نویسنده: رضا اکبری
// یکشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۹

سرانجام AMD رسما از افزایش قیمت کارت RX Vega خبر داد

قیمت کارت گرافیک AMD Radeon RX Vega 64 در روز‌های اخیر و پس از شایعاتی با افزایش ۱۰۰ دلاری به ۵۹۹ دلار رسید.

افزایش ناگهانی قیمت کارت گرافیک AMD Radeon RX Vega باعث خشم طرفدارانی شد که بی‌صبرانه در انتظار عرضه این کارت بودند. این افزایش قیمت ناگهانی از چند روز پیش شروع شد؛ درست زمانی که Gibbo در فروم OCUK به نکاتی درباره این کارت اشاره کرده بود. در حالی که تعدادی هم این پست را جدی نگرفته بودند و احتمال این را می‌دادند که ارزیابی‌های Gibbo درباره قیمت و قدرت کارت گرافیک RX Vega‌ در فعالیت‌های ماینینگ و نرخ هش آن درست نباشد، اما گویا پیش‌بینی افزایش قیمت این کارت درست بوده است.

RX Vega

خبر خوب این است که AMD در خرید‌های تازه، کارت‌ها را با تخفیف عرضه کرده است که با قیمت ۴۴۹.۹۹ یورو و در بسته‌ای که تنها شامل خود کارت است به فروش می‌رسد. البته این شرایط فروشی است که AMD در مراسم معرفی اعلام کرده بود و به گفته این کمپانی، در آینده‌ای نزدیک برداشته خواهد شد. در نتیجه اگر دیدید قیمت این کارت ۱۰۰ یورو بالا رفته شوکه نشوید.

احتمالا برای کسانی که در ابتدا خرید می‌کنند هم خبری از پیشنهادهای ویژه نیست؛ کاملا بر‌ خلاف روند فروش کارت تنها و بدون هیچ‌گونه محتویات اضافی. پس سریع باشید.

قیمت کارت گرافیک Radeon RX Vega عملا ۱۰۰ یورو افزایش داشت. در صحبت‌هایی که با نمایندگان AMD Radeon و افراد مشغول در این بازار انجام گرفته است، گفته‌های Gibbo تایید شد و حال به نظر می‌رسد که AMD اظهاراتی درباره این مساله دارد.

اظهارات رسمی AMD در وب سایت فنلاندی Tech-io.fi از این قرار است:

Radeon RX Vega 64 همچنان فراتر از انتظارات به کار خود ادامه می‌دهد. شرکت AMD  به صورت خیلی نزدیک با شرکای خود در حال کار است تا به این خواسته برسد. فروش آغازین ما شامل کارت تکی Radeon RX Vega 64 با قیمت ۴۹۹ دلار، کارت Radeon RX Vega 64 Black Pack به قیمت ۵۹۹ دلار و کارت Radeon RX Vega Aqua Pack با قیمت ۶۹۹ دلار است که هر سه در سپتامبر (اواسط شهریورماه) عرضه خواهند شد. ما همچنان مشغول کار روی ذخیره این کارت‌ها چه به صورت تکی و چه به صورت بسته‌های مخصوص گیمر‌ها تا چند هفته آینده در انبار هستیم. همچنین شما باید منتظر رسیدن کارت‌های متنوع Vega در روز‌های آینده باشید.

اگر‌چه بسته‌های Radeon RX Vega وسوسه‌برانگیز است، اما از آن کارت ۴۹۹ دلاری که وعده‌اش را داده بودند بسیار فاصله دارد.


منبع eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده