// سه شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰

واکنش منتقدان به فیلم The Dark Tower - برج تاریک

منتقدان عمدتاً فیلم The Dark Tower (برج تاریک) را متوسط دانسته‌اند و در سایت متاکریتیک میانگین نمرات پایین ۳۴ را کسب کرده است.

با گذشت تنها چند روز از اکران فیلم The Dark Tower (برج تاریک) این فیلم با واکنش‌های عمدتاً منفی منتقدان مواجه شده است. سایت متاکریتیک با بررسی نظرات ۴۴ منتقد حرفه‌ای، امتیاز پایین ۳۴ را به برج تاریک داده است.

این محصول شرکت یونیورسال پیکچرز که توسط نیکولای آرسل کارگردانی شده و بازیگران مطرحی چون متیو مک‌کانهی، ادریس الیا و تام تیلور در آن ایفای نقش کرده‌اند، در ژانرهای اکشن، ماجرایی، علمی-تخیلی، فانتزی، ترسناک و وسترن قرار می‌گیرد. برج تاریک از مجموعه رمان مشهور استیفن کینگ با همین نام اقتباس شده است.

خلاصه‌ی داستان برج تاریک از این قرار است:

رولند دیسچین (ادریس البا) محکوم به مبارزه‌ای ابدی با والتر اودیم، معروف به مرد سیاهپوش (متیو مک‌کانهی) است و قصد دارد از واژگونی برج تاریک به دست وی و در نتیجه نابودی جهان جلوگیری کند. در حالی که سرنوشت جهان در معرض خطر قرار گرفته، خیر و شر مجبور به نبردی می‌شوند که در آن تنها رولند می‌تواند از برج در مقابل مرد سیاهپوش محافظت کند.

The Dark Tower

آژا رومانو | واکس

۷۰ از ۱۰۰

فیلم آرسل سرگرم‌کننده،‌ دوست‌داشتنی، ترسناک و گاهی واقعاً تحسین‌برانگیز و در عین حال گمراه‌کننده است. درست است که برج تاریک احتمالاً یک نسخه‌ی وحشتناک و گیج‌کننده از رمان‌های برج تاریک استیفن کینگ است، اما تماشای آن به عنوان یک فانتزی سینمایی کینگ بسیار لذت‌بخش است.

ایگناتی ویشنوتسکی | ای وی کلاب

۵۸ از ۱۰۰

صحبت درباره‌ی اینکه چگونه این فیلم ۹۵ دقیقه‌ای از منبعش منحرف می‌شود، تنها اتلاف وقت است. بگذارید فقط این را بگوییم که کارگردان برج تاریک را به یک چیز معمولی تبدیل کرده و به همین بسنده کنیم.

تای بر | بوستون گلوب

۵۰ از ۱۰۰

فیلم باعث شده که من بالاخره بخواهم یکی از رمان‌های «برج تاریک» را امتحان کنم، حتی اگر فقط به هدف این باشد که ببینم خود کینگ چه چیزی در چنته داشته است. شاید این فیلم از اول نقشه‌ی شیطانی خود او بوده است.

جیمز براردینلی | ریل ویوز

۵۰ از ۱۰۰

برج تاریک با اینکه روایت خام و ظاهر کم‌هزینه‌ای دارد، فیلم بدی نیست.

مایکل فیلیپس | شیکاگو تریبون

۵۰ از ۱۰۰

آیا فیلم آن‌قدر خوب هست تا به هدفی که برایش طراحی شده برسد؟ نه واقعاً. این فیلم به عنوان سکوی پرتاب مجموعه‌ی تلویزیونی «برج تاریک» طراحی شده که قرار است البا و تیلور در آن نقش‌آفرینی کنند. پس این فیلم یک قسمت پایلوت یک ساعت و نیمه است که دست بر قضا تبدیل به یک فیلم بزرگ تابستانی هم شده است.

The Dark Tower

جان دیفور | هالیوود ریپورتر

۵۰ از ۱۰۰

با اینکه فیلم برای تماشاگران معمولی که اسم کینگ و ستارگانی چون ادریس البا و متیو مک‌کانهی جذبشان کرده، به قدر کافی رضایت‌بخش است، اما احتمالاً طرفداران جدی و ناآشنایان با دنیای کینگ را ناامید می‌کند.

چارلز برامسکو | گاردین

۴۰ از ۱۰۰

به ندرت پیش می‌آید که فیلمی به این پیچیدگی، تا این حد کسالت‌آور باشد.

کیت اربلند | ایندی‌وایر

۳۳ از ۱۰۰

دنیای برج تاریک کینگ مملو از ارجاعات فرهنگی و همیشه غیرقابل‌پیش‌بینی است، اما فیلم برج تاریک با تقلیل آن که با هدف تمرکز بر بخش‌های مهم داستان بوده، حتی نتوانسته ضروری‌ترین گلوله‌ها را مستقیم به سمت هدف شلیک کند.

برایان ترویت | یواس‌ای تودی

۲۵ از ۱۰۰

این فیلم یک شکست خارق‌العاده است و با اینکه البا تمام سعی‌اش را می‌کند، اما چیزی که می‌توانست به افسانه‌ی یک هفت‌تیرکش مشهور تبدیل شود، از دست می‌رود.

جاستین چانگ | لس آنجلس تایمز

۲۰ از ۱۰۰

خشکی و سیاهی از ابتدا تا انتهای این فیلم موج می‌زند.

The Dark Tower

نظر شما همراهان زومجی درباره‌ی این فیلم چیست؟

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده