نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰

فیلم Spider-Man: Homecoming دومین فیلم پرفروش مرد عنکبوتی شد

سرانجام فیلم Spider-Man: Homecoming تبدیل به دومین فیلم پرفروش در مجموعه فیلم‌های مرد عنکبوتی (Spider-Man) شد.

در تیرماه امسال اکران فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming) به کارگردانی جان واتس، آغاز شد. در این فیلم، که اولین فیلم مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول است، بازیگرانی چون تام هالند، مایکل کیتون، زندیا، دونالد گلاور، جیکوب باتالون، لورا هریر، تونی ریولوری، بوکیم وودبین، مریسا تومه و رابرت داونی جونیور حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فیلم Spider-Man: Homecoming در سه روز نخست اکران خود ۱۱۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت و پس از فیلم Spider-Man 3 (مرد عنکبوتی ۳)، دومین شروع موفق مجموعه فیلم‌های مرد عنکبوتی را به خود اختصاص داد. با این حال، فروش این فیلم در هفته دوم با افت عجیب و پیش‌بینی نشده‌ای رو‌به‌رو شد.

با وجود این، فروش فیلم Spider-Man: Homecoming در آمریکای شمالی از مرز ۳۰۰ میلیون دلار عبور کرده و این فیلم توانسته است از دو قسمت اول فیلم Iron Man (مرد آهنی) عبور کند و تبدیل به هفتمین فیلم پرفروش دنیای سینمایی مارول در بازار آمریکای شمالی شود. همچنین فروش این فیلم از دوگانه فیلم The Amazing Spider-Man (مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز) به کارگردانی مارک وب، نیز عبور کرده است، اما در بازار آمریکای شمالی همچنان پایین‌تر از سه گانه فیلم Spider-Man به کارگردانی سم ریمی قرار دارد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم Spider-Man: Homecoming به دومین فیلم پرفروش مجموعه مرد عنکبوتی در تاریخ فیلم‌های مرد عنکبوتی در سراسر جهان تبدیل شده است.

Spider-Man: Homecoming

از جمعه هفته گذشته اکران فیلم Spider-Man: Homecoming در کشور چین آغاز شد و این فیلم شروع بسیار خوبی را در این کشور داشته است. این فیلم تنها در روز جمعه ۲۲.۲ میلیون دلار در بازار این کشور فروخته و حال آمار فروش این فیلم در سه روز نخست اکرانش در کشور چین منتشر شده است. فیلم Spider-Man: Homecoming در سه روز نخست اکرانش در کشور چین موفق شده ۷۰.۸ میلیون دلار بفروشد و مجموع فروش جهانی خود را به بیش از ۸۲۳ میلیون دلار افزایش دهد. بدین ترتیب این فیلم پس از فیلم Spider-Man 3 با فروشی معادل ۸۹۰ میلیون دلار، به دومین فیلم پرفروش مجموعه مرد عنکبوتی تبدیل شده است. علاوه بر این، فیلم Spider-Man: Homecoming با عبور از فیلم Wonder Woman (زن شگفت‌انگیز) با فروشی معادل ۸۱۶.۳ میلیون دلار، به دومین فیلم پرفروش ابرقهرمانی در سال ۲۰۱۷ تبدیل شد.

در حال حاضر فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 (نگهبانان کهکشان نسخه ۲) با فروشی معادل ۸۶۳.۳ میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی در سال ۲۰۱۷ میلادی است و فیلم Spider-Man: Homecoming باید کمی بیش از ۴۰ میلیون دلار دیگر در کشور چین بفروشد تا به پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی در سال ۲۰۱۷ تبدیل شود. با این حال، طی هفته‌های آینده فیلم‌های دیگر هالیوودی مثل فیلم Dunkirk (دانکرک) و فیلم War for the Planet of the Apes (جنگ برای سیاره میمون‌ها) نیز در کشور چین اکران خواهند شد و می‌توانند کار را برای رکوردشکنی بیشتر فیلم Spider-Man: Homecoming سخت‌تر کنند.

فیلم spider-man homecoming

دنباله فیلم Spider-Man: Homecoming قرار است در تاریخ ۵ جولای ۲۰۱۹ (۱۴ تیر ۱۳۹۸) به‌روی پرده‌های سینما برود. تاکنون بازگشت تام هالند برای بازی در نقش پیتر پارکر ملقب به مرد عنکبوتی، در این فیلم تایید و اعلام شده است. جان واتس که مسئولیت کارگردانی فیلم Spider-Man: Homecoming را بر عهده داشته است نیز برای کارگردانی دنباله آن باز خواهد گشت. علاوه بر این، کریس مک‌کنا و اریک سامرز که کار نوشتن فیلمنامه فیلم اول را بر عهده داشتند، در حال انجام مذاکرات نهایی با سونی پیکچرز برای نوشتن داستان و فیلمنامه دنباله این فیلم هستند.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده