// شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Space Frontier

در بازی موبایل Space Frontier سفینه فضایی خود را به بالاترین ارتفاع ممکن از سطح زمین پرتاب کنید و رکورد کسب بزنید.

کمتر کسی را می‌شناسیم که با بازی‌های استودیو معروف بازی‌سازی یعنی کچاپ آشناییت نداشته باشد و حداقل برای یکبار هم که شده، بازی‌های این استودیو را تجربه نکرده باشد. استودیویی که در ساخت بازی‌های اعتیادآور همراه با گیم‌پلی درگیرکننده و خلاق تبحر خاصی دارد و هر ساله با عرضه بازی‌های مختلف برای پلتفرم موبایل، با استقبال خیل عظیمی از مخاطبان، گیمرها و همچنین میزان دانلود خیره‌کننده همراه است.

بازی‌هایی از جمله BallZ ،Jelly Jump ،Stick Hero ،2048 و همچنین صدها بازی دیگر که بدون هیچ‌گونه اضافیات طراحی شده‌اند و هرکدام به تنهایی انقلاب و پیشرفتی در سبک بازی‌های پازل و آرکید محسوب می‌شوند. همچنین اخیرا تمامی امتیازات استودیو کچاپ توسط شرکت فرانسوی یوبیسافت خریداری شده است. حال در این مقاله به معرفی آخرین ساخته این استودیو با نام Space Frontier پرداخته‌ایم.

برای رسیدن به بیشترین ارتفاعات، به موقع ضربه بزنید

مشابه با دیگر بازی‌های کچاپ، بازی Space Frontier هم یک خط داستان بسیار ساده و چالش‌برانگیزی را دنبال می‌کند. در این بازی اندروید و آیفون، کاری که باید انجام بدهید این است که سفینه‌ی فضایی که در اختیار دارید را به بالاترین ارتفاع از سطح زمین و یا حتی به دیگر کرات بفرستید. ‌همان طور که می‌دانید، یک سفینه فصایی از چند اتاقک مختلف تقسیم می‌شود که پس از عبور از  لایه‌های مختلف از جو زمین و همچنین هنگام ورود به فضا، به صورت خودکار باز و بلافاصله رها می‌شوند. حال شما هم در این بازی مبتنی بر فیزیک، وظیفه باز کردن به موقع اتاقک‌ها به منظور سرعت بخشیدن به سفینه را بر‌عهده دارید. یعنی پس از پرتاب شدن سفینه، هر کدام از اتاقک‌ها به ترتیب رها می‌شوند و در همین راستا سفینه کم کم سوخت از دست می دهد، حال باید در زمان و مکان مشخص بر روی محدوده‌ی سبز رنگی که در انتهای هر اتاقک نمایان می‌شود، ضربه بزنید تا به بالاترین ارتفاع ممکن پرتاب شوید، در غیر این‌ صورت با انجام یک اشتباه کوچک سفینه شما منفجر می‌شود و پروازی ناموفق خواهید داشت. اما واضح است که در پس هر شکستی، یک موفقیت و پیروزی در راه است. در این بازی هم آنقدر باید ببازید تا در نهایت یک پرتاب موفق را صف‌آرایی کنید.

در بازی آرکید Space Frontier، امکان ارتقاء سفینه توسط سکه فراهم شده است و با هر بار آپگرید کردن یک اتاقک به دیگر اتاقک‌های سفینه‌تان افزوده می‌شود که به طبع هر چه تعداد اتاقک‌های بیشتری داشته باشید، ارتفاعات بیشتر و همچنین مدت زمان طولانی‌تری را در آسمان و گاهی در فضا طی خواهید کرد. همچنین می‌توانید سفینه و یا موشک خود را به رنگ‌ها و به انواع مختلف شخصی‌سازی و دیزاین کنید. گفتنی است که با رسیدن به سطح ۸، می‌توانید مریخ را فتح کنید و در انتها به چنگ خود در آورید. همان گونه که در دیگر بازی‌های کچاپ شاهد بودیم، برای این بازی هم بخش Leaderboards تعبیه شده است که به واسطه آن می‌توانید امتیازات خود را با دیگر افراد برتر مقایسه کنید.

از لحاظ گرافیک، بازی به صورت مینیمالیستی و مفهومی طراحی شده و کچاپ با شبیه‌سازی تقریبا نزدیک ایستگاه فضایی و همچنین سفینه‌ها توانسته به صورت مطلوبی معنی و هدف بازی را به کاربر القا کند. سیستم کنترل بازی هم به دور از هرگونه پیچیدگی و فوق‌العاده روان طراحی شده است؛ به این منظور که یادگرفتن اساس بازی بسیار آسان است اما تسلط به آن کمی نیازمند بازی و تجربه است. صداگذاری و موسیقی به کار رفته در بازی هم از فاکتورهای مهم و اصلی بازی محسوب می‌شود؛ جایی که تمامی مراحل و لحظات واقعی و حقیقی پرتاب یک سفینه را با صداگذاری‌های حرفه‌ای قرار گرفته شده، می‌توانید تصور کنید.

| |

در آخر اگر شما هم از مخاطبان استودیو کچاپ هستید، بی‌شک اعتیادآورترین اثر این استودیو را تجربه و در لیست بازی‌های محبوب و همیشگی خود قرار دهید. هم‌اکنون می‌توانید بازی Space Frontier را به صورت رایگان از مارکت‌های محبوب گوگل‌پلی و اپ‌استور تهیه کنید.

دانلود بازی Space Frontier

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده