نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱

بررسی بازی Agents of Mayhem از دید سایت های معتبر دنیا

Agents of Mayhem بازی جدید سازندگان Saints Row است که نمره‌های خیلی خوبی دریافت نکرده است. با مروری بر نمره‌های بازی همراه زومجی باشید.

استودیو والیشن را با سری بازی‌های Saints Row می‌شناسیم؛ بازی‌های جهان‌بازی که سرگرمی خوبی به حساب می‌آمدند و با تلفیق المان‌های فانتزی و طنز، توانسته بودند اکشن‌های بی‌کله‌ی جالبی ارائه کنند. این استودیو پس از تمام شدن ساخت بازی Saints Row 4، سراغ ساخت بازی جدیدی با حس و حال مشابه آثار همیشگی‌اش رفت و نام این بازی را Agents of Mayhem انتخاب کرد. همان‌طور که از نام بازی هم مشخص است، این بازی هم مانند سری Saints Row بازی‌ای است که آشوب و هرج و مرج حرف اول را در آن می‌زند. از طرفی دیگر بازی در همان جهان خیالی جریان دارد که سری Saints Row هم در آن جریان داشت، اما این بار شاهد شخصیت‌های کاملا جدید و متفاوتی هستیم. 

در طول بازی شاهد چندین شخصیت متفاوت هستیم که داستان‌هایشان به نوعی به هم مرتبط می‌شوند. به طور دقیق‌تر، در بازی شاهد ۱۲ مامور هستیم که گیمر‌ها می‌توانند سه نفر از آن‌ها را به دلخواه انتخاب کنند و ماموریت‌ها را انجام دهند. هریک از این مامور‌ها قابلیت‌ها و شخصیت منحصر‌به‌فردی دارد و بازی کردن با هریک از آن‌ها، حس و حال متفاوتی به گیمر می‌دهد. یکی از ویژگی‌های جالب بازی Agents of Mayhem، مرتبط بودن آن به بازی‌های Saints Row و Red Faction، ساخته‌های پیشین استودیو والیشن است. برای مثال، داستان بازی در مورد نهادی با نام M.A.Y.H.E.M است که توسط پرسفون بریمستون بنا شده که اگر بازی Saints Row: Get out of Hell را تجربه کرده باشید، با وی آشنایی دارید. 

به هر حال پس از گذشت چند روز از انتشار بازی، نمره‌های آن توسط سایت‌های معتبر دنیا منتشر شده‌اند. ساخته جدید استودیو والیشن نمره‌هایی ضد و نقیض دریافت کرده و برخی سایت‌ها آن را تمجید کرده و برخی کیفیت بازی را پایین دانسته‌اند. در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر بررسی بازی Agents of Mayhem و نمره‌های آن از سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

Agents of Mayhem

  • سازنده: والیشن
  • ناشر: دیپ سیلور
  • سبک: اکشن جهان باز
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد

Agents of Mayhem بازی

گیمز رادار: ۸۰ از ۱۰۰

امکان استفاده از شخصیت‌های مختلف، باعث شده تا مبارزات سوم-شخص بازی حس و حال خاصی داشته باشند. علاوه بر این، المان‌های طنز موجود در بازی باعث شده‌اند تا نجات دادن دنیا در بازی Agents of Mayhem، به کار لذت‌بخشی تبدیل شود. 

گیم اینفورمر: ۸۰ از ۱۰۰

Agents of Mayhem یک بازی نه‌چندان جدی است که شاید استفاده از صفت مسخره برای توصیف آن درست‌تر باشد. با این حال به شخصه از تجربه بازی برای طولانی‌مدت لذت بردم؛ چرا که اکشن‌های بازی هیجان‌انگیز و مفرح هستند و استفاده از کاراکتر‌های مختلف که هریک قابلیت‌های خاص خود را دارند، باعث شده تا بازی حس و حال تاکتیکی هم داشته باشد. با اینکه شاید بازی در کل مورد عمیق و خاصی برای ارائه نداشته باشد، اما صرفا از بودن در جهان آن و ایجاد هرج و مرج و انفجار، لذت خواهید برد. 

آی‌جی‌ان: ۷۱ از ۱۰۰

دسترسی داشتن به تعداد زیادی سلاح و تجهیزات و مخصوصا امکان تغییر کاراکتر‌ها در وسط بازی و بهره بردن از قابلیت‌های آن‌ها، باعث شده تا بازی یک اکشن صرف جذاب ارائه کند. اما مشکلاتی مانند ضعف داستانی، محیط‌های تکراری و تنوع پایین دشمن، باعث شده‌اند تا بازی نتواند به آن چیزی که پتانسیلش را دارد، تبدیل شود. 

دیستراکتوید: ۷۰ از ۱۰۰

با اینکه بازی مشکلات فنی مختلفی دارد، اما از تجربه کردن آن و بازی کردن با مامور‌های مختلفش، لذت بردم. بازی کردن Agents of Mayhem مانند تماشای کارتونی بود که شاید خودش و محتوایش نتواند شما را وادار به خندیدن کند، اما عجیب و غریب بودن آن چیزی است که باعث می‌شود بخندید. با اینکه شاید این موضوع مهم باشد، اما در واقع چیزی که اهمیت دارد این است که در نهایت محصول موفق می‌شود شما را به شکلی بخنداند!‍

ویدیو گیمر: ۵۰ از ۱۰۰

با اینکه بازی مبارزات و شخصیت‌های جالبی دارد، اما شدیدا تکراری و خسته‌کننده می‌شود. سازندگان تلاش زیادی کرده‌اند تا المان‌هایی را که باعث موفقیت بازی Saints Row شده بودند در این بازی هم قرار دهند، اما در واقع این تلاش آن‌ها باعث شده تا Agents of Mayhem هویت خاص خودش را نداشته باشد. 

گیم‌اسپات: ۴۰ از ۱۰۰

با اینکه خیلی مهم است که یک بازی ویدیویی بتواند شخصیت خود را داشته باشد، اما این شخصیت فقط تا یک جای خاصی می‌تواند تکراری بودن بازی و مشکلات آن را جبران کند. Agents of Mayhem بازی‌ای این‌چنینی است که شخصیت و پتانسیل خوبی دارد، اما به جز این واقعا ویژگی مثبت خیلی زیادی نمی‌توان در بازی پیدا کرد. طراحی مراحل ضعیف و باگ‌های مختلف و حجم بسیار بالایی از آشوب و هرج مرج، تنها چیزهایی هستند که در این بازی شاهدش خواهید بود. 

نمره های Agents of Mayhem

نمره های Agents of Mayhem


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده