نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵

رایان جانسون احتمالا کارگردانی فیلم Star Wars: Episode IX را بر عهده خواهد گرفت

گفته می‌شود لوکاس فیلم در نظر دارد که رایان جانسون، کارگردان فیلم Star Wars: The Last Jedi را به عنوان کارگردان جدید فیلم Star Wars: Episode IX انتخاب کند.

کمپانی لوکاس فیلم اخیرا از قطع همکاری با کالین ترورو، کارگردان فیلم جنگ ستارگان: اپیزود ۹ (Star Wars: Episode IX) خبر داده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، از رایان جانسون، کارگردان فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) به عنوان جانشین احتمالی ترورو نام برده می‌شود. طبق خبری که وب‌سایت ددلاین منتشر کرده، جانسون که در حال حاضر سخت مشغول کار روی فیلم Star Wars: The Last Jedi است، بیش از دیگر گزینه‌های لوکاس فیلم شانس نشستن روی صندلی کارگردانی فیلم Star Wars: Episode IX را دارد.

Rian Johnson

ددلاین اضافه می‌کند که لوکاس فیلم در نظر دارد مانند دنیای سینمایی مارول راه و مسیر مشخصی را برای دنیای سینمایی جنگ ستارگان (Star Wars) در نظر بگیرد و ادعا می‌کند جانسون کاملا با این سیستم هماهنگ است. اما هالیوود ریپورتر می‌گوید که جانسون تنها گزینه لوکاس فیلم نیست و جی جی آبرامز دیگر گزینه محبوب این کمپانی برای کارگردانی فیلم Star Wars: Episode IX است. آبرامز پیش از این کارگردانی فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) را بر عهده داشته است. طبق بیانیه‌ای که لوکاس فیلم در مورد قطع همکاری با ترورو منتشر کرده است:

در یک تصمیم متقابل، لوکاس فیلم و کالین ترورو هر دو تصمیم به قطع همکاری در فیلم Star Wars: Episode IX گرفتند. کالین در طول فرآیند توسعه این فیلم مشارکت فوق‌العاده‌ای داشته است، اما ما به این نتیجه رسیدیم که دیدگاه‌های ما با او برای این پروژه متفاوت است. ما آرزوهای بهترین‌ها را برای کالین می‌کنیم و به‌زودی اطلاعات بیشتری در مورد این فیلم به اشتراک گذاشته خواهد شد.

j j abrams in Star Wars: The Force Awakens

پیش از این قرار بود که جانسون کارگردانی قسمت هشتم و نهم فیلم جنگ ستارگان را بر عهده داشته باشد، اما در نهایت لوکاس فیلم تصمیم به همکاری با کالین ترورو گرفت. همچنین پیش از حضور ترورو، شایعاتی مبنی بر حضور آبرامز در سمت کارگردانی در فیلم Star Wars: Episode IX شنیده می‌شد. کار نوشتن فیلمنامه این فیلم بر عهده ترورو و درک کانلی بوده است، اما ماه گذشته لوکاس فیلم جک تورن را برای کمک به نوشتن فیلمنامه فیلم Star Wars: Episode IX استخدام کرده بود. با این حال،‌ جانسون قرار است حداقل یک صحنه از فیلم Star Wars: Episode IX را کارگردانی و فیلمبرداری کند.

فیلم Star Wars: Episode IX قرار است در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۹ (۳ خرداد ۱۳۹۸) روی پرده برود. همچنین فیلم Star Wars: The Last Jedi برای اکران در تاریخ ۱۵ دسامبر امسال (۲۴ آذر) برنامه‌ریزی شده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده