نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۲

Rise of the Tomb Raider در ایکس باکس وان ایکس گرافیک بهتری از پلی استیشن 4 پرو دارد

طبق بررسی‌های دیجیتال فاندری، به نظر می‌رسد نسخه ایکس باکس وان ایکس بازی Rise of the Tomb Raider از گرافیک بهتری در مقایسه با پلی استیشن 4 پرو برخوردار است.

در حالی که به عرضه کنسول بسیار موردانتظار ایکس باکس وان ایکس نزدیک می‌شویم، بسیاری در مورد کیفیت و تفاوت میان آپدیت‌های گرافیکی بازی‌ها برای این کنسول و پلی استیشن 4 پرو کنجکاو هستند. مایکروسافت قبلا فهرستی حاوی بیش از ۱۰۰ بازی که آپدیت گرافیکی روی ایکس‌باکس وان ایکس دریافت خواهند کرد منتشر کرده و یکی از این بازی‌ها بازی Rise of the Tomb Raider است.

به همین علت، تیم تحلیل فنی بازی‌ها در یوروگیمر، یعنی دیجیتال فاندری به تازگی نسخه پلی‌استیشن 4 پرو بازی Rise of the Tomb Raider را در مقایسه با دموی گیمزکام و تریلر نسخه ایکس‌باکس وان ایکس بازی تحلیل کرده است که نتایجی قابل پیش‌بینی به دنبال داشته است. در توضیحات ویدیوی پایین، دیجیتال فاندری ادعا می‌کند که نسخه ایکس‌باکس وان ایکس بازی، بهترین تکرار بازی Rise of the Tomb Raider خواهد شد. به عبارت دیگر، دیجیتال فاندری این نسخه را بهترین نسخه بازی می‌داند.

دیجیتال فاندری برای رسیدن به این نتیجه، دو نسخه بازی را در شرایط گرافیکی متنوع در سه حالت مختلف مقایسه کرده است: در حالت معمولی، اجرا با نصف سرعت معمولی و در تصاویر ثابت. همان‌طور که در ویدیوی پایین مشاهده خواهید کرد، در تمامی شرایط نسخه ایکس‌باکس وان ایکس بازی از کیفیت گرافیکی بسیار بهتری برخوردار است و جزئیات بسیار بیشتری در مقایسه با نسخه پلی‌استیشن 4 پرو دارد.

شاید بپرسید: «مگر رزولوشن هر دو نسخه 4K نیست؟ پس چرا کیفیت بصری آن‌ها با یکدیگر متفاوت است؟» دیجیتال فاندری به این پرسش هم پاسخ داده و می‌گوید که کیفیت خروجی 4K به دستگاهی که آن را رندر می‌کند بستگی دارد. پلی‌استیشن 4 پرو برای رسیدن به تعداد پیکسل رزولوشن 4K از تکنیکی به نام Checkerboard استفاده می‌کند. در همین حال، ایکس‌باکس وان ایکس به لطف سخت‌افزار قدرتمندتر خود می‌تواند رزولوشن 4K را به صورت محلی رندر کند که نتیجه کار تفاوتی آشکار را در جزئیات دو نسخه به دنبال خواهد داشت.

علاوه بر این، دیجیتال فاندری به طور نسبی می‌گوید که نسخه ایکس‌باکس وان ایکس بازی از نظر کیفیت بافت‌ها، عمق میدان و تکنیک‌های Blur تقریبا با نسخه پی سی بازی قابل مقایسه است. این بهبودها همچنین در نرخ فریم بازی هم لحاظ شده‌اند و شاهد حالتی برای بهبود نرخ فریم بازی هستیم. دیجیتال فاندری می‌گوید که در جریان نسخه دمو، نرخ فریم بازی در این حالت به طور یکنواخت روی ۶۰ باقی مانده است. البته در نظر داشته باشید که نام این حالت High Framerate بوده و اشاره‌ای به فریم ۶۰ نشده است. بنابراین ممکن است در سرتاسر بازی شاهد نرخ فریم ۶۰ نباشیم.

و اما در نهایت این نکته را در نظر داشته باشید که دیجیتال فاندری ملاک مقایسه خود را نسخه دمو بازی قرار داده و نتایج تحلیل‌ها متعلق به این نسخه است؛ نه نسخه کامل بازی در ایکس‌باکس وان ایکس. با وجود اینکه در همین نسخه دمو هم شاهد گرافیک بهتر در مقایسه با نسخه پلی‌استیشن 4 پرو هستیم، برای نتیجه‌گیری نهایی بایستی تا عرضه نسخه کامل بازی صبر کنیم. در پایان می‌توانید ویدیو و تصاویر تحلیل و مقایسه دیجیتال فاندری را تماشا کنید.

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده