از بازی‌های قابل تجربه در نمایشگاه امسال خواهد بود. البته طبق این ادعا، این بازی پشت درهای بسته و بدون حضور رسانه‌ها قابل بازی خواهد بود.

تمام این صحبت‌ها با نظرات آقای لوینسکی نیز مطابقت دارد، از سویی می‌توان نظر جالب او در رابطه با عملکرد بتسدا در رابطه با چگونگی معرفی بازی Fallout 4 را هم در نظر گرفت. در سال ۲۰۱۵ لوینسکی در مصاحبه‌ای با وب‌سایت IGN گفت:

چگونگی معرفی شدن بازی Fallout 4 ما را تحت تاثیر قرار داد، آن‌ها (بتسدا) روی استیج آمدند و گفتند: «فال‌آوت اینجاست، این واقعیه و در ۱۰ نوامبر عرضه خواهد شد.» ما نیز قصد انجام چنین کاری داریم. ما تا زمانی که بتوانیم نمایشی واقعی از بازی را نشان بدهیم، برای معرفی بازی Cyberpunk 2077 صبر خواهیم کرد.

پیش از این نیز شایعه‌هایی مبنی بر قابل بازی بودن بازی منتشر شده بود. از سویی نیز سازنده بازی اعلام کرد که این بازی در قالب یک سری ارایه نخواهد شد. نظر شما در رابطه با این صحبت‌ها چیست؟ به نظر شما این بازی در نمایشگاه امسال معرفی خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده