نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵

شخصیت هارلی کویین در سریال Gotham حضور نخواهد داشت

در حالی که درباره حضور هارلی کویین در سریال Gotham بحث‌های زیادی بود، جان استیونز به تازگی اعلام کرد که این شخصیت محبوب در سریال حضور نخواهد داشت.

جان استیونز، تهیه‌کننده و مسئول پخش سریال گاتهام (Gotham)، در گفتگویی کوتاه اعلام کرد که شخصیت جالب و محبوبی که در بیشتر داستان‌های بتمن حضور دارد، یعنی شخصیت هارلی کویین، در این مجموعه تلویزیونی شبکه فاکس (که در چند روز اخیر پخش فصل چهارم آن به طور رسمی آغاز شد) هیچ وقت حضور نخواهد داشت. از سال ۲۰۱۴ که این مجموعه تلویزیونی کار خود را در شبکه فاکس آغاز کرد، در سبک خود تقریبا یک روش فوق‌العاده نو و جدید را در نحوه داستان‌گویی افسانه بتمن در پیش گرفت که با همه داستان‌هایی که تا به امروز از این شخصیت بازگو شده تفاوت دارد. از همان ابتدا این سریال داستان روزها و دوران بچگی بروس وین (با بازی دیوید مازوز) و زمانی را که او پدر و مادرش را از دست داد بررسی کرده است. در کنار بروس وین، کارآگاه جیم گوردون (با بازی بن مکنزی) و روزهای حرفه‌ای و کاری او به‌عنوان یکی از بهترین پلیس‌های محلی شهر گاتهام هم با سبکی جدید به تصویر کشیده می‌شود. همچنین علاوه بر این دو شخصیت، ما شاهد بازگویی داستان خاستگاه، گذشته و حال شخصیت‌های منفور داستان بتمن مانند اسوالد کابلپات ملقب به پنگوئن (با بازی رابین لرد تیلور)، ادوارد نیگما ملقب به ریدلر (با بازی کوری مایکل اسمیت) و سلینا کایل ملقب به کت وومن (با بازی کمرن بیکوندووا) هستیم. 

اما داستان فقط به همین‌جا ختم نمی‌شود و شخصیت‌های نام‌برده تنها افرادی نیستند که تا به امروز در سریال Gotham ایفای نقش کرده‌اند. علاوه بر این کاراکترها، ویکتور فرایز ملقب به آقای فریز (با بازی ناتان دارو)، جاناتان کرین ملقب به اسکرکرو (با بازی چارلی تاهان) و راس الغول (با بازی الکساندر صدیق) از جمله شخصیت‌هایی بودند که در سال‌های اخیر و در قسمت‌های مختلف به جمع شخصیت‌های منفور این سریال اضافه شده‌اند. اما بینندگان این سریال به‌شدت عدم حضور هارلی کویین در لیست شخصیت‌های منفی مهم و اساسی داستان بتمن را حس می‌کنند. اگرچه خصوصیات و اخلاقی که باربارا کین (با بازی ارین ریچاردز) دارد به نوعی تداعی‌کننده شخصیت هارلی کویین است و از آنجایی که این سریال روند خاص خودش را در داستان‌گویی پیش گرفته، شاید سازندگان به همین طریق می‌خواهند اشاراتی هم به آن شخصیت بکنند. اما شاید طرفداران بهتر می‌دانند که هیچ چیز جای هارلی کویین را برای آنها نمی‌گیرد.

با اینکه هارلی کویین با خط زمانی داستان این سریال تناسبی ندارد و در آن حضور نداشته و نخواهد داشت و همین باعث ناامیدی طرفداران شده است، اما می‌توان نشانه‌هایی از شخصیت او را در باربارا کین به وضوح مشاهده کرد و همین باعث قوت قلبی است که هارلی به نوعی در بین کاراکترها حضور دارد و خود مجرمان زیرزمینی شهرش را هدایت می‌کند

اخیرا در مصاحبه‌ای با گزارشگر سایت خبری CBR، جان استیونز دوباره مطلبی را که در مراسم کامیک کان سن دیگو خطاب به رسانه‌ها و مطبوعات اعلام کرده بود تکرار کرد و گفت که معارفه‌ و حضور شخصیت هارلی کویین در سریال محبوب گاتهام «هیچ وقت اتفاق نخواهد افتاد». او در این مصاحبه بیشتر در این‌باره توضیح داد و اعلام کرد:

اجازه دهیم این شخصیت همانجایی که هست بماند. این بحثی است که ما مدت خیلی زیادی درگیر آن هستیم و اگر بخواهم صادقانه و مستقیم بگویم، کاراکتر هارلی کویین قرار نیست در سریال ما حضور داشته باشد.

همین توضیح کوتاه و مختصر جان استیونز در این مصاحبه نشان می‌دهد که شخصیت هارلی کویین خیلی با خط زمانی داستان سریال گاتهام تناسب ندارد و به نوعی خیلی مناسب هم نیستند. اشتباه برداشت نکنید؛ این حرف به این معنی نیست که استیونز به نوع شخصیتی که هارلی کویین دارد علاقه‌مند نیست و دوست ندارد جاهای خالی این سریال را با او پر کند یا اینکه از او خوشش نمی‌آید، اما اگر بخواهیم واقع‌بینانه به این مسئله نگاه کنیم، باربارا کین در سه فصل اول این مجموعه تلویزیونی به‌خوبی توانست جای خالی این شخصیت را پر کند. جان استیونز در ادامه در این‌باره هم صحبت کرد و گفت:

المان‌ها و عناصری در شخصیتی که آن هارلی کویین دارد، وجود دارد که ما خیلی از آنها خوشمان آمده بود. آن احساس سرگرمی که در او وجود داشت و اینکه دلش لک می‌زد برای هرج و مرج باعث شد که ما به خود بگوییم: «خب، ما واقعا می‌توانیم این ویژگی‌ها و خصوصیات را داشته باشیم و به نوعی در وجود باربارا جا دهیم، بدون اینکه لزوما لازم باشد ما خود هارلی را وارد داستان و از خود این شخصیت استفاده کنیم». فکر می‌کنم که ارین ریچاردز توانست این خصوصیت‌ها و دیوانه‌بازی‌های هارلی را به‌خوبی با شخصیت دیگری به تصویر بکشد.

Harley Quinn

بدون شک طرفداران با این صحبت‌های استیونز و تصمیماتی که او گرفته است و اینکه قرار نیست هارلی کویین در سریال گاتهام حضور داشته باشد و به بینندگان معرفی شود به‌شدت ناامید می‌شوند. مخصوصا بعد از اینکه این شخصیت در سال ۲۰۱۶ و در فیلم جوخه انتحاری (Suicide Squad) حضور داشت و به خاطر هنرنمایی فوق‌العاده خوب و تحسین‌شونده مارگو رابی به محبوبیت خیلی بیشتری نسبت به قبل رسید، اکثرا توقع داشتند که در فصل‌های جدید سریال گاتهام این شخصیت هم هنرنمایی شود. شاید اگر از زاویه دیگری به قضیه نگاه کنیم او حق داشته باشد. از آنجایی که بعد از هنرنمایی رابی در این نقش، این شخصیت در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین و بهترین شخصیت‌های منفی داستان بتمن تبدیل شده، استیونز قصد ندارد با وارد کردن او به داستان باعث شود که بین بازیگران و شخصیت‌ها مقایسه‌ای به وجود بیاید و باعث برتر بودن یکی نسبت به دیگری شود. حداقل می‌توانیم خوشحال باشیم که هارلی کویین به نوعی در گاتهام حضور دارد و توسط روح باربارا کین و خود ارین ریچاردز قصد اداره کردن این شهر را دارد.

اگرچه این شخصیت قرار نیست در سریال محبوب گاتهام ایفای نقش کند، اما طرفداران این شخصیت نباید اصلا ناامید شوند و باید تا زمانی که دوباره این کاراکتر به روی پرده سینماها بیاید لحظه شماری کنند؛ زیرا آثار زیادی از هارلی کویین در دست تولید است و در آینده‌ای نزدیک اکران می‌شود. فیلم جوخه انتحاری 2 (Suicide Squad 2) به کارگردانی گاوین اوکانر، فیلم مورد انتظار و اختصاصی جوکر و هارلی کویین (Joker and Harley Quinn) به کارگردانی و نویسندگی جان ریکوآ و گلن فیکارا، کارگردانان فیلم دیوانه‌وار، احمقانه، عشق (Crazy, Stupid, Love) و تهیه‌کنندگان سریال این ما هستیم (This Is Us) و البته فیلم افسونگران شهر گاتهام (Gotham City Sirens) که هنوز مراحل اولیه تولید خود را طی می‌کند، از جمله آثاری است که حضور هارلی کویین در آنها تایید شده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده