نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۱

کیسی افلک: بن قرار نیست در فیلم The Batman حضور داشته باشد

در پی شایعات اخیری که درباره حضور یا عدم حضور بن افلک در فیلم اختصاصی بتمن (The Batman) مطرح شده، کیسی افلک حرف‌هایی را مطرح کرد که هنوز صحت آن معلوم نیست.

باتوجه به گفته‌های کیسی، برادر محبوب و پرطرفدار بن افلک، مثل اینکه قرار نیست بن در فیلم اختصاصی بتمن با نام The Batman حضور داشته باشد. از زمانی که دنیای سینمایی دی سی بن افلک را برای ایفای نقش بروس وین استخدام کرد، تقریبا ۴ سالی می‌گذرد که نقطه شروع کار او در این نقش با فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn Of Justice) بود. بعد از ایفای نقش در این اثر، بن نقش کوتاهی در فیلم جوخه انتخاری (Suicide Squad) را برعهده داشت و در فیلم واندروومن (Wonder Woman) هم اشاره‌ای به او شد. همچنین در فیلم لیگ عدالت (Justice League) که در ماه نوامبر امسال اکران خواهد شد هم نقش اصلی و کلیدی را ایفا خواهد کرد. اما چیزی که طرفداران خیلی منتظر آن هستند و برای آن لحظه شماری می‌کنند، فیلم بتمن است.

حضور یا عدم حضور بن افلک در فیلم جدید بتمن، موضوع بحث‌های زیاد و آشفتگی‌های این روز‌های طرفداران و کمپانی است. همانطور که می‌دانید این بازیگر صاحب جایزه اسکار در ابتدا قرار بود علاوه بر ایفای نقش در این فیلم، نویسندگی و کارگردانی آن را هم برعهده داشته باشد. بعد از اینکه خبر پر سر و صدای تعویض کارگردان این فیلم و واگذاری آن به مت ریوز (کارگردان فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها War for the Planet of the Apes) که تقریبا یک سال گذشته بود منتشر شد، بن از سمت نویسندگی این اثر هم عقب نشینی کرد و آن را کنار گذاشت. در همین مدت شایعات زیاد و مختلفی مبنی بر اینکه به زودی افلک نقش این مبارز شنل پوش را رها خواهد کرد منتشر شده است. یکی از همین شایعه‌ها درست قبل از مراسم کامیک کان سن دیگو ۲۰۱۷ مطرح شد که این بازیگر در پنلی که مربوط به فیلم Justice League بود و در سالن H برگزار شده بود، با شدت و قاطعیت زیادی این شایعه را تکذیب کرد. اما اخیرا برادر او یعنی کیسی افلک حرف‌های دیگری برای گفتن دارد.

اخیرا در گفت‌وگویی که کیسی افلک با شبکه رادیویی WEEI Sports Radio درباره معرفی بیشتر فیلم جدیدش به نام یک داستان شبحی (A Ghost Story) داشت، صحبت‌هایی هم درباره برادرش و فیلم‌های آینده او به میان آمد. یکی از مواردی که کیسی افلک در این گفت‌وگو به آن اشاره کرد این بود که بن قرار نیست در فیلم اختصاصی بتمن حضور داشته باشد:

من فکر می‌کنم که او بتمن خوبی بود. البته نه، فکر می‌کنم بتمن خیلی خیلی خوب و عالی بود. بن یک قهرمان واقعی است و به خاطر همین خصوصیت که در ذات او وجود دارد، به خوبی توانست نقش یک ابرقهرمان را ایفا کند. اما قرار نیست این نقش را در فیلم اختصاصی هم داشته باشد، فکر نمی‌کنم این اتفاق بیوفتد. متاسفم که این را می‌گویم. آیا این برنامه به صورت زنده پخش می‌شود؟ به خاطر اینکه من یک جورهایی این خبر را از خودم ساختم، اطلاعات دقیقی از روند ساخت این فیلم ندارم.

بیایید اول مسائل مهم را مورد بحث قرار دهیم. کیسی ابتدا در این مصاحبه اعلام کرد که با وجود سختی‌هایی که بن برای فیلم بتمن علیه سوپرمن و همچنین فیلم لیگ عدالت کشیده و تلاش های زیادی که برای ایفای نقش بهترش در این دو فیلم می‌کند، قرار نیست در فیلم اختصاصی بتمن حضور داشته باشد. بعد از آن او عبارت «خودم ساختم» را عنوان کرد. یعنی درست بعد از اینکه میزبان این برنامه عکس‌العمل نشان داد و به کیسی گفت که حرف‌های او خبرهای جدیدی درباره آینده فیلم The Batman است، او سریع پا پس کشید و حرف خود را پس گرفت و به نوعی حرف خود را تکذیب کرد.

Batman in Batman v Superman: Dawn of Justice

ما نمی‌گوییم که او حرف‌های خودش را به طور کل تکذیب کرده است است اما از طرف دیگر هم سخت است بپذیریم که کیسی کل این حرف‌ها را از خودش ساخته باشد. در واقع اگر قرار باشد در این میان کسی حقیقت پنهان این حدس و گمان‌ها را بداند، قطعا این برادر بن افلک است که به خوبی از حقایق اطلاع دارد. حضور یا عدم حضور بن افلک در این فیلم هنوز به طور کامل و رسمی تایید نشده است و تا آن زمان هر بحث و حرفی که در این باره پیش بیاید قطعا روی طرز فکر طرفداران تاثیر خواهد گذاشت و آنها را دل چرکین خواهد کرد. از طرف دیگر این حرف‌های کیسی دقیقا با شایعاتی که اخیرا در این رابطه منتشر شده همخوانی دارد و سخت می‌توان آن را نادیده گرفت. به نظر می‌رسد که این حرف تکه‌ی دیگری از پازل ساخته شده از حضور بن در فیلم اختصاصی بتمن است.

حرف‌های کیسی افلک با شایعات اخیر کمی همخوانی دارد و به نظر می‌رسد تکه‌ی دیگری از پازل ساخته شده از حضور یا عدم حضور بن در فیلم اختصاصی بتمن است

با وجود تمامی این حرف‌ها و شایعات، حال این مسئله مطرح می‌شود که چرا افلک در مراسم کامیک کان سن دیگو اعلام کرد که هیچ جا نخواهد رفت و جوری رفتار کرد که آخرین حرف مهم این داستان است. رفتار افلک به گونه‌ای بود که همه باورشان شد که او قطع به یقین در فیلم اختصاصی بتمن حضور دارد. این بزرگترین سوالی است که با شنیدن صحبت‌های کیسی به ذهن هر شنونده‌ای خطور می‌کند، البته خیلی عجیب نیست که اگر بن این حرف‌ها را برای وجهه خود و کم نشدن محبوبیت فیلم لیگ عدالت زده باشد.

هر اتفاقی که در نهایت بیوفتد، تمامی طرفداران کمپانی دی سی خواهند فهمید که سرانجام تمامی این ۶ ماه حدس و گمان چه خواهد شد و کدام یک از شایعه‌های مطرح شده به حقیقت پیوسته است. همچنین اخیرا شایعاتی مبنی براینکه داستان این فیلم قرار است نسبت به سناریوی بقیه فیلم‌های بتمن متفاوت باشد و اینکه در این داستان قرار است ما کمی از شهر گاتهام و دردسرهای آن دور شویم، مطرح شده است.

در این میان، یادآوری می‌کنیم که:

  • فیلم Justice League برای اکران در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Aquaman برای اکران در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Shazam برای اکران در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Cyborg برای اکران در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۰ (۱۵ فروردین ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Green Lantern Corps برای اکران در تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۲۰ (۳ مرداد ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Wonder Woman 2 برای اکران در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۲ آذر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است

شما حضور بن افلک در این نقش را چگونه می‌دانید؟ آیا او می‌تواند شخصیت بتمن را به خوبی ایفا کند؟ به نظر شما عاقبت این شایعه‌ها چه خواهد شد؟


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده