// شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

گزارش مالی کمپانی Activision Blizzard در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ منتشر شد

کمپانی اکتیویژن بلیزارد گزارش عملکرد مالی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد.

طبق جدید‌ترین گزارش فروش، کمپانی اکتیویژن بلیزارد که مالکیت کمپانی‌های اکتیویژن، بلیزارد و کینگ دیجیتال اینتر‌تیمنت را در اختیار دارد، جدید‌ترین گزارش مالی خود مربوط به سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ منتهی به ۳۰ ژوئن (۹ تیر) را منتشر کرده است.

طبق این گزارش تعداد کاربران فعال ماهیانه بازی‌های کمپانی Activision با کاهش رو‌به‌رو بوده و به رقم ۴۷ میلیون نفر رسیده است. اما در مقابل کمپانی Blizzard با تجربه ۳۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، هم‌اکنون دارای ۴۶ میلیون کار‌بر فعال ماهیانه است.

کمپانی بلیزارد از بازی‌های Overwatch و Hearthstone به عنوان تاثیر‌گذار‌ترین بازی‌ها در افزایش تعداد کاربران فعال ماهیانه نام برده است. در فصل دوم سال ۲۰۱۷، بازی Overwatch که یک سال از زمان انتشار آن می‌گذرد، رکورد جدیدی در زمینه کاربران فعال ماهیانه ثبت کرده است. همچنین در گزارش مالی کمپانی اکتیویژن بلیزارد اعلام شده است رو‌یداد Uprising که شامل یک حالت PvE بوده، «رکورد مدت زمان بازی» را شکسته است. بازی کارتی کمپانی بلیزارد یعنی بازی Hearthstone به لطف بسته الحاقی Journey to Un'Goro توانسته است رکورد جدیدی در بازیکنان فعال ماهیانه به ثبت برساند. علی‌رغم عدم انتشار تعداد بازیکنان بازی World of Warcraft، اعلام شده است که «مدت زمان اختصاص داده شده به این بازی» نسبت به سه‌ماهه دوم سال گذشته افزایش داشته است. همچنین Legion به عنوان جدید‌ترین بسته الحاقی این بازی، عملکردی به مراتب بهتر از بسته الحاقی پیشین یعنی Warlords of Draenor که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، داشته است.

Destiny 2

کمپانی اکتیویژن اعلام کرده است تعداد بازیکنانی که اقدام به تجربه بتای بازی Destiny 2 روی کنسول‌ها کرده‌اند، بیش از نسخه اول بوده است. همچنین میزان پیش‌خرید این بازی بیشتر از بازی Destiny است. با این حال آمار مشخص تعداد پیش‌خرید‌ها و ثبت‌نام کنند‌گان بتا اعلام نشده است. میزان پیش‌خرید بازی Call of Duty: WWII نیز «عالی» توصیف شده است.

در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷، کمپانی اکتیویژن محتوای جدیدی برای بازی Call of Duty Black Ops III تحت عنوان بسته الحاقی Zombies Chronicles منتشر کرد. نتیجه این امر افزایش تعداد بازیکنان نسبت به سه‌ماهه اول سال جاری است. در ادامه کمپانی اکتیویژن اعلام کرده است که بازی Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy عملکرد بسیار خوبی داشته و در حالی که تنها دو روز از انتشار آن گذشته بود، توانسته لقب پر‌فروش بازی کنسول در ماه ژوئن را به دست آورد.

در‌آمد خالص کمپانی اکتیویژن بلیزارد در فصل دوم سال ۲۰۱۷ مبلغ ۱٫۶۳ میلیارد دلار گزارش شده که در مقایسه با در‌آمد ۱٫۵۷ میلیون دلاری این کمپانی در سال گذشته سه درصد افزایش داشته است. در حدود ۸۰ درصد (۱٫۳۱ میلیارد دلار) از در‌آمد خالص کمپانی اکتیویژن بلیزارد مربوط به فروش دیجیتالی بوده که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده