نویسنده: سارا مرتضوی
// شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل After the End: Forsaken Destiny

بازی After the End: Forsaken Destiny یک بازی معمایی و نقش‌آفرینی است. در این بازی شما باید برای نجات قبلیه خود، عازم سفری پرماجرا و خطرناک در جهانی باستانی شوید.

داستان After the End، داستان یک موجود خیالی کوچک سیاه‌رنگ عجیب و غریب را روایت می‌کند که قصد دارد به کمک پدرش، افراد قبلیه را از شر نیروهای پلید نجات دهد. حالا این‌که این نیروهای اهریمی از کجا پیدا شده‌اند و چه قصد و غرضی دارند را ما نمی‌دانیم، اما می‌دانیم که برای نجات قبیله ناچارید عازم این سفر پردردسر و خطرناک شده و با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف، درنهایت شر این نیروهای پلید را برای همیشه از سر قبیله خود کم کنید.

After the End: Forsaken Destiny 1

 اگر حال و حوصله بازی‌ با ریتم آرام را ندارید، پیشنهاد می‌کنم دور این اثر را خط بکشید، اما در عوض بازی گیم پلی بسیار متنوعی در اختیارتان می‌گذارد

با شروع بازی قدم به دنیایی مرموز و باستانی می‌گذارید که نشانه‌های قدمت، مانند نقاشی‌های دیواری که در گوشه و کنار محیط بازی با آن‌ها رو به رو می‌شوید، از در و دیوار مقبره‌هایش می‌بارد. حالا اگر بازی Journey را نیز پیش از این تجربه کرده باشید، یا این‌که نه، فقط تصاویر این بازی را هم دیده باشید کفایت می‌کند، همان ابتدا پی به شباهت بسیار زیاد After the End: Forsaken Destiny به بازی Journey خواهید برد. همه‌چیز در این بازی، از خط داستانی پر رمز و راز و طراحی شخصیت‌هایی که دیالوگی ندارند، و حتی محیط صحرایی بازی، آدم را یاد Journey و تجربه لذت‌بخش این بازی فوق‌العاده می‌اندازد.

حالا از شباهت‌هایی این دو بازی که بگذریم، After the End: Forsaken Destiny را به تنهایی هم می‌توان پازل جذابی دانست. با شروع هر مرحله، مسیری پیش روی شما قرار می‌گیرد که برای به پایان رساندن آن باید از موانع مختلفی رد شده و معماهای زیادی را پشت سر بگذارید. این معماها که شامل کشیدن اهرم‌های مختلف و پیدا کردن راه‌های مخفی است، زیاد باعث دردسر شما نخواهند شد؛ چیزی که چالش اصلی مراحل این بازی محسوب می‌شود، جعبه‌های موسیقی‌ای است که در پایان هر مرحله با آن رو به رو می‌شوید و متاسفانه برای ادامه سفر خود ابتدا باید رمز این جعبه‌ها را پیدا کنید. غیر از این مورد که شاید ابتدا کمی سخت و بدقلق به نظر برسد، باقی داستان همان ماجرای همیشگی و معمول بازی‌های معمایی است و تنها با صرف کمی وقت و حوصله، مطمئناً به سرعت می‌توانید راه خود را در دنیای پیچ در پیچ این بازی پیدا کنید.

After the End: Forsaken Destiny 2

برای کنترل این موجود سیاه کوچک و بامزه در دنیای این بازی که گاهی با شن پوشیده شده و راه رفتن در آن به کار سختی تبدیل می‌شود، به هر دو دست خود احتیاج دارید. البته از آن‌جایی که در این بازی باید دائم جهت دوربین را هم عوض کرده تا شاید خدایی نکرده ناگهان پای خود را روی چیزی نگذارید، شاید بد نبود اگر سه تا دست داشتیم! تنها مورد ناراحت کننده بازی هم همین جهت دوربین است که عوض کردن آن کم‌کم به مکافات تبدیل می‌شود، چرا که از دست چپ خود باید برای حرکت و از دست راست خود برای برداشتن اشیاء استفاده کنید و این وسط هم گاهی باید با کشیدن انگشت خود روی صفحه، دوربین بازی را عوض کنید که خب از آن‌جایی که دیگر دستی باقی نمانده، با مشکل مواجه می‌شوید. درست همین‌جاست که بازی کمی روی اعصاب و روان آدم راه می‌رود و ریتم بازی کمی کند و حوصله‌سربر می‌شود. به همین دلیل اگر حال و حوصله بازی‌ با ریتم آرام را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم دور این اثر را خط بکشید. 

شاید بزرگ‌ترین نکته مثبت بازی After the End را بتوان گیم‌پلی متنوع آن دانست؛ با پیش‌روی در مراحل بازی کم‌کم سروکله شخصیت‌های مختلف هم پیدا می‌شود، شخصیت‌هایی که در وهله اول تشخیص دوست یا دشمن بودن آن‌ها کمی دشوار است، بماند که هیچ‌کدام از این شخصیت‌ها صحبتی هم با شما نخواهند کرد و درنهایت لطف کرده و با تکان دادن سر مسیر درست را به شما نشان می‌دهند. علاوه بر این، تقریباً هر مرحله این بازی طراحی و البته دام و تله‌ها و پازل‌های منحصر به فرد خود را دارند و این تنوع شاید کنترل اعصاب خردکن و حوصله سربر این بازی را کمی جبران کند.

برای دانلود ویدئو به سایت آپارات مراجعه کنید

 بازی اندروید و آیفون After the End: Forsaken Destiny بیش از هرچیزی یک بازی زیباست. طراحی محیط‌های متنوع و زیبا و از آن بهتر، موسیقی و صداگذاری مرموز بازی، شاید پیش از هرچیز دیگری نظر مثبت شما را به خود جلب کند. در این بازی از شلوغی و کشت و کشتار خبری نیست؛ صبر و حوصله و وقت زیاد تنها چیزی است که برای تجربه این بازی فکری به آن نیاز خواهید داشت. درنهایت می‌توان گفت اگر از طرفداران بازی‌های معمایی هستید، به احتمال زیاد از تجربه این بازی پشیمان نخواهید شد.

دانلود بازي موبايل After the End: Forsaken Destiny


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده