نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۹

معرفی بازی موبایل Sonic Runners Adventure

Sonic Runners Adventure یک بازی اندروید و آیفون از سری سونیک و ساخته گیم لافت است که تجربه‌ای هیجان‌انگیز ارائه می‌کند.

سونیک جزو قدیمی‌ترین بازی‌های پلتفرمر به شمار می‌رود و با اینکه سگا در طول سال‌ها تقریبا هر بلایی که خواسته سر این سری آورده، اما هنوز هم این خارپشت آبی طرفداران بی‌شماری دارد و کافی است یک بازی باکیفیت از آن منتشر شود تا علاقه‌مندان، برای طولانی مدت سرگرم شوند. در سال ۲۰۱۷ شاهد انتشار بازی‌های مختلفی از این سری توسط استودیو‌های متفاوتی بودیم؛ از بازی Sonic Mania که موفقیت خوبی به شمار می‌رفت گرفته تا بازی Sonic Forces که خیلی مورد استقبال قرار نگرفت و علاقه شدید سگا به سه‌بعدی کردن این سری، به ضرر آن تمام شد. با این حال اخیرا یک بازی اندروید و آیفون با نام Sonic Runners Adventure منتشر شده که قطعا علاقه‌مندان به سونیک را راضی خواهد کرد.

Sonic Runners Adventure مانند نسخه‌های مختلف این سری، داستان خیلی عمیق و پیچیده‌ای ندارد و شاهد همان مبارزه همیشگی سونیک و دوستانش با اگمن هستیم. اما آنچه که Sonic Runners Adventure را به بازی جذابی تبدیل می‌کند، گیم‌پلی آن است که همان حس سرعت دوست‌داشتنی و محبوب این سری را به بهترین شکل ارائه می‌کند. در طول مراحل بازی، شما هدفی جز جمع‌آوری سکه، از بین بردن دشمنان و پریدن‌های به‌موقع ندارید و گیملافت که به ساخت بازی‌های موبایل با‌کیفیت مشهور است، المانی در بازی قرار نداده که بتواند خللی در سرعت Sonic Runners Adventure وارد کند. مراحل بازی در چندین محیط مختلف جریان دارند که اولی همان محیط‌های سرسبز و آشنای سونیک‌های قدیمی است و مثلا منطقه دوم هم در کشور مصر است.

بازی اندروید و آیفون Sonic Runners Adventure

بهترین ویژگی Sonic Runners Adventure ارائه حس و حال سریع نسخه‌های کلاسیک و موفق این سری است

هریک از این مناطق، یک سری مراحل دارند که در نهایت به یک باس فایت ختم می‌شوند. به‌علاوه برای رفتن به محیط بعدی، باید سعی کنید علاوه بر شکست دادن باس منطقه قبلی، تعداد ستاره‌های موردنیاز آن را کسب کنید. در طول هر مرحله یک سری ماموریت برای‌تان تعیین می‌شود؛ ماموریت‌هایی مثل جمع‌آوری تعداد مشخصی سکه یا از بین بردن تعداد مشخصی از دشمنان که با انجام آن‌ها، می‌توانید ستاره کسب کرده و سعی کنید مراحل را سه ستاره کنید. همچنین با اینکه Sonic Runners Adventure کاملا حس و حال نسخه‌های موفق این سری را حفظ کرده، یک سری نوآوری هم به بازی اضافه کرده است. برای مثال شما می‌توانید قابلیت‌های شخصیت‌ها را ارتقا دهید یا یک سری آیتم بوست برای‌شان خریداری کنید که مثلا باعث می‌شوند سکه‌های اطراف‌تان را به صورت خودکار جمع‌آوری کنید.

همچنین ویژگی جالب دیگر بازی، امکان تجربه آن با شخصیت‌های مختلف است. در ابتدا فقط شخصیت سونیک را خواهید داشت، اما با رفتن به مناطق جدید‌تر، شخصیت‌های دیگری نیز در دسترس قرار می‌گیرند. به‌علاوه برخی شخصیت‌ها را هم می‌توانید با پرداخت دو هزار سکه خریداری کنید که به‌دست آوردن این میزان سکه هم کار دشواری نیست و پس از تجربه کردن چند مرحله، قادر به خرید کاراکتر‌های دیگر خواهید بود. هر شخصیت در بازی توانایی خاص خودش را دارد که باعث می‌شود تجربه بازی حس و حال متفاوتی نسبت به قبل پیدا کند و همین مساله هم عاملی است تا ارزش تکرار مراحل Sonic Runners Adventure نیز بالا رود.

بازی اندروید و آیفون Sonic Runners Adventure

Sonic Runners Adventure هم مانند دیگر بازی‌های گیملافت، از حیث صوتی و بصری کاستی‌ای ندارد

گیملافت تا به امروز بازی‌های مختلفی را برای پلتفرم موبایل منتشر کرده که به جرات می‌توان گفت همگی آن‌ها، از حیث صوتی و بصری در سطح خیلی خوبی قرار داشتند و Sonic Runners Adventure هم با وجود حجم ۲۵ مگابایتی، از این نظر واقعا کیفیت بالایی دارد. همچنین طراحی مراحل بازی عالی است و شاهد تنوع محیطی و جزییات خیلی خوبی در آن‌ها هستیم. البته گاهی که سرعت بازی بیش از حد زیاد می‌شود، تشخیص محیط‌ها و کاراکتر‌ها و در نتیجه واکنش نشان دادن سریع سخت می‌شود که البته این بیش‌تر به دلیل ماهیت سریع سری سونیک است و مشکل خاصی محسوب نمی‌شود.

به‌علاوه گیم‌لافت هم مانند سگا گوشه چشمی به سه‌بعدی کردن بازی Sonic Runners Adventure داشته است؛ البته با این تفاوت که سعی نکرده مثلا مراحلی را به شکل سه‌بعدی طراحی کند، بلکه در طول مراحل، گاهی به مدت چند ثانیه شاهد تقریبا سه‌بعدی شدن بازی و پخش یک صحنه سینمایی هستیم که در آن، شخصیت بازی با سرعت بالایی یک سری کار‌ها را به شکل خودکار انجام می‌دهد. این صحنه‌ها علاوه بر اینکه تنوع خوبی به شمار می‌روند، استراحت کوتاهی هم هستند که باعث می‌شوند بتوانید راحت‌تر روی ادامه مرحله تمرکز کنید.

بازی اندروید و آیفون Sonic Runners Adventure

Sonic Runners Adventure از نظر موسیقی هم کم و کاستی ندارد و با شنیدن موسیقی‌های پخش‌شده در بازی، یاد چیزی غیر از یک بازی سونیک نخواهید افتاد و این بدین معنی است که موسیقی‌های بازی، کاملا مناسب حس و حال سریع آن هستند. خوشبختانه از آنجایی که Sonic Runners Adventure با قیمت سه دلاری منتشر شده، در آن خبری از تبلیغات آزاردهنده یا موارد مشابه نیست و با یک تجربه کامل رو‌به‌رو هستیم. پس اگر از علاقه‌مندان سونیک یا در کل بازی‌های پلتفرمر هستید، دانلود بازی Sonic Runners Adventure پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Sonic Runners Adventure


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده