نویسنده: آرش محمدی
// دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹

تریلر گیم پلی جدید بازی ترسناک Scorn منتشر شد

بازی Scorn در تریلر گیم‌پلی خود به همان اندازه که ترسناک است، عجیب و زیبا به نظر می‌رسد.

امروز استودیو Ebb Software که در بلگراد پایتخت صربستان قرار دارد، کیک‌استارتر بازی اول شخص و ترسناک خود به نام Scorn را با هدف کسب ۱۷۸٫۵۹۷ دلار، شروع کرد. این بازی که قبلا به صورت مختصر به آن اشاره شده بود، این بار یک تریلر جدید از گیم‌پلی آن منتشر شد و تاریخ انتشار آن سال ۲۰۱۸ اعلام شد.

این کیک‌استارتر مربوط به قسمت اول از مجموع ۲ قسمت بازی است. ساخت قسمت اول این بازی به پایان رسیده است. با این حال شرکت سازنده‌ی بازی، که به نظر می‌رسد از ۲۰ نفر تشکیل شده، از برخی جنبه‌های بازی ناراضی است. بدین ترتیب، ظاهراْ پس از مدتی مشورت بین اعضای داخلی شرکت، استودیو Ebb Software اعلام کرد:

بهتر است تلاش کنیم تا منابع بیشتری جمع کنیم و زمان بیشتری برای بهتر کردن کیفیت بازی صرف کنیم، زیرا نمی‌خواهیم بازی‌ای را منتشر کنیم که کاملا از آن راضی نیستیم.

اگر کمپین کسب بودجه، بتواند بوجه مورد نیاز شرکت را کسب کند، بازی سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد. اگر هم موفق نباشد، بازی همچنان منتشر خواهد شد، اما کیفیت بازی از آن چیزی که سازندگان بازی انتظار دارند، پایین‌تر خواهد یود.

علاوه بر این،  جوایز مختلفی که برای حمایت کنندگان بازی درنظر گرفته شده، با توجه به میزان حمایت آن‌ها جایزه هم تغییر خواهد کرد. در نهایت تمامی حمایت کنندگان نسخه دموی بازی را نیز دریافت می‌کنند، بدون توجه به این که بودجه‌ی ساخت بازی کسب شده است یا نه.

برای کسانی که  با بازی Scorn آشنایی ندارند گفتنی است که این بازی، یک بازی ماجراجویی اول شخص با جوی ترسناک است که در دنیایی کابوس‌وار با اشکال عجیب و صحنه‌های تاریک رخ می‌دهد. در این بازی شما راه خود را گم کرده‌اید و به تنهایی به جستجو می‌پردازید.بازی از مناطق مختلفی تشکیل شده است که به هم وصل هستند و شما می‌توانید به دلخواه در آن‌ها به جستجو بپردازید.شخصیت بازی هم از نکات مهم و مثبت این محیط ترسناک است.

در طول بازی،شما مکان‌های جدیدی را کشف می‌کنید و در آن‌ها به جستجو می‌پردازید و اسحله‌ها، مهارت‌ها و آیتم‌های مختلفی را به‌دست می‌آورید. طبق گفته‌ی شرکت Ebb Software، این شرکت در تلاش است تا یک بازی با گیم‌پلی بسیار گسترده با جوانب مختلف را ارائه دهد.گیم‌پلی‌ای که باعث شود گیمر به طور مداوم خود را با شرایط محیط تطبیق دهد و در اعمال خود، تجدید نظر کند.

scorn

خلاصه‌ای از ویژگی‌های بازی که در صفحه کیک‌استارتر این بازی ذکر شده است:

  • دنیای زنده چسبناک: هر منطقه ساختاری مانند یک هزارتو را دارد و شما باید مسیرها و اتاق‌های مختلف را در طول بازی کشف کنید.دنیای بازی Scorn، یک دنیای زنده است و نفس می‌کشد و موجودات مختلفی در آن زندگی می‌کنند. شما در این دنیا به ماجراجویی می‌پردازید و در آن تغییراتی ایجاد می‌کنید. اما آگاه باشید، هر عملی را که روی محیط اطراف انجام دهید، محیط اطراف شما نیز عملی به اندازه‌ی همان عمل روی شما انجام خواهد داد.
  • داستان بازی در محیط بازی اتفاق می‌افتد: تمامی داستان‌های بازی داخل بازی اتفاق می‌افتد، بدون برش و میان پرده. یعنی برای روایت داستان بازی، صحنه‌ی سینمایی‌ مشاهده نخواهید کرد تا شما از محیط ترسناک خود غافل نشوید. به خاطر داشته باشید که همیشه چشمان خود را باز نگه دارید، اگر در مراحل بازی که مراحل سختی هستند، آیتمی را از دست دهید، بازی به شما رحمی نخواهد کرد و شما حسرت از دست دادن آن آیتم را خواهید خورد.
  • رفتار موجودات: ساکنین بازی Scorn ، زندگی پیچیده و شخصیت‌های خاص خود را دارند. آن‌ها می‌توانند کنجکاو باشند، از شما بترسند، به سمت شما حمله‌ور شوند، یا به طور طبیعی رفتار کنند. آن‌ها نسبت به اعمال شما و تغییراتی که در محیط ایجاد می‌کنید واکنش نشان داده و خود را با آن‌ها تطبیق می‌دهند.
  • مبارزه یا پرواز: اگر می‌خواهید زنده بمانید، بازی قوانینی دارد که شما باید یاد بگیرید. شما باید بدانید که چه موقع نبرد کنید یا چه موقع سنگر بگیرید یا اینکه چگونه اعمال شما، محیط و موجودات اطراف شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
  • مدیریت مهمات و ابزار: مهمات و ابزار شما محدود و تعریف شده هستند و برای اینکه در طول بازی همیشه از محیط اطراف خود آگاه باشید، به این ابزار و مهمات احتیاج خواهید داشت. برای این که بتوانید بازی را به اتمام برسانید، باید در مراحل مختلف از ابزار و مهمات مختلف استفاده کنید و سبم‌های مختلفی را به کار ببرید.
  • آگاهی کامل از حرکات بدن کاراکتر: برای اینکه از تغییراتی که در محیط ایجاد می‌کنید آگاه باشید، باید حرکات بدن خود را تحت نظر داشته باشید. محیط اطراف شما واقع‌گرایانه ساخته شده است و هر عملی که انجام دهید در آن تأثیر خواهد گذاشت. برای مثال شما باید بدانید که اجسام چگونه برداشته می‌شوند یا برای استفاده از ابزار حرکت دست کاراکتر به چه شکل خواهد بود و اینکه برای انجام دادن هر عملی، زمان خاصی نیاز است.
  • معماهای پیچیده: برخی از صحنه‌های بازی را قبلا در بازی‌های مختلف مشاهده کرده‌ایم. اما دستگاهی مکانیکی که با گوشت و اندام زنده ترکیب شده است، مختص این بازی است و شما باید رازهای این تکنولوژی عجیب را کشف کنید تا بتوانید در بازی پیشرفت کنید. هرچیزی دلیل و هدفی دارد، شما باید بفهمید که این دلیل و هدف چیست.

بازی Scorn در دست ساخت برای کامپیوتر است. در ادامه می‌توانید تریلر بازی را که شامل حدود ۸ دقیقه از گیم‌پلی بازی است (همراه با تصاویری از محیط بازی)، تماشا کنید.

برای دانلود این تریلر از آپارات اقدام کنید


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده