نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹

کالین ترورو پروژه ساخت فیلم Star Wars: Episode IX را ترک کرد

لوکاس فیلم از قطع همکاری با کالین ترورو، کارگردان فیلم جنگ ستارگان: اپیزود ۹ (Star Wars: Episode IX) خبر داد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کمپانی لوکاس فیلم با انتشار خبری در ارتباط با قسمت سوم سه گانه جدید مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars) طرفداران را شوکه کرد. در آنچه که به عنوان یک تصمیم دو طرفه توصیف شده است، لوکاس فیلم شب گذشته اعلام کرد که کالین ترورو دیگر کارگردانی فیلم Star Wars: Episode IX را بر عهده نخواهد داشت. این کمپانی بیانیه‌ای را در این رابطه در وب‌سایت رسمی مجموعه جنگ ستارگان منتشر کرده است. لوکاس فیلم در این بیانیه گفت:

در یک تصمیم متقابل، لوکاس فیلم و کالین ترورو هر دو تصمیم به قطع همکاری در فیلم Star Wars: Episode IX گرفتند. کالین در طول فرآیند توسعه این فیلم مشارکت فوق العاده‌ای داشته است، اما ما به این نتیجه رسیدیم که دیدگاه‌های ما با او برای این پروژه متفاوت است. ما آرزوهای بهترین‌ها را برای کالین می‌کنیم و به‌زودی اطلاعات بیشتری را در مورد این فیلم به اشتراک گذاشته خواهد شد.

با این حال، لوکاس فیلم هنوز دلیل رسمی قطع همکاری این کمپانی با ترورو را اعلام نکرده است. این کارگردان ۴۰ ساله بیشتر برای کارگردانی فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) و فیلم Safety Not Guaranteed شناخته شده است. فیلم The Book of Henry (کتاب هنری) آخرین فیلمی است که ترورو کارگردانی آن را بر عهده داشته است که نقدهای ضعیف و متوسطی را از منتقدان دریافت کرده و با استقبال سردی نیز در گیشه روبه‌رو شده است. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد کارگردان بعدی یا فهرست لوکاس فیلم برای انتخاب جانشین ترورو در فیلم Star Wars: Episode IX منتشر نشده است.

Colin Trevorrow

همچنین وب‌سایت هالیوود ریپورتر گزارش می‌دهد که مشکلات دنباله‌دار فیلمنامه فیلم Star Wars: Episode IX یکی از دلایل این اتفاق بوده است. طبق گفته منابع نزدیک این وب‌سایت، ترورو به‌همراه درک کانلی چندین پیش نویس از فیلمنامه این فیلم آماده کرده بود، اما هر نسخه از پیش نویس فیلمنامه‌ها مشکلات و ضعف‌های نسخه‌های قبلی را حفظ کرده بودند که این موضوع یکی از دلایل قطع همکاری این کمپانی با ترورو بوده است. ماه گذشته نیز لوکاس فیلم جک تورن را برای کمک به نوشتن فیلمنامه فیلم Star Wars: Episode IX استخدام کرده بود.

فیلم Star Wars: Episode IX قرار است در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۹ (۳ خرداد ۱۳۹۸) روی پرده برود. در اتفاقی مشابه، لوکاس فیلم با انتشار خبری در اواخر ماه خرداد اعلام کرد که با کریستوفر میلر و فیل لرد که کارگردانی فیلم Han Solo (هان سولو) را بر عهده داشته‌اند، قطع همکاری کرده است. با این حال، یک روز پس از انتشار این خبر لوکاس فیلم اعلام کرد که ران هاوارد به عنوان کارگردان جدید فیلم Han Solo انتخاب شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده