نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰

بررسی اپیزود اول بازی Batman: The Enemy Within از دید سایت‌های معتبر دنیا

اپیزود اول بازی Batman: The Enemy Within نمره‌های خوبی دریافت کرده است که در این مطلب مروری به آن‌ها خواهیم داشت.

کمپانی تل‌تیل گیمز تا به امروز بازی‌های زیادی بر اساس آثار محبوب و مشهور از جمله The Walking Dead، Game of Thrones، ماینکرفت و مجموعه‌های دیگر ساخته است که همگی بازی‌هایی داستان‌محور بودند و البته اکثر آن‌ها هم توانسته‌اند به بازی‌های موفق تبدیل شوند. یکی از مجموعه‌های مطرح این کمپانی، سری بتمن است که فصل اول آن چند وقت پیش به پایان رسید؛ فصلی که شروع خوبی داشت ولی به اعتقاد اکثر منتقدین از اپیزود سوم به بعد دچار مشکلاتی شد. به هر حال فصل دوم این بازی چندی پیش توسط تل‌تیل گیمز با نام Batman: The Enemy Within معرفی شد و حال اولین اپیزود این فصل با نام The Enigma منتشر شده است. 

همان‌طور که در تریلر هنگام عرضه این بازی هم تماشا کردید، آنتاگونیست اصلی این فصل از بازی شخصیت ریدلر است که با وسیله‌ای اره‌مانند اهدافش را به قتل می‌رساند. وی همچنین یک سری سرنخ نیز در صحنه‌های قتل قرار می‌دهد؛ چرا که اعتقاد دارد باهوش‌تر از آن است که افراد دیگر حتی با وجود این سرنخ‌ها بتوانند وی را دستگیر کنند. به هر حال در فصل دوم بازی هم گیمر مانند فصل گذشته، باید در نقش بتمن و بروس وین کار‌های مختلفی انجام داده و به قتل‌های ریدلر پایان دهد. 

در ادامه می‌توانید بررسی اپیزود اول بازی Batman: The Enemy Within و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا را بخوانید.

اپیزود اول Batman: The Enemy Within

  • سازنده: تل‌تیل گیمز
  • سبک: ماجراجویی داستان‌محور
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پی‌سی و موبایل
  • تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد

بتمن

آی‌جی‌ان: ۸۲ از ۱۰۰

ماهیت یک بازی ماجراجویی، این است که در آن بتوانید معما‌های مختلفی را حل کنید. اما Batman: The Enemy Within در راه حل معما‌های ریدلر کمی بیش از حد شما را راهنمایی می‌کند. با این حال یک هیجان و تنش خاصی در اپیزود اول بازی دیده می‌شود که برگ برنده آن است. علاوه بر این، شروع خوب فصل دوم بازی سوال‌های مختلفی را در ذهن ما ایجاد می‌کند که یکی از آن‌ها، چگونگی تبدیل شدن جان دو به جوکر است. در کل بازی باعث شد تا هیجان بیش‌تری به ادامه فصل داشته باشم. 

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

اپیزود اول بازی، یک اپیزود افتتاحیه خیلی خوب برای فصل دوم بازی بتمن است. ایده‌هایی که تل‌تیل گیمز در این فصل از بازی گنجانده، به مراتب بزرگ‌تر و بلند پروازانه‌تر از تمام چیز‌هایی هستند که در فصل اول بازی دیده بودیم. 

دیستراکتوید: ۷۰ از ۱۰۰

افرادی که طرفدار بازی‌های داستان‌محور تل‌تیل گیمز نیستند، قطعا خیلی از فصل جدید بتمن هم لذت نخواهند برد و این بازی هم باعث نخواهد شد تا آن‌ها به این ژانر علاقه‌مند شوند. با این حال افرادی که بازی‌های قبلی و مخصوصا فصل قبلی بتمن را دوست داشتند، قطعا از این بازی هم لذت خواهند برد و غرق ماجرا‌های آن خواهند شد.

گیم اینفورمر: ۶۵ از ۱۰۰

Enigma نام مناسبی برای این اپیزود از بازی است. چرا که همه چیز در آن آنقدر پیچیده است که فهم وقایع داستان دشوار است. با اینکه بازی کاملا حس و حال بازی‌های تل‌تیل گیمز را دارد، اما تلاش سازندگان برای ارائه ایده‌های نو و قرار دادن خلاقیت در بازی، باعث شده تا آسیبی جدی به داستان وارد شود. مشکل اصلی بازی این است که بیش‌تر از آنکه اپیزود اول یک ماجراجویی بزرگ‌تر باشد، یک تجربه عجیب و غریب است 

گیمزبیت: ۶۰ از ۱۰۰

Batman: The Enemy Within یک سری صحنه‌های اکشن عالی دارد ولی تلاش بازی برای پوشش سطح گسترده‌ای از جهان بتمن، باعث شده تا شاهد یک سری اتفاقات گنگ در بازی باشیم. به طوریکه بازی بیش از آنکه روی یک سری شخصیت یا مکان‌های خاص تمرکز داشته باشد، روی یک جهان کلی با تعداد زیادی شخصیت تمرکز کرده و به همین دلیل هم تصمیماتی که در طول بازی می‌گیرید، بی‌معنی به نظر می‌رسند.

نمره بازی Batman: The Enemy Within

نمره بازی Batman: The Enemy Within


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده