نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

پیش نمایش بازی Life is Strange: Before the Storm

کلویی و ریچل در پیش‌درآمد بازی Life is Strange قرار است رازهایی که در بازی اصلی درگیرشان بودیم را تا حدودی برملا کنند.

اگر تا به حال سراغ بازی Life is Strange نرفتید و به خاطر  داستان‌محور بودن آن، حال و هوای تینیجری یا گرافیک خاص این بازی دست رد به سینه‌اش زده‌اید، همین الان هر بازی‌ای که دارید زمین بگذارید و Life is Strange را شروع کنید چرا که چند روز دیگر پیش درآمد آن عرضه خواهد شد و خوشحال خواهید شد که یکی از بهترین بازی‌های که تجربه‌ کرده‌اید، سه قسمت جدید تا آخر سال دریافت خواهد کرد. بازی Life is Strange: Before the Storm پیش‌درآمدی بر داستان مکس و کلویی است که دیگر خبری از دستکاری زمان در آن نخواهد بود و داستانی انسانی‌تر را تجربه خواهیم کرد؛ داستانی از رابطه‌ی کلویی و ریچل امبر و اینکه دوستی این دو چطور در رابطه‌ی مکس و کلویی و اتفاقات خط زمانی اصلی بازی تأثیرگذار خواهند بود. با توجه به آنچه تا به حال دیدیم، باز هم قرار است با انتخاب‌های اساسی مواجه شویم و بین قلب و منطق یکی را برگزینیم. انتخاب‌ها در Before the Storm سخت‌تر هم خواهند بود چرا که دیگر خبری از قابلیت برگرداندن زمان نیست و به یاد داریم که انتخاب‌هایمان در نسخه‌ی اصلی بازی چه تأثیرات گسترده‌ای (حداقل در بازه‌ی یک اپیزود) می‌توانست داشته باشد.

در Life is Strange: Before the Storm کنترل کلویی پرایس را برعهده خواهیم داشت، دختری بی‌اعصاب که هنوز به مرحله‌ی رنگ کردن موهایش نرسیده اما همچنان با غم از دست دادن پدرش دست و پنجه نرم می‌کند. کلویی حالا تنها ۱۶ سال سن دارد و مرگ پدرش بسیار بیشتر از آنچه در نسخه‌ی اصلی دیدیم به اون نزدیک‌تر است. اتفاقات این پیش‌درآمد سه سال پیش از برخورد دوباره‌ی کلویی با مکس رخ می‌دهد و اگر یادتان باشد، این دو دوستان بسیار نزدیکی بودند که با نقل مکان کردن مکس، رابطه‌شان بسیار کمرنگ شد. با اینکه مکس و دوربینش دیگر در بازی حضور ندارند، اما گاه و بیگاه نشانه‌هایی از او خواهیم دید چرا که کلویی هنوز دوست سابقش را از یاد نبرده و همچنان به یادش است، گرچه مستقیما با او ارتباط برقرار نمی‌کند. در بازی اصلی مکس دفترچه خاطراتی داشت که اگر حوصله می‌کردید و آن را می‌خواندید، اطلاعات زیادی از اتفاقات پیرامون مکس و برخوردهای او با مردم نصیبتان می‌شد. اما کلویی خیلی اهل دفترچه خاطره نیست و سازندگان برای اینکه این جنبه‌ی بازی را حفظ کنند، نامه را جایگزین دفترچه خاطرات کرده‌اند. کلویی در Before the Storm از اتفاقاتی که از سر می‌گذارند برای مکس می‌نویسد و با اینکه جوابی دریافت نمی‌کند، اما از نوشتن دست نمی‌کشد.

Life is Strange: Before the Storm

کشف رابطه‌ی کلویی و ریچل و کنکاوی در گذشته‌ی آن‌ها دلیلی محکم برای تجربه‌ی Before the Storm است

در Before the Storm نحوه‌ی شکل‌گیری رابطه‌ی کلویی با ریچل را از سر خواهیم گذراند، دختر محبوب آکادمی بلک‌ول که البته سرنوشت شومی در انتظار اوست. در این سه قسمت بیشتر ریچل را خواهیم شناخت و حوادث قبل از جریان اصلی بازی روشن‌تر خواهد شد. طبق گفته‌ی نویسنده‌های بازی، حتی سرسخت‌ترین طرفداران Life is Strange هم نمی‌توانند پایان این پیش‌درآمد را حدس بزنند. با اینکه تقریبا می‌دانیم چه بر سر کلویی آمده، اما از جزئیات بی‌اطلاعیم. برای مثال  هنوز نمی‌دانیم به چه دلیل کلویی از آکادمی بلک‌ول اخراج شد و چه بین او و ریچل گذشت که انقدر کلویی را تغییر داد. با توجه به اینکه داستان همچنان در آرکیدیا بی می‌گذرد، حتما کاراکترهای آشنایی را ملاقات خواهیم کرد. تا به حال غیر از مادر و ناپدری کلویی، حضور فرانک، ویکتوریا و نیتن در بازی تایید شده است. فرانک همان راننده‌ی ون بود که عاشق ریچل می‌شود و در نسخه‌ی اصلی به مکس و کلویی کمک می‌کند او را پیدا کنند. از طرف دیگر، تایید شده که کیت و آقای جفرسون در بازی حضور نخواهند داشت و احتمالا هم‌کلاسی‌ها و معلم‌های جدیدی را خواهیم دید.

اگر در نسخه‌ی اصلی دوربین و عکس همدم مکس و وسیله‌ی او برای خاطره‌بازی بودند، این گرافیتی‌ها و نقاشی‌ها هستند که کلویی را جذب می‌کنند. حال و هوای بازی با اینکه بسیار شبیه به نسخه‌ی اصلی است اما تغییرات کوچکی از این دست کرده تا بیشتر به شخصیت کلویی و علایق او نزدیک شود. نکته‌ای که شاید غیر از طرفداران دوآتشه‌ی بازی متوجه‌اش نشوند این است که صداپیشه‌ی کلویی عوض شده و دیگر اشلی برچ آن تکه‌کلام‌های ماندگارش را استفاده نخواهد کرد. البته به نظر می‌رسد صداپیشه‌ی جدید چندان هم از شخصیت کلویی دور نباشد چرا که در تریلرها و گیم‌پلی‌هایی که تا به حال دیدیم، مشکل خاصی در اجرای او مشاهده نمی‌شود. اشلی برچ با اینکه نتوانست به عنوان صداپیشه به بازی برگردد اما در روند ساخت بازی و به خصوص داستان آن نقش داشته و سازندگان از نظراتش در مورد کلویی استفاده کرده‌اند. تک تک دیالوگ‌های کلویی برای برچ ارسال شده و او که خود دستی در نویسندگی دارد و حتی با سریال کاتونی Adventure Time همکاری کرده، کمک زیادی به شکل‌گیری کلویی نوجوان کرده است. طرف مثبت قضیه این است که صداپیشه‌ی جدید، بازیگر موشن کپچر کلویی نیز هست و بنابراین هماهنگی حرف زدن و حرکات او می‌تواند به یک عملکرد یکپارچه‌تر منجر شود که در نسخه‌ی قبلی کمتر دیدیم.

Life is Strange: Before the Storm

صبحت از سازندگان شد و بد نیست بگوییم استودیوی دونت‌ناد وظیفه‌ی ساخت این بازی را برعهده ندارد و استودیوی Deck Nine پیش‌درآمد Life is Strange را توسعه داده‌ است. این استودیوی کوچک بازی‌های Pain و Ratchet & Clank Collection را در کارنامه‌ی خود دارد که البته جای نگرانی نیست، چرا که آن‌ها زیر نظر مستقیم دونت‌ناد و اسکوئر انیکس، ناشر بازی بوده‌اند. به نظر می‌رسد ساخت بازی Vampyr بیشتر از این‌ها وقت دونت‌ناد را گرفته و تیم نه چندان بزرگ آن‌ها نتوانسته ساخت هر دو بازی را موازی با هم پیش ببرد. البته فصل دوم Life is Strange توسط تیم اصلی در دست ساخت است و می‌توانیم منتظر یک تجربه‌ی کامل از سازندگان اصلی بازی باشیم. قسمت اول بازی ۱۱ بخش مختلف خواهد داشت که چندتایی از آن‌ها را در تریلرها دیده‌ایم: کلاب زیرزمینی، زباله‌دان ماشین‌ها و خانه‌ی کلویی. بقیه‌ی مکان‌ها را مدرسه‌ی بلک‌ول، اتوبوس مدرسه و چندتایی «رویا» تشکیل می‌دهند که باید ببینیم منظور از این رویاها چیست و آیا قرار است مراحلی به شگفت‌انگیزی قسمت پنج نسخه‌ی اصلی تجربه کنیم یا خیر.

ما گیمرها خوش‌شانس هستیم که یک بار دیگر می‌توانیم زندگی عجیب این شخصیت‌ها را تجربه کنیم

از لحاظ ظاهری، گرافیک بازی تقریبا هیچ تفاوتی نکرده و این هم خوب است هم بد. گرافیک هنری نسخه‌ی اصلی بازی کاملا درخور درون‌مایه‌ی آن بود و علاقه‌ی مکس به عکاسی و اتمسفر ملایم بازی به گرافیک آبرنگی و کم‌جزئیات بازی می‌خورد. در عین حال شاهد مشکلات فنی مختلفی بودیم که گاهی تجربه‌ی بازی را ناخوشایند می‌کردند. مشکلاتی مانند هماهنگ نبودن لب‌های کاراکترها هنگام صحبت کردن که خوشبختانه تا حدودی در نسخه‌ی جدید رفع شده است. اما کیفیت پایین بافت‌ها، حداقل آنطور که در تریلرها دیدیم همچنان پابرجاست و ظاهرا اسکوئر انیکس نخواسته خرج زیادی کند و به همان گرافیک نسخه‌ی اصلی رضایت داده است.

Life is Strange: Before the Storm

کمی بیش از یک هفته به عرضه‌ی قسمت اول Life is Strange: Before the Storm مانده و با اینکه نمی‌توان انتظار داشت در نسخه‌ی اول اتفاق خارق‌العاده‌ای رخ دهد، اما آنطور که شواهد و قرائن نشان می‌دهند باز با یک تجربه‌ی خاص و به یاد ماندنی مواجه خواهیم بود که این بار بسیار آشناتر از گذشته است چرا که شخصیت‌های اصلی را می‌شناسیم و فقط به دنبال کشف اسرارشان و شناخت عمیق‌ترشان هستیم. اگر خیلی طرفدار بازی هستید، می‌توانید نسخه‌ی دیلاکس بازی را به قیمتی بیشتر خریداری کنید تا به لباس‌های جدید، قابلیت انتخاب‌ آهنگ در بازی و صد البته یک اپیزود جدید به نام Farewell دسترسی پیدا کنید که در آن با مکس بازی خواهید کرد. در هر صورت، ما گیمرها خوش‌شانس هستیم که یک بار دیگر می‌توانیم زندگی عجیب این شخصیت‌ها را تجربه کنیم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده