نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

Stationeers، بازی جدید سازنده DayZ، به زودی منتشر خواهد شد

Stationeers نام بازی جدید دین هال، سازنده DayZ است که نسخه Early Access آن به زودی منتشر خواهد شد. 

دین هال بازی‌سازی است که با ساخت بازی DayZ به شهرت رسید. وی چند وقتی است که روی پروژه جدید خود با نام Stationeers کار می‌کند و حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، اعلام شده که نسخه Early Access این بازی ماه سپتامبر سال جاری (شهریور-مهر) برای کامپیوتر منتشر خواهد شد. Stationeers یک بازی شبیه‌ساز است که در آن باید یک ایستگاه فضایی را مدیریت کنید. 

دین هال با انتشار پستی از طریق استیم، اعلام کرد نسخه Early Access بازی Stationeers زمانی منتشر خواهد شد که وی مطمئن شود کاربران می‌توانند آن را تجربه کرده و از بازی لذت ببرند. به همین دلیل هم هنوز تاریخ انتشار دقیقی اعلام نشده و فقط ماه سپامبر به عنوان بازه انتشار مشخص شده است. هال همچنین اعلام کرد که بازی در حال حاضر هم شرایط خوبی دارد ولی به هر حال باید یک سری باگ‌های آن رفع شوند. وی در این مورد گفت:

بازه‌ای که ما برای انتشار بازی در نظر گرفته‌ایم، ماه سپتامبر است. با این حال ممکن است بازی با تاخیر رو‌به‌رو شود و در صورتی که این اتفاق رخ دهد، آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. در کل هدف ما این است که اطلاعات بیش‌تری از بازی و روند ساخت آن را با طرفداران به اشتراک بگذاریم. در کل بازی زمانی عرضه خواهد شد که از نظر عملکرد و پایداری شرایط خوبی داشته باشد. ما در شرایط فعلی هم توانسته‌ایم بازی را به سطح عملکرد مناسبی برسانیم و فقط تعدادی باگ آزاردهنده وجود دارند که حس نمی‌کنم رفع آن‌ها هم زمان زیادی ببرد. 

از دین هال همواره از این جهت که بازی‌هایش معمولا زمان زیادی را در حالت Early Access قرار دارند، انتقاد می‌شود. برای مثال نسخه Early Access بازی DayZ اولین بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شد ولی هنوز هم بازی از این حالت خارج نشده و رسما منتشر نشده است. دین هال در صحبت‌های اخیرش توضیحاتی هم در این مورد و اهمیت نسخه Early Access ارائه کرده است:

Early Access از آن جهت اهمیت دارد که باعث می‌شود بتوانید بازی را در کنار مخاطبین توسعه دهید و اثری بسازید که مطابق میل آن‌ها باشد. همچنین در این حالت، از طرفی مثل نسخه نهایی بازی با تعداد کاربران خیلی زیادی رو‌به‌رو نیستید و از طرفی هم تعداد کاربران آنقدر کم نیست که به چشم نیاید و در نتیجه شما با تعداد خیلی زیادی کاربر سر و کار ندارید که خواسته‌های آن‌ها بتواند مشکل‌ساز شود و می‌توانید بر اساس نظرات جامعه کاربری کوچک ولی متمرکز بازی، مشکلات ساخته خودتان را حل کرده و آن با بهبود ببخشید. علاوه بر این حالت به بازی‌ساز اجازه می‌دهد میزان علاقه مخاطبین به بازی را بسنجیم و اهداف‌مان را بر اساس آن تعیین کنیم تا در نهایت باعث ورشکستگی استودیو نشویم!

در کل هدف من این است که انتشار بازی در حالت Early Access را به شکل درستی انجام دهم و در این راه از تجربیاتی که کسب کرده‌ام، استفاده خواهم کرد. 

بازی Stationeers را هم می‌توان به صورت تک‌نفره و هم به صورت چندنفره تجربه کرد و با همکاری هم، یک ایستگاه فضایی را مدیریت کرد. در این بازی همچنین می‌توانید با گشت و گذار در محیط، منابع جمع‌آوری کرده و از آن‌ها برای مدیریت بهتر ایستگاه‌تان استفاده کنید. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده