// پنجشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۸

فروش پلی استیشن 4 در ژاپن از مرز ۶ میلیون دستگاه عبور کرد

گزارش جدید کمپانی Media Create نشان از فروش قابل قبول دو کنسول پلی استیشن 4 معمولی و پرو در بازار ژاپن دارد.

در جدیدترین اخبار بازی، گزارش جدیدی از فروش کنسول‌های نسل هشتمی سونی در کشور ژاپن منتشر شده است که نشان می‌دهد با به فروش رسیدن نزدیک به ۴۴ هزار دستگاه کنسول از خانواده پلی استیشن 4، میزان فروش این پلتفرم ژاپنی در بازار داخلی خود از مرز ۶ میلیون دستگاه عبور کرده است که در این بین، چیزی در حدود ۵۷۰ هزار دستگاه سهم کنسول تازه وارد پلی استیشن 4 پرو بوده است که رقم رضایت‌بخشی است.

پلی استیشن 4 در اولین روزهای عرضه‌‌اش در ژاپن در سال ۲۰۱۴ نتوانست فروش قابل توجهی را تجربه کند و علت اصلی آن کمبود تعداد بازی‌های ژاپنی در زمان عرضه این کنسول بود. این فروش پایین همچنان ادامه‌دار بود تا اینکه سونی بالاخره آثار مورد انتظار کاربران ژاپنی خود را هم به ردیف بازی‌های پلی استیشن 4 اضافه کرده و به دنبال آن، اولین تخفیف را نیز در قیمت این کنسول در ژاپن اعمال کرد تا باعث احیای عملکرد تجاری پلی استیشن 4 در سرزمین آفتاب تابان شود.

حالا شرایط بسیار متفاوت‌تر از روزهای اول است. با اینکه حضور قدرتمندانه نینتندو سوییچ باعث شد تا در فروش زمستانه و مناسبتی کریسمس، کنسول سونی در رتبه دوم قرار گیرد، اما با این حال باز هم عملکرد پلی استیشن 4 قابل قبول بوده است. خانواده پلی استیشن 4 در طول شش ماه گذشته در حدود یک میلیون دستگاه فروش داشته است.

یکی از بازی‌های مهمی که هفته آینده برای کنسول نسل هشتمی سونی منتشر می‌شود، بازی Monster Hunter World است که با توجه به ریشه ژاپنی‌اش، اگر عملکرد خوبی داشته باشد، احتمالا روی فروش پلی استیشن 4 نیز تاثیرگذار خواهد بود.

 در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که دو پلتفرم پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو تاکنون در سراسر جهان بیش از ۷۳.۶ میلیون دستگاه فروش داشته‌اند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده