نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۹

معرفی بازی موبایل Modern Combat Versus

Modern Combat Versus یک بازی اندروید و آیفون در سبک شوتر اول شخص چندنفره و محصول کمپانی گیملافت است. با معرفی بازی همراه زومجی باشید.

کمپانی گیم لافت همواره به‌عنوان شرکتی شناخته می‌شود که در زمینه ساخت بازی‌های موبایل بزرگ فعال است و آثار مطرح و محبوبی چون Asphalt ،Gangster و Modern Combat را از این استودیو به یاد داریم. حال امروز جدید‌ترین نسخه از سری Modern Combat این شرکت با نام Modern Combat Versus منتشر شده و یک تجربه سرگرم‌کننده و جذاب در سبک شوتر اول-شخص چندنفره به حساب می‌آید. البته بازی Modern Combat Versus از مدت‌ها پیش به صورت محدود در برخی مناطق منتشر شده بود تا گیم‌لافت بتواند سرور‌های بازی را تست و مشکلات و باگ‌های آن را برطرف کند تا بازی برای انتشار نسخه نهایی، آماده باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا کمی بیش‌تر با بازی اندروید و آیفون Modern Combat Versus آشنا شویم. 

اگر نسخه‌های قبلی سری Modern Combat را تجربه کرده باشید، می‌دانید که این سری همواره بخش داستانی نسبتا جذابی دارد. با این حال در Modern Combat Versus خبری از بخش داستانی نیست و گیم‌لافت روی ارائه یک تجربه چندنفره تمرکز کرده است. در واقع این شرکت پیش از انتشار بازی هم اعلام کرده بود که قصد ساخت بازی‌ای را دارد که تجربه‌ای کاملا رقابتی را مثل بازی‌های eSports ارائه کند و خب در این زمینه هم قدم‌های زیادی برداشته است که می‌توان نمود آن‌ها را کاملا در بازی مشاهده کرد. البته نبود بخش داستانی، به معنی نبود امکان بازی تک‌نفره هم نیست و در اصل Modern Combat Versus دو بخش Solo Play و چندنفره را دارد. البته از حیث سبک و سیاق و گیم‌پلی، این دو تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها تفاوت‌شان این است که در Solo Play می‌توانید با دشمنانی که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند بازی کنید و در حالت چندنفره، رقبا و هم‌تیمی‌های شما گیمر‌های واقعی هستند. 

بازی اندروید Modern Combat Versus

گیم‌لافت تصمیم گرفته در این نسخه از سری Modern Combat بی‌خیال بخش داستانی شود و در عوض روی بخش چندنفره تمرکز کند

با اینکه اگر Modern Combat Versus حالت‌های بازی متفاوتی داشت قطعا تجربه جذاب‌تری به شمار می‌رفت، اما سازندگان تصمیم گرفته‌اند تا در کل یک حالت بازی را در این اثر قرار بدهند. در این حالت که بی‌شباهت به بازی Overwatch هم نیست، دو تیم برای تصرف یک نقطه روی نقشه تلاش می‌کنند و پس از اینکه آن نقطه را تصرف کردند، باید تا رسیدن امتیازشان به ۱۰۰، از آن دفاع کنند. در صورتی که تیم حریف این نقطه را پس بگیرد، امتیاز آن‌ها محاسبه خواهد شد و در نهایت تیمی که بتواند زودتر به امتیاز ۱۰۰ برسد، برنده بازی خواهد بود. 

البته با اینکه بازی فقط یک حالت دارد، اما عواملی هستند که به گیم‌پلی Modern Combat Versus تنوع می‌دهند. یکی از این عوامل، وجود شخصیت‌های مختلف است که می‌توانید به مرور زمان آن‌ها را آزاد کنید. برای آزاد کردن شخصیت‌ها می‌توانید از منبع خاصی که در بازی با پول واقعی قابل خرید است استفاده کنید یا اینکه با تجربه بازی و کسب نوع دیگری از منابع، سراغ آزاد کردن آن‌ها بروید. هریک از شخصیت‌ها سلاح و خصوصیات منحصر‌به‌فرد خودشان را دارند و بازی کردن با هریک از آن‌ها، حس و حال منحصر‌به‌فردی دارد. برای مثال یکی از شخصیت‌ها حالت تانک را دارد و سطح سلامتی وی هم بالا است که مقاومت او را در برابر برخورد تیر‌ها، افزایش می‌دهد. همچنین قابلیت ویژه این شخصیت هم یک سپر دفاعی است که می‌تواند از خودش و دوستانش برای مدت محدودی محافظت کند. یا شخصیتی دیگر در بازی داریم که یک مبارز واقعی است و با قابلیت ویژه‌اش می‌تواند نیرو‌های دشمن را از پشت دیوار هم تشخیص بدهد. به همین ترتیب دیگر شخصیت‌های بازی هم هریک خصوصیات و سبک بازی منحصر‌به‌فرد خود را دارند که همین امر باعث می‌شود تجربه این اثر تکراری و خسته‌کننده نشود. 

بازی اندروید Modern Combat Versus

مساله بعدی که تنوع خوبی به بازی می‌بخشد، نقشه‌های بازی هستند که تنوع خوبی دارند و به‌خوبی طراحی شده‌اند. راستش را بخواهید Modern Combat Versus حس و حالی شبیه به بازی Call of Duty: Black Ops 3 دارد و محیط‌ها، شخصیت‌ها و حتی المان‌هایی مثل راه رفتن روی دیوار حس و حال این نسخه از Call of Duty را زنده می‌کنند. Modern Combat Versus همچنین از حیث گرافیک هم مانند خیلی از بازی‌های گیم‌لافت، سطح بالایی دارد. البته بازی با موتور جدیدی ساخته شده و ۱.۲ گیگابایت هم حجم دارد؛ پس باید هم گرافیک بالایی داشته باشد. طراحی محیط‌ها، شخصیت‌ها، سلاح‌ها و افکت‌های مختلف همه و همه در بازی عالی است و از آن مهم‌تر اینکه بازی حتی روی گوشی‌های معمولی هم بدون مشکل اجرا می‌شود و تجربه روانی ارائه می‌کند. این کیفیت بالا در جنبه صوتی و موسیقی‌های بازی نیز دیده می‌شود و در کل Modern Combat Versus کاملا حس و حال یک بازی بزرگ را دارد. 

نقشه‌ها و شخصیت‌های مختلف، از جمله عواملی هستند که تنوع خوبی به بازی می‌بخشند

اما المانی که تصمیم گرفتم آن را برای آخر مطلب نگه دارم، بحث کنترل‌های بازی است. بازی‌های شوتر اول-شخص ساخته شده‌اند تا با ماوس و کیبورد یا کنترلر بازی شوند و به همین دلیل هم معمولا روی موبایل، تجربه این سبک از بازی‌ها کار سخت و آزاردهنده‌ای است. اما گیم‌لافت برای Modern Combat Versus یک شیوه کنترل جالب طراحی کرده و می‌توان بازی را با کم‌ترین تعداد کلید تجربه کرد که باعث می‌شود بازی تجربه روانی از نبرد‌های چندنفره ارائه کند. کنترل بازی به این شکل است که با لمس سمت چپ صفحه می‌توانید حرکت کنید و با لمس سمت راست، نشانگر اسلحه را حرکت دهید و نشانه‌گیری کنید. جالب اینکه کلیدی برای شلیک هم در نظر گرفته نشده و شلیک به صورت خودکار صورت می‌گیرد و کافی است نشانگر اسلحه را روی دشمن ببرید تا به سمت وی شلیک شود. این مساله کمک زیادی به ساده‌تر و بهتر شدن کنترل بازی کرده است. همچنین دو کلید هم برای بارگذاری مجدد اسلحه و استفاده از قابلیت ویژه در نظر گرفته شده که آن‌ها هم جاگیری خوبی دارند. بد نیست به این مساله هم اشاره کنیم که مواردی مثل پریدن از روی اشیا یا راه رفتن روی دیوار هم صرفا با دویدن صورت می‌گیرند و در مجموع همه‌چیز به ساده‌ترین شکل ممکن پیاده‌سازی شده تا کنترل بازی با کلید‌های لمسی محدود هم ممکن باشد. 

بازی اندروید Modern Combat Versus

Modern Combat Versus یک بازی رایگان است و خب به شکلی هم طراحی شده که خیلی وابسته به خرید‌های درون برنامه‌ای نیست. درست است که با پرداخت پول می‌توان شخصیت‌ها را زودتر آزاد کرد و از آن‌ها بهره برد، اما در نهایت توانایی‌ها و سرعت‌عمل شما هستند که پیروز یا بازنده را در نبرد‌ها تعیین می‌کنند و پول از این نظر تاثیری در بازی ندارد. در مجموع اگر به دنبال یک بازی شوتر اول-شخص چندنفره خوب روی پلتفرم موبایل هستید، دانلود بازی Modern Combat Versus پیشنهاد می‌شود. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Modern Combat Versus


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده