نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۸

تاریخ اکران فیلم Ad Astra اعلام شد

فیلم علمی تخیلی Ad Astra که بازیگرانی همچون تامی لی جونز و برد پیت در آن حضور خواهند داشت، اوایل سال ۲۰۱۹ به روی پرده خواهد رفت.

فیلم علمی تخیلی Ad Astra (سفر به سوی ستارگان) که بازیگران معروفی همچون تامی لی جونز و برد پیت نقش‌های اصلی آن را ایفا خواهند کرد، اوایل سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد. کارگردان این فیلم جیمز گری، کارگردان فیلم تحسین‌شده‌ The Lost City of Z (شهر گمشده‌ زی) خواهد بود و قرار است فیلم‌نامه‌ این فیلم را با همکاری ایتان گروس، نویسنده‌ ارشد مجموعه‌ تلویزیونی علمی-تخیلی Fringe (فرینج)، به رشته‌ تحریر درآورد. طبق سخنان وی قرار است این فیلمی واقعی‌ترین سفر فضایی به تصویر کشیده‌شده در یک فیلم سینمایی را به نمایش درآورد و این مفهوم را برساند که فضا بسیار برای ما خطرناک است. جیمز گری اعتقاد دارد این فیلم داستانی همچون رمان «دل تاریکی» خواهد داشت، با این تفاوت که در این فیلم سفر به خارج از منظومه شمسی روایت خواهد شد.    

در فیلم Ad Astra، برد پیت در نقش روی مک‌براید حضور خواهد داشت. روی مک‌براید قرار است در جستجوی پدر خود که بیست سال پیش در مأموریتی یک‌طرفه به سیاره نپتون سفر کرده بود تا نشانه‌هایی از حیات موجودات بیگانه بیابد، سفری دور و دراز را آغاز کند. این‌طور که به نظر می‌رسد فیلم جیمز گری داستانی احساسی خواهد داشت. تامی لی جونز کهنه‌کار نیز ایفاگر نقش کیلفورد مک‌براید، پدر روی مک‌براید، خواهد بود. روث نیگا، بازیگر سریال Preacher (واعظ) نیز به این پروژه ملحق شده است، ولی هنوز مشخص نیست نقشی که برای وی در نظر گرفته شده در زمین حضور خواهد داشت یا همچون برد پیت فضانورد خواهد بود. دونالد ساترلند، جیمی کندی و جان فین از دیگران بازیگران این فیلم هستند. فیلمبرداری فیلم Ad Astra از ماه جولای آغاز خواهد شد. لازم به ذکر است که نام فیلم اصطلاحی آشنا در زبان لاتین است که نخستین بار توسط ویرژیل در کتاب تاریخی «انه‌اید» به کار برده شد و به معنای «سفر به سوی ستارگان» است.  

Tommy-Lee-Jones

امروز اخباری پیرامون تاریخ اکران این فیلم مورد انتظار منتشر شد. طبق گزارشی که سایت ددلاین منتشر کرده و از طرف سه کمپانی فاکس قرن بیستم، نیو ریجنسی و بونا فیلم گروپ تأیید شده است، فیلم Ad Astra برای اکران در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است. انتخاب این تاریخ برای اکران این فیلم کمی تعجب‌برانگیز است، چون پیش‌تر قرار بود این حماسه علمی-تخیلی در فصل تابستان اکران شود. ولی خب تغییر تاریخ اکران فیلم‌ها امری طبیعی است و هالیوود دائماً در حال پیدا کردن زمانی مناسب در تقویم برای دستیابی به سود بیشتر است.   

فعلاً فیلم Ad Astra تنها فیلمی است که برای اکران در این تاریخ در نظر گرفته شده است. فیلم Glass (شیشه) ام. نایت شیامالان که تهیه‌کننده آن، جیسون بلوم، این فیلم را بسیار متفاوت از دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی خوانده، یک هفته پس از این فیلم و در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۷) اکران خواهد شد. فیلم کمیکی و ابرقهرمانی Aquaman (آکوامن) نیز در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذرماه ۱۳۹۷) به روی پرده خواهد رفت. فیلم Mary Poppins (مری پاپینز) که ریبوت فیلمی مربوط به سال ۱۹۶۴ با همین عنوان و محصول کمپانی دیزنی است نیز در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۱۸ (۴ دی‌ماه ۱۳۹۷) و تقریباً دو هفته پیش از فیلم Ad Astra اکران خواهد شد. با توجه به تاریخ اکران فیلم‌های ذکرشده، انتخاب این تاریخ برای فیلم Ad Astra، انتخابی مناسب است و از طرفی تاریخ اکران فیلم جیمز گری از تاریخ اکران دیگر فیلم‌های علمی-تخیلی مورد انتظار فاصله‌ دارد که این امر نیز در نهایت به سود این فیلم خواهد بود.  

Ad Astra اصطلاحی آشنا در زبان لاتین است که نخستین بار توسط ویرژیل در کتاب تاریخی «انه‌اید» به کار برده شد و به معنای «سفر به سوی ستارگان» است

البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشیم که اگر کمپانی دیزنی-لوکاس تصمیم بگیرند که فیلم Han Solo (هان سولو) را در همان دسامبر ۲۰۱۸ به روی پرده ببرند، آن زمان دیگر کار برای فیلم Ad Astra سخت خواهد شد. فیلم آخر مجموعه جنگ ستارگان، یعنی فیلم‌ Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) در ماه دسامبر اکران شد و فیلم بعدی این مجموعه با عنوان Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) نیز در دسامبر به روی پرده خواهد رفت. فیلم Rogue One: A Star Wars Story (روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان) دیگر فیلم مرتبط با این مجموعه بود که در ماه دسامبر اکران شد. در حال حاضر فیلم Han Solo برای اکران در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۸ (۳ خردادماه ۱۳۹۷) در نظر گرفته شده است، ولی امکان تغییر این تاریخ وجود دارد. با عقب انداختن تاریخ اکران این فیلم، ران هاوارد زمان بیشتری برای ساخت و بازبینی فیلم در اختیار خواهد داشت. مسائلی که به دنبال اخراج فیل لرد و کریس میلر به وجود آمد، زمان زیادی را هدر داد و تعویق تاریخ اکران این فیلم چندان جای تعجب نخواهد داشت. در هر صورت اگر فیلم Han Solo در تاریخ در نظر گرفته‌شده فعلی اکران شود، به نظر فیلم Ad Astra مشکلی در گیشه نخواهد داشت.   

Brad-Pitt

فیلم Ad Astra سومین همکاری مشترک برد پیت و جیمز گری محسوب می‌شود. برد پیت تهیه‌کننده‌ی فیلم The Lost City of Z بود و در واقع شرکت فیلم‌سازی معروف وی یعنی پلن بی اینترتینمنت (Plan B Entertainment) تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده داشت و این‌طور به نظر می‌رسید که خود برد پیت هم ایفاگر نقش اصلی این فیلم باشد. ولی تداخل زمانی پروژه‌های در دست ساخت وی سبب شد چارلی هانام نقش اصلی این فیلم را بازی کند.

در ماه آوریل، جیمز گری در مصاحبه‌ای با سایت کلایدر (Collider)، فیلم Ad Astra را با رمان بسیار معروف «دل تاریکی»، اثر جوزف کنراد، مقایسه کرده بود که در آن ملوانی به نام مارلو، سفری تاریخی را به رودخانه‌ کنگو، محلی کشف‌‌نشده در آفریقا، آغاز می‌کند. در این رمان پروتاگونیست داستان، مارلو، سفری بسیار طاقت‌فرسا و کابوس‌وار را تجربه می‌کند و راه خود را به قلب قاره‌ آفریقا باز می‌کند. در این رمان تاریخی که در سال ۱۸۹۹ منتشر شد و در ردیف برجسته‌ترین آثار ادبی مغرب زمین قرار می‌گیرد، جوزف کنراد انسان را به چالش می‌کشد و وی را در موقعیت انتخاب بین خیر و شر قرار می‌دهد. درست مانند رمان «دل تاریکی»، فیلم Ad Astra نیز پروتاگونیست داستان را به قلمرویی ناشناخته و خطرناک در خارج از منظومه‌ی شمسی می‌برد و انتظار می‌رود شخصیت برد پیت در این فیلم نقشی همچون شخصیت مارلو در رمان کنراد داشته باشد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده