// یکشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵

لایو اکشن انیمیشن Jetsons ساخته می‌شود

شبکه ABC با ساخت نسخه لایو اکشن جتسون ها (The Jetsons)، به ۱۰۰ سال آینده سفر خواهد کرد.

شبکه ABC به دنبال ساخت نسخه‌ی لایو اکشن انیمیشن محبوب جتسون ها در قالب یک سریال تلویزیونی است و به همین منظور، گری جانتی (Family Guy) کار نوشتن فیلمنامه‌ی این مجموعه را آغاز خواهد کرد. جتسون‌ها یا The Jetsons همچون منبع اصلی خود که در سال ۱۹۶۲ تولید شده و ماجراهای آن در سال ۲۰۶۲ رخ می‌داد، در قالب طنز موقعیت به اتفاقات پیرامون خانواده‌ی جتسون در ۱۰۰ سال آینده خواهند پرداخت. رابرت زمکیس و همکار همیشگی‌اش جک راپکی، در کنار خود جانتی تهیه‌کنندگی این مجموعه را بر عهده خواهند داشت.

پیش از این نیز بخش تلویزیونی برادران وارنر، قصد بازگرداندن این مجموعه به تلویزیون را داشت. آنها البته همچنان در پی ساخت نسخه‌ی انیمیشن سینمایی جتسون‌ها هستند و کنراد ورنن که سال گذشته با مهمانی سوسیسی (Sausage Party) درخشید را نیز به عنوان کارگردان این اثر در نظر گرفته‌اند. در سال ۲۰۱۵ نیز مت لیبرمن (Doctor Dolittle: Tail to the Chief) فیلمنامه‌ای را برای ساخت نسخه‌ی لایو اکشن The Jetsons نگارش کرد که قرار بود کارگردانی آن را آدام شانکمن و رابرت رودریگز بر عهده بگیرند.

jetsons

اولین سری از انیمیشن‌های جتسون‌ها توسط کمپانی هانا-باربرا (Hanna-Barbera) تولید شد و از بیست و سوم سپتامبر ۱۹۶۲ تا سوم مارس ۱۹۶۳، شب‌های یک‌شنبه در قالب ۲۴ قسمت از شبکه‌ی ABC پخش شد. فصل‌های دوم و سوم این مجموعه نیز در سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۸۷ از طریق همین شبکه روی آنتن رفتند، ولی در ادامه با مرگ پشت سرهم سه صداپیشه‌ی اصلی کار، جورج اوهانلون، داوس باتلر و مل بلانک تولید مجموعه نیز متوقف شد. در سال ۱۹۹۰، نسخه‌ی سینمایی این انیمیشن (Jetsons: The Movie) توسط جوزف باربرا و ویلیام هانا ساخته شد که در ادامه فروش متوسطی را تجربه کرد.

کمپانی Hanna-Barbera در دهه‌ی ۶۰ میلادی، همزمان با جتسون‌ها، انیمیشن‌ فلینتستن‌ها (The Flintstones) را که در ایران به نام عصر حجر مشهور شده نیز تولید کرد که این مجموعه، بر خلاف داستان آقای جتسون و خانواده‌اش که در زمان آینده و با تکنولوژی بالا زندگی می‌کنند، اتفاقات آن در دوره‌ی انسان‌های اولیه و در میان موجودات منقرض‌شده‌ای همچون دایناسورها رخ می‌دهد. مجله‌ی تی‌وی گاید (TV Guide)، فلینتستن‌ها را پس از سیمپسون‌ها (The Simpsons) به عنوان بهترین انیمیشن تلویزیونی آمریکا انتخاب کرده است.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده