نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱

نگاهی به ویژگی ها و تغییرات بخش آلتیمیت تیم فیفا 18

الکترونیک آرتز اخیرا اطلاعات جدیدی از آلتیمیت تیم فیفا 18 ارائه کرده که بر اساس آن‌ها، شاهد تغییراتی در این بخش خواهیم بود. 

یکی از هیجان‌انگیز‌ترین و بهترین بخش‌های سری بازی‌های فیفا، بخش آلتیمیت تیم است که در آن می‌توانید کارتان را با یک تیم ضعیف شروع کنید و به مرور زمان با خرید بازیکنان بهتر، تیم‌تان را تکمیل و با شرکت در رقابت‌ها به دسته‌های بالاتر صعود کنید. این بخش به دلیل ویژگی‌هایی چون خرید و فروش بازیکن و امکان صعود و سقوط در دسته‌ها، هیجان بسیار زیادی دارد و به همین دلیل هم افراد زیادی در سری فیفا زمان زیادی را صرف آن می‌کنند. حال این بخش محبوب در فیفا 18، جدید‌ترین نسخه از این سری، نیز وجود خواهد داشت و الکترونیک آرتز برای اینکه آن را بیش از پیش جذاب‌تر کند، تغییراتی در آن اعمال کرده است. در این مطلب سراغ این تغییرات می‌رویم و در کل نگاهی به ویژگی‌های بخش آلتیمیت تیم بازی خواهیم داشت. 

یکی از جدید‌ترین ویژگی‌های بخش آلتیمیت تیم بازی، در دسترس بودن بازیکنان افسانه‌ای (که در این نسخه با نام Icons شناخته می‌شود) برای تمامی نسخه‌های بازی است. تا سال گذشته، این بازیکنان تنها برای کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس در دسترس بودند، ولی امسال خریداران تمامی نسخه‌های بازی (به استثنای نسخه نینتندو سوییچ) می‌توانند آن‌ها را در بخش آلتیمیت تیم به دست بیاورند و از آن‌ها در تیم‌شان استفاده کنند. اما این عمومی کردن بازیکنان افسانه‌ای، تنها تغییر اعمال‌شده در آن‌ها نیست و EA یک ایده جالب را نیز برای این دست بازیکنان در نظر گرفته است. همان‌طور که در تریلر چند روز پیش بازی هم تماشا کردید، بازیکنان افسانه‌ای در بخش آلتیمیت تیم بازی FIFA 18 سه نسخه خواهند داشت که هریک از آن‌ها، مربوط به دوره‌ای از زندگی فوتبالی آن بازیکن است. برای مثال، رونالدینیو، ستاره مطرح برزیلی، سه کارت در بازی خواهد داشت که یکی از آن‌ها مربوط به سال ۲۰۰۲ و زمانی است که وی عضو تیم پاری سن ژرمن بود، یکی از آن‌ها مربوط به سال ۲۰۱۰ و دوران حضور وی در تیم آث میلان است و در نهایت بهترین نسخه این بازیکن هم مربوط به سال ۲۰۰۴ و زمان عضویت وی در بارسلونا است که رونالدینیو موفق شد جایزه بهترین بازیکن سال جهان را دریافت کند. 

فیفا 18

با اینکه هر سه نسخه رونالدینیو بسیار عالی هستند، اما نسخه سال ۲۰۰۴ بهترین آن‌ها است و به عنوان نسخه برتر شناخته می‌شود. حال، شما در فیفا 18 قادر خواهید بود دو نسخه معمولی‌تر این بازیکن را از طریق پَک‌ها (Pack) یا چالش‌های مختلف به دست بیاورید، اما نسخه برتر وی، تنها در روز‌های پنج‌شنبه و از طریق یک سری پک‌ها یا چالش‌های خاص در دسترس خواهد بود. EA نام این پنج‌شنبه‌ها را Throwback Thursdays گذاشته است. چنین شرایطی در مورد دیگر بازیکنان اسطوره‌ای از جمله رونالدوی برزیلی، لئو یاشین، مایکل اوون، تیری هانری و بسیاری بازیکن افسانه‌ای دیگر هم صدق می‌کند. 

ویژگی جدید دیگری که در بخش آلتیمیت تیم بازی شاهد آن خواهیم بود، Squad Battles نام دارد. این حالت، یک سری مسابقات هفتگی است که در آن‌ها باید در برابر تیم‌هایی قرار بگیرید که توسط بازیکنان دیگر ساخته شده‌اند، اما توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند. EA اعلام کرده Squad Battle‌ها بهترین جوایز را در بین حالت‌های تک‌نفره بخش آلتیمیت تیم بازی خواهند داشت و با برنده شدن در این مسابقات، قادر خواهید بود جوایز با‌ارزشی به دست بیاورید. این حالت از بازی فقط در دسترس کاربران پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان خواهد بود. در بالا اشاره کردیم که آیکُن‌ها برای نسخه نینتندو سوییچ در دسترس نخواهند بود و خب این نسخه از بازی فاقد حالت Squad Battles هم خواهد بود. اما به نظر می‌رسد که این‌ها تنها محدودیت‌های نسخه سوییچ در بخش آلتیمیت تیم خواهند بود و موارد دیگر از قبیل نقل و انتقالات و همچنین امکان خرید و باز کردن پک‌ها را در این نسخه شاهد خواهیم بود. 

فیفا 18

طبق اعلام الکترونیک آرتز، Squad Battle‌ها بهترین جوایز را در بین حالت‌های تک‌نفره بخش آلتیمیت تیم بازی خواهند داشت

حال که به باز کردن پک‌ها اشاره کردیم، بد نیست اشاره‌ای هم به یک ویژگی جدید دیگر بازی داشته باشیم که به این موضوع مربوط می‌شود. از این پس اگر پکی را باز کنید و بازیکن بزرگی مثل کریستیانو رونالدو یا دله علی در آن موجود باشد، شاهد یک سری انیمیشن‌ها و افکت‌های خاص خواهید بود. درست است که این مساله تاثیری روی گیم‌پلی بازی ندارد، اما به هر حال از لحاظ بصری تنوع خوبی به بازی خواهد بخشید. تغییر دیگر در بخش آلتیمیت تیم، جایگزینی Manager Task‌ها با Objective‌ها است. EA ادعا کرده که این تغییر باعث خواهد شد تا بازیکنان اشتیاق بیش‌تری به تجربه بازی داشته باشند. Objective‌ها مواردی خواهند بود که می‌توانید با انجام آن‌ها، جوایز خاصی دریافت کنید؛ مواردی مثل ثبت پنج کلین شیت یا انجام ۲۰ بازی که به نظر می‌رسد انجام دادن آن‌ها هم کار خیلی سختی نباشد. 

یکی از ویژگی‌های خوب بخش آلتیمیت تیم فیفا 17، چالش‌های ساخت ترکیب (Squad Building Challenges) بود که در آن‌ها باید ترکیب خاصی را بر اساس چالشی که انتخاب کرده بودید می‌ساختید تا جوایز با‌ارزشی به دست بیاورید. این بخش از بازی در فیفا 18 هم وجود خواهد داشت و تغییراتی هم در آن اعمال شده است که یکی از آن‌ها، کارت‌های Brick هستند که قادر خواهید بود تیم‌تان را با محوریت آن‌ها بسازید و در نتیجه کار راحت‌تری در رسیدن به شیمی موردنظر چالش داشته باشید. EA همچنین اعلام کرده که اضافه شدن این کارت‌ها باعث خواهد شد تا تنوع بیش‌تری را در چالش‌ها شاهد باشیم. 

فیفا 18

یکی دیگر از نوآوری‌های بازی فیفا 17، بازیکنان Ones to Watch بودند؛ بازیکنان بااستعدادی که یک نسخه از کارت آن‌ها با توجه به عملکرد‌شان در دنیای واقعی، دچار تغییر می‌شد. البته این بازیکنان کارت‌های معمولی خودشان را هم در بازی داشتند. حال EA پیرو ارائه اطلاعات جدید از بخش آلتیمیت تیم فیفا 18، اولین دسته از بازیکنان Ones to Watch بازی را هم معرفی کرده است که از بین بازیکنانی انتخاب شده‌اند که اخیرا در فصل نقل و انتقالات به تیم جدیدی منتقل شده‌اند. اسامی این پنج بازیکن به شرح زیر است:

  • الکساندر لاکازت
  • روملو لوکاکو
  • خامس رودریگز
  • لئوناردو بونوچی
  • داگلاس کاستا

البته این پنج بازیکن اولین دسته از بازیکنان Ones to Watch هستند و بازیکنان بیش‌تری را هم در بازی شاهد خواهید بود. آخرین بخشی هم که EA اخیرا اطلاعاتی در مورد آن ارائه کرد، قسمت Champions Channel است که در آن می‌توانید هایلایت‌ها و همچنین مسابقاتی را که در Weekend League برگزار شده‌اند، تماشا کنید. 

بازی فیفا 18 در تاریخ ۷ مهر برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پی‌سی، نینتندو سوییچ، ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 منتشر خواهد شد. نظرات خود را در مورد بخش آلتیمیت تیم بازی و تغییرات آن با زومجی در میان بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده