نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: ریمستر کرش کماکان به یکه‌تازی ادامه می‌دهد

بازی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy توانست برای پنجمین هفته، به صدرنشین بازی‌های پرفروش انگلستان تبدیل شود.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، ریمستر سه‌گانه کرش که با نام Crash Bandicoot N.Sane Trilogy فعلا به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه شده است، این هفته نیز موفق شد به صدرنشین پرفروش‌ترین بازیهای انگلستان تبدیل شود و برای پنجمین هفته، این مقام را از آن خود کند.

این هفته، هیچ بازی جدیدی عرضه نشد و به همین دلیل بازی جدید اکتیویژن بلیزارد توانست به راحتی مکان اول هفته گذشته خود را حفظ کند. به این ترتیب، در سال ۲۰۱۷، سه‌گانه کرش موفق شده تبدیل به تنها بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 شود که ۵ هفته را در صدر قرار گرفته است. تقریبا یک سوم بازی‌هایی که در سال ۲۰۱۷ صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان شده‌اند، بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن 4 بوده‌اند (این بازی‌ها ۱۰ هفته از ۳۱ هفته‌ای که از سال ۲۰۱۷ می‌گذرد، در صدر قرار داشته‌اند.) 

بازی Grand Theft Auto V، این هفته با یک پله صعود و علی‌رغم افت فروشی ۷ درصدی، توانست به مکان دوم جدول راه یابد. مکان‌های سوم تا پنجم جدول این هفته، در اختیار بازی‌های استودیو بتسدا قرار گرفتند. فال‌اوت 4، دووم و Dishonored 2 هر کدام با یک پله صعود نسبت به هفته گذشته، جایگاه‌های سوم، چهار و پنجم این هفته را به خود اختصاص دادند. از طرف دیگر، در جایگاه ۶ این هفته، بازی جدید انحصاری نینتندو سوییچ یعنی Splatoon 2 قرار گرفت. این بازی با چهار پله سقوط نسبت به هفته پیش، این جایگاه را به خود اختصاص داد و تبدیل به یکی از بازی‌هایی شد که سقوط قابل توجهی را تجربه کرده است.

جایگاه هفتم اما در اختیار بازی Battlefield 1 قرار گرفت. به دلیل فروش‌های ویژه‌ای که الکترونیک آرتز برای این بازی در نظر گرفته بود، بازی با ۵۵ درصد رشد فروش روبه‌رو شد و موفق شد از مکان چهاردهم، پای خود را دوباره به جدول ۱۰ بازی پرفروش باز کند. بازی انحصاری جدید نینتندو 3DS با نام Miitopia که هفته پیش کار خود را در جایگاه هفتم آغاز کرده بود، این هفته با یک پله سقوط مواجه شد و به جایگاه هشتم رضایت داد. با نزدیک شدن به تاریخ عرضه فیفا 18، کم کم اقبال عمومی نسبت به نسخه فعلی بازی یعنی فیفا 17 در حال کم شدن است. با این حال این بازی توانسته خود را در جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان نگه دارد و این هفته نیز بدون تغییر نسبت به هفته گذشته، جایگاه ۹ را به خود اختصاص داد. یکی دیگر از بازی‌هایی که این هفته باز هم موفق شد وارد جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان شود، محصول یوبیسافت یعنی Rainbow Six Siege بود. این بازی هم توانست با سه پله صعود، از جایگاه سیزدهم، به مکان ۱۰ برسد.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان در هفته منتهی به ۵ آگوست (۱۳ مرداد) را مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

پنجمین هفته صدرنشینی
۲۳

Grand Theft Auto V

۷ درصد افت فروش و صعودی یک پله‌ای
۳۴

Fallout 4

۲۷ درصد رشد فروش
۴۴

DOOM

۱۷ درصد رشد فروش
۵۶

Dishonored 2

۲۵ درصد رشد فروش
۶۲

Splatoon 2

-
۷۱۴

Battlefield 1

۵۵ درصد رشد فروش و ورود دوباره به جدول

۸۷

Miitopia

-
۹۹

FIFA 17

-
۱۰۱۳

Tom Clancy's Rainbow Six Siege

-


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده