نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۵

هکرهای شبکه HBO اطلاعات شخصی بازیگران Game of Thrones را منتشر کردند

در پی انتشار فیلمنامه بعضی قسمت‌های سریال بازی تاج و تخت و پخش آنلاین قسمت چهارم فصل هفتم آن، حالا خبر رسیده که اطلاعات شخصی بعضی از بازیگران منتشر شده است.

نقص امنیتی شبکه HBO و به دنبال آن هک شدن سیستم آن در چند روز اخیر باعث شد شماره تلفن و آدرس ایمیل برخی از بازیگران و عوامل سریال Game of Thrones در فضای اینترنت پخش شود. گزارش شده که هکر‌ها با هک کردن سیستم امنیتی این شبکه، ۱.۵ ترابایت از اطلاعات، مانند فیلمنامه قسمت‌های آینده سریال بازی تاج و تخت و دو قسمت پخش‌نشده از سریال اتاق 104 (Room 104)‌ و سریال Ballers، را دزدیدند. بر اساس گزارش‌های سایت The Guardian، هکرها ۳.۴ گیگ از این اطلاعات را منتشر کرده‌اند و با این کار، مسئولان این شبکه را مجبور می‌کنند که به آنها باج داده شود و فقط به شرط پرداخت پول است که آنها از ادامه این کار منصرف می‌شوند.

اطلاعات منتشر شده در فضای اینترنت عبارت است از پیش‌نویس‌ فیلمنامه‌های پنج قسمت از سریال بازی تاج و تخت، اطلاعات فنی مربوط به قسمت‌های داخلی شبکه و رمزعبور‌های مدیر و سرپرست و ... یکی از موارد خیلی مهمی هم که جزو این اسناد منتشر شده بود، لیستی از شماره تلفن‌ها و آدرس‌های ایمیل بعضی از بازیگران سریال بازی و تاج و تخت است که این بازیگران عبارتند از:‌ پیتر دینکلیج، لینا هیدی و امیلیا کلارک.

در این میان، شبکه HBO امیدوار است که به سیستم بانک اطلاعاتی ایمیل آنها به طور کلی نفوذ نشده باشد. این شبکه اعلام کرده که گروه تحقیقات درباره اینکه چه اطلاعاتی دزدیده شده و تا به حال منتشر شده در حال بررسی است. جف کوسان، سخنگوی شبکه HBO در مصاحبه‌ای با گزارشگران Wired اعلام کرد:

بررسی‌های انجام‌شده تا به امروز هنوز چیزی را ثابت نکرده که ما را از اینکه کل سیستم ایمیلی به خطر افتاده است مطمئن کند. 

اگر واقعا این‌طور که می‌گویند باشد و هکرها به طور کامل به سیستم‌ بانک اطلاعاتی ایمیل‌های این شبکه دسترسی پیدا نکرده باشند، پس می‌توان امیدوار بود که تاریخ تکرار نشده و همان اتفاق وحشتناکی که برای کمپانی سونی افتاد، برای این شبکه نیفتاده باشد. در سال ۲۰۱۴ هکرها به بانک اطلاعاتی سونی نفوذ و تمامی ایمیل‌ها را منتشر کردند. همین اتفاق ضربه خیلی بزرگی به اعتبار و سابقه این کمپانی زد.

به نظر بعید می‌رسد که هکرهای این شبکه کپی قسمت‌های واقعی سریال بازی تاج و تخت را به دست آورده باشند. با وجود تهدیداتی مبنی بر اینکه اطلاعات بیشتری در دسترس عموم قرار می‌گیرد، اما تا به امروز فقط فیلمنامه‌های این سریال تلویزیونی به صورت آنلاین منتشر شده است. در یک اتفاق جداگانه، هفته گذشته قسمتی از این سریال قبل از اینکه زمان پخش تلویزیونی آن برسد در فضای اینترنت فاش شد. این نشت اطلاعات هیچ ارتباطی با هک اخیر این شبکه نداشت و کمپانی Star India که یکی از شرکای قانونی HBO است به صورت اتفاقی باعث انتشار این قسمت در فضای اینترنت شد. در هر صورت به نظر می‌رسد که کابوس امنیتی شبکه HBO حالا حالاها ادامه خواهد داشت.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده