// سه شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱

فروش اولیه نینتندو سوییچ سه برابر سریعتر از پلی استیشن 4 بوده است

مقایسه‌ای جدید نشان می‌دهد نینتندو سوییچ طی چند ماهه‌ی اول عرضه‌اش از لحاظ فروش بسیار سریع‌تر از پلی‌استیشن 4 عمل کرده است.

نینتندو سوییچ پس از عرضه‌ طی سال میلادی گذشته، در مدت کمی رکورد یکی از سریع‌ترین فروش‌ها را در بین‌ کنسول‌ها به نام خود ثبت کرد. با این حال موفقیت‌های نینتندو سوییچ فقط به این موضوع خلاصه نمی‌شود و به نظر می‌رسد که فروشش با سرعت خوبی از دیگر کنسول‌های رقیب فاصله گرفته است. با توجه به آمار اخیر، فروش نینتندو سوییچ در ژاپن سه برابر سریع‌تر از کنسول PS4 بوده است.

با توجه به اخبار کنسول‌های بازی، پلی‌استیشن 4 در بازه زمانی ۲۲ فوریه سال ۲۰۱۴ (۳ اسفند ۹۲) تا ۳۱ دسامبر (۱۰ دی ۹۳) حدود ۹۲۰ هزار عدد فروش داشته است؛‌ در حالی که کنسول نینتندو سوییچ طی زمانی مشابه یعنی از مارس (اسفند ۹۵) تا پایان سال میلادی اخیر ۳.۴ میلیون عدد فروخته است. با توجه به این اعداد، به نظر می‌رسد که کنسول نینتندو سوییچ در ۴۰ هفته‌ی ابتدای عرضه‌اش حدود ۳ برابر سریع‌تر از پلی استیشن 4 فروش رفته است.

این گزارش‌ها حاکی از موفقیت کنسول نینتندو سوییچ در چند ماهه‌ی اول عرضه‌اش هستند، ولی هنوز نمی‌توان با استناد به آن‌ها آینده‌ی این کنسول را نیز پیش‌بینی کرد. یکی از بزرگ‌ترین دلایل موفقیت تجاری یک کنسول، انحصاری‌های متفاوت و جذاب هستند. اگر نینتندو به عرضه‌ی این بازی‌های انحصاری ادامه دهد، تعداد بیشتری از بازیکنان به خرید سوییچ ترغیب خواهند شد. بازی‌های نظیر بازی Super Mario Oddyssey، بازی Splatoon 2 و بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild نیز با عرضه طی سال گذشته عملکرد خوبی را از منظر فروش داشتند. نینتندو اخیرا اعلام کرده است که حدود ۱۰ میلیون از کنسول نینتندو سوییچ در سراسر جهان به فروش رفته‌ و طی ۹ ماهه‌ی نخست عرضه به اهداف فروش این کمپانی رسیده است.


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده