نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱

فروش جهانی انیمیشن Despicable Me 3 از مرز یک میلیارد دلار گذشت

سرانجام مجموع فروش جهانی انیمیشن من نفرت‌انگیز ۳ (Despicable Me 3) از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد.

سرانجام فروش جهانی انیمیشن Despicable Me 3 از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد تا انیمیشن جدید ایلومینیشن اینترتینمنت به باشگاه یک میلیاردی‌ها اضافه شود. طبق اطلاعاتی که وب‌سایت باکس آفیس موجو منتشر کرده، انیمیشن Despicable Me 3 تاکنون بیش از ۷۴۶ میلیون دلار در بازارهای جهانی و بیش از ۲۵۹ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخته است. بدین ترتیب با توجه به فروش جهانی این انیمیشن، مجموعه انیمیشن من نفرت‌ انگیز (Despicable Me) تبدیل به موفق‌ترین و پرفروش‌ترین سری دنیای انیمیشن شد و پس از آن به ترتیب مجموعه شرک (Shrek) و عصر یخبندان (Ice Age) در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

پس از فیلم The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین)، انیمیشن Despicable Me 3 دومین محصول سینمایی کمپانی یونیورسال در سال ۲۰۱۷ است که فروش آن از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است. همچنین این اثر پس از انیمیشن‌هایی چون Despicable Me، هاپ (Hop)، لوراکس (The Lorax)، من نفرت‌انگیز ۲ (Despicable Me 2)، مینیون‌ها (Minions)، زندگی پنهان حیوانات خانگی (The Secret Life of Pets) و آواز (Sing)، هشتمین انیمیشنی است که توسط کمپانی ایلومینیشن اینترتینمنت تولید و منتشر شده است که این هشت انیمیشن در مجموع بیش از ۵.۷ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته‌اند. 

Despicable Me 3

انیمیشن Despicable Me 3، دومین انیمیشن ایلومینیشن اینترتینمنت است که فروش آن از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده و اولین انیمیشن در نسخه‌های شماره‌دار من نفرت‌انگیز است که فروش آن یک میلیاردی می‌شود. همچنین این اثر، سومین انیمیشن این کمپانی است که فروش آن به بیش از ۹۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر از لحاظ فروش و درآمد هیچ استودیوی انیمیشن‌سازی توانایی رقابت با ایلومینیشن را ندارد. انیمیشن Despicable Me 3 در حال حاضر به ششمین انیمیشن پرفروش در تاریخ باکس آفیس جهانی تبدیل شده است و اگر تنها فروش جهانی آن را در نظر بگیریم، این اثر، سومین انیمیشن پرفروش در بازارهای جهانی است. انیمیشن Despicable Me 3 در حال حاضر به پرفروش‌ترین انیمیشن و سومین فیلم پرفروش در سال ۲۰۱۷ تبدیل شده است.

انیمیشن Despicable Me در سال ۲۰۱۰ به روی پرده رفت و موفق شد ۵۴۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. پس از آن ساخت دنباله این انیمیشن تایید شد و انیمیشن Despicable Me 2 در سال ۲۰۱۳ به روی پرده رفت و توانست حدود ۹۷۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. در سال ۲۰۱۵، انیمیشن Minions که نسخه پیش-درآمد مجموعه من نفرت‌انگیز بود، به روی پرده رفت و موفق شد ۱.۱۵۹ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کند. اوایل ماه بهمن، ایلومینیشن اینترتینمنت ساخت انیمیشن مینیون‌ها ۲ (Minions 2) برای اکران در تاریخ ۳ جولای ۲۰۲۰ (۱۳ تیر ۱۳۹۹)، را رسما تایید و اعلام کرد.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده