نویسنده: پیمان مرادی
// چهار شنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل White Trip

در بازی اندروید و آیفون White Trip، پرواز را در سرمای زمستان تجربه کنید.

بشر همواره از آغاز خلقت در آرزوی پرواز بوده است. آروزیی که تا قبل از نوآوری و خلاقیت برادران رایت، دست‌ نیافتنی به نظر می‌رسید. اگر چه که اختراع برادران رایت، انسان را به آرزوی دیرینه‌اش رساند، اما لذت پرواز کردن در هر مکان و زمان و با هر شرایطی، موهبتی است که فقط پرندگان قادر به تجربه کردنش هستند. در این مقاله می‌خواهیم بازی اندروید و آیفون White Trip را معرفی کنیم که تجربه پرواز در هیبت یک پرنده را در دنیای بازی‌های موبایلی، ممکن ساخته است.

بازی موبایل White trip

بازی White Trip، از آن دسته بازی‌هایی است که خیلی نمی‌توان در موردشان صحبت کرد، این بازی هیچ‌گونه پیچدگی خاصی ندارد، همه چیز ساده و سر راست است. برای لذت بردن از این بازی به هیچ گونه مهارت خاصی نیاز ندارید، چرا که گیم پلی White Trip، تا آنجا که امکان داشته، ساده طراحی شده است. شما در این بازی صاحب یک پرنده خواهید بود که باید با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه‌ی گوشی، آن را کنترل کنید و از موانع مختلفی که بر سر راه قرار گرفته‌اند، به سلامت عبور دهید. این موانع شامل درختان، خانه‌ها و پرنده‌های تیره رنگی هستند که در جهت مخالف شما حرکت می‌کنند. در ابتدای امر که بازی را آغاز می‌کنید، نواری در سمت چپ صفحه مشاهده خواهید کرد که نشان دهنده‌ی انرژی شماست. این انرژی در مدت زمان ده ثانیه به پایان خواهید رسید. شما باید با شکار کردن حیوانات زرد رنگی که در مسیرتان قرار دارند، انرژی خود را قبل از پایان یافتن این مدت زمان ده ثانیه‌ای، بازیابی کنید. در مرحله‌ی اول تنها می‌توانید دیگر پرندگانی که در آسمان هستند را شکار کنید، اما از مرحله‌ی دوم به بعد توانایی شکار کردن حیواناتی که بر روی زمین هستند را نیز خواهید داشت. با هر بار شکار کردن امتیازاتی را به‌دست خواهید آورد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در قسمت فروشگاه بازی، مدت زمان پایان یافتن انرژی و سرعت پرنده‌ی خود را افزایش دهید.

بازی موبایل White trip

 گیم پلی White Trip، تا آنجا که امکان داشته، ساده طراحی شده است

گرافیک White Trip به شدت خیره کننده است. محیط زمستانی بازی و ریزش دانه‌های برف از آسمان، به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند. اما به همان اندازه که در طراحی محیط بازی، دقت و ظرافت به خرج داده شده است، در انتخاب موسیقی بازی، کج سلیقگی صورت گرفته. البته موسیقی به کار گرفته شده آن قدر هم بد نیست ولی در مقایسه با کیفیت جلوه‌های بصری بازی، توی ذوق می‌زند. در مجموع اگر بتوانید ضعف موسیقی White Trip را در مقابل گرافیک چشم نواز آن نادیده بگیرید، از گیم پلی ساده و خلاقانه آن لذت خواهید برد.

همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردم مهم‌ترین ویژگی بازی White Trip، سادگی آن است. White Trip از آن دسته بازی‌های جمع و جوری است که هیچ گونه پیچدگی اضافی ندارند. این بازی مثال بارزی از اثبات این حقیقت است که همواره شلوغ کاری بی حد و اندازه و طراحی گیم پلی پیچیده، ایجاد جذابیت نخواهد کرد. گاهی اوقات کمی نوآوری همراه با چاشنی سادگی می‌تواند جور تمام کمبود‌های یک بازی موبایلی را بکشد و آن را به تجربه‌ای لذت بخش تبدیل کند.

دانلود بازی White Trip


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده