نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵

بلک آدام در فیلم Shazam حضور نخواهد داشت

به احتمال زیاد شخصیت بلک آدام، با بازی دواین جانسون، در فیلم Shazam حضور نخواهد داشت.

ماه گذشته شایعه‌ شده بود که فیلم Shazam (شزم) پروژه بعدی خواهد بود که کمپانی دی سی آن را وارد مراحل تولید می‌کند. دیوید اف. سندبرگ، کارگردان این پروژه، کسی بود که این شایعه را تایید کرد و همچنین توضیح داد که چرا دواین جانسون (ملقب به راک) در این فیلم ایفای نقش نخواهد کرد.

چندی پیش دواین جانسون اعلام کرده بود که قرار است نقش بلک آدام را در فیلم شزم و همچنین در اسپین آف مستقلی که قرار است از این شخصیت ساخته شود، ایفا کند. با این حال، در مصاحبه‌ای که سندبرگ با گزارشگر فیلم ریوت داشت، اعلام کرد:

اگرچه اسم راک در لیست بازیگران، مقابل اسم بلک آدام قرار دارد و صحبت‌هایی برای حضور او در این نقش شده است، اما با این حال او در این فیلم حضور نخواهد داشت. تغییرات خیلی زیادی در اسکریپت اعمال شده و می‌توان گفت که نسخه‌های خیلی زیادی از فیلمنامه این فیلم وجود دارد و مدام در این تغییرات، شخصیت بلک آدام حذف یا اضافه می‌شد. اما حالا مسأله مهم خود شزم است و باید روی آن کار شود.

در ادامه سندبرگ درباره تحقیقاتی که حول محور این شخصیت انجام می‌دهد صحبت کرد و توضیح داد که او تمامی کتاب‌های کامیکی را که مربوط به شزم است، مخصوصا نسخه‌های اولیه آنها، مطالعه کرده است. او در این‌باره توضیح داد:

تمام سعی‌ام را می‌کنم که از همه آنها کمی در فیلمنامه استفاده کنم. بعضی از آنها، مخصوصا نسخه‌هایی که نسبت به بقیه قدیمی‌تر هستند و در آنها شزم با هیتلر مبارزه می‌کرد، واقعا سرگرم‌کننده و جالب هستند. مسائلی مانند همین مبارزه را من خیلی دوست دارم. داستان‌های خیلی زیادی برای خواندن وجود دارد. خیلی جالب است؛ زیرا او تنها یک داستان اصلی درباره گذشته و اصالتش ندارد و گذشته او در قالب‌های مختلفی به تصویر کشیده شده است. جدیدترین نسخه آن هم اخیرا توسط جف جانز نوشته شده است. قبل از آن نسخه دیگری از این شخصیت توسط Ordwell نوشته شده بود و نسخه‌های دیگری که از شزم منتشر شده، کتاب‌های خیلی قدیمی هستند. فیلم جالبی از آب درخواهد آمد و طرفداران به شدت برای آن هیجان‌زده هستند. من اگر همین لحظه مطلب خیلی کوچکی درباره این فیلم بگویم یا در شبکه اجتماعی خودم بیان کنم، همه آن را به شدت بزرگش می‌کنند. مهم نیست که تو چه کار می‌کنی؛ هر چقدر هم که سعی خودت را بکنی باز بعضی‌ها هستند که از کار تو ناراضی‌اند.

shazam

علاوه بر شزم که پروژه بعدی دنیای سینمایی دی سی برای تولید خواهد بود، کمپانی دی‌سی فیلم‌های دیگری هم در خط تولید خود دارد. فیلم‌هایی که به طور قطعی تولید و اکران خواهد شد و در مراسم کامیک کان سن دیگو از طرف خود کمپانی تایید شد عبارت است از: دنباله فیلم Wonder Woman (واندروومن 2)، فیلم The Batman (بتمن)، Justice League Dark (لیگ عدالت تاریک)، فیلم Suicide Squad 2 (جوخه انتخاری 2)، Green Lantern Corps (ارتش لنترن‌های سبز)، فیلم Batgirl (بت گرل) و فیلم فلش که با نام فیلم Flashpoint (فلش پوینت) شناخته می‌شود.

کاراکتر شزم ابتدا متعلق به کمپانی مارول بود و با نام کاپیتان مارول شناخته می‌شد. بعد از انتقال او به دی سی نام او به شزم تغییر یافت

کاراکتر شزم ابتدا در سال ۱۹۳۹ ظاهر شد و در آن زمان با نام کاپیتان مارول شناخته می‌شد. در سال ۱۹۷۱ این شخصیت از کمپانی مارول به کمپانی دی‌سی آورده شد و همانجا بود که نامش از کاپیتان مارول به شزم تغییر نام یافت. در اواسط دهه ۷۰ یک لایو اکشن تلویزیونی هم با محوریت این شخصیت به روی آنتن رفت و بعد از آن هم انیمیشنی تلویزیونی در سال ۱۹۸۱ ساخته و پخش شد.

در این میان، یادآوری می‌کنیم که:

  • فیلم Justice League برای اکران در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Aquaman برای اکران در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Shazam برای اکران در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Cyborg برای اکران در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۰ (۱۵ فروردین ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Green Lantern Corps برای اکران در تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۲۰ (۳ مرداد ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Wonder Woman 2 برای اکران در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۲ آذر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده