// سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰

معرفی بازی موبایل Final Fantasy: Brave Exvius

بازی موبایل Final Fantasy: Brave Exvius به خوبی، دنیای قدیم و مدرن مجموعه‌ی فاینال فانتزی را در کنار یکدیگر قرار داده است.

اکثر مخاطبان صنعت بازی‌های ویدیویی، مجموعه Final Fantasy را معمولا از نسخه‌ی هفتم به بعد می‌شناسند؛ زیرا تا قبل از آن، بازی در اختیار نینتندو و پلتفرم‌های نینتندو بود و متاسفانه این کمپانی و پلتفرم‌هایش در ایران بسیار مظلوم واقع شده‌اند. یکی از ویژگی‌های نسخه‌های اولیه که دیگر به دست فراموشی سپرده شده، گرافیک پیکسلی بود که با تمام سادگی‌اش، شکل و شمایل جذابی را به بازی‌های این مجموعه بخشیده بود. حال بازی موبایل Final Fantasy: Brave Exvius از همان فرمول طراحی پیکسلی استفاده کرده و توانسته دنیای قدیم فاینال فانتزی را با المان‌های مدرن در اختیار مخاطبان قرار بدهد. داستان بازی روایتگر دو مبارز است که در حال سفر کردن با کشتی هوایی خود هستند و ناگهان با یک کریستال مواجه می‌شوند. دختری در این کریستال تقاضای کمک دارد و حال، دو سرباز قصه باید نشانه‌ها را دنبال کنند تا به محیط اصلی برسند و در ادامه دخترک گرفتار شده در کریستال را نجات بدهند.

سیستم مبارزات بازی اندروید و آیفون Final Fantasy: Brave Exvius بر پایه مبارزه‌های نوبتی طراحی شده است و در بخش تمرینی بازی به خوبی نحوه‌ی مبارزه کردن با هیولاها و باس‌های بازی به شما آموخته می‌شود و در کنار آن، نحوه‌ی استفاده از قابلیت‌ها و آیتم‌ها نیز شرح داده می‌شود. شخصیت‌های بازی هرکدام از یک سری قابلیت‌های معمولی و یک قابلیت ویژه برخوردار هستند. زمانی که نوار قابلیت ویژه‌ی شخصیت‌ها پر شود (آن را با نام Limit مشاهده خواهید کرد) می‌توانید از قابلیت ویژه استفاده و آسیب جدی‌تری را به دشمنان وارد کنید. همچنین اگر دچار آسیب‌دیدگی شوید، می‌توانید از آیتم‌هایی که برای شما در نظر گرفته شده استفاده و خود را درمان کنید. البته می‌توانید این کار را روی هم‌تیمی‌های خود نیز انجام دهید و همه چیز به استراتژی‌های شما ربط دارد. فرض کنید یکی از شخصیت‌ها نوار لیمیت‌اش پر شده و قابلیت‌ ویژه‌ی خود را در اختیار دارد؛ از طرفی نوار سلامت‌اش نیز در منطقه‌ی بحرانی به سر می‌برد. از این‌رو می‌توانید توسط یکی دیگر از شخصیت‌ها او را Heal کنید و از قابلیت‌ ویژه‌ی خود نیز بهره ببرید.

قرار دادن سیستم مبارزات روی حالت خودکار، به این بخش سرعت می‌بخشد

جدای از این موارد، اگر می‌خواهید شاهد مبارزه‌های نوبتی سریع باشید، می‌توانید مبارزات را روی حالت خودکار قرار دهید. در این حالت، هوش مصنوعی کنترل بازیکن‌ها را در دست می‌گیرد و به دشمنان بازی حمله می‌کند. همچنین از بخش تنظیمات می‌توانید نحوه‌ دسترسی هوش مصنوعی به قابلیت‌های شخصیت‌های بازی را تنظیم کنید. در بازی برای به دست آوردن هم‌تیمی‌های بیشتر، دو راه پیش روی دارید. اولین راه این است که از تیکت‌های سامون استفاده کنید و به صورت اتفاقی شخصیت‌های بازی را که بعضی از آن‌ها برگرفته از سایر بازی‌های اسکوئر انیکس یا مجموعه‌ی فاینال فانتزی هستند، آزاد کنید. در دومین راه نیز باید از طریق جم‌های آبی رنگ بازی به خرید شخصیت‌ها اقدام و آن‌ها را سامون کنید. همچنین بازی موبایل Final Fantasy: Brave Exvius دارای بخشی به نام Unit است که در جریان آن می‌توانید تیم خود را شخصی‌سازی کنید و جدای از آن، انتخاب کنید که کدام یک از شخصیت‌ها در لیست اصلی تیم حضور داشته باشند. البته در این میان می‌توانید چند تیم مختلف را با توجه به قابلیت‌هایشان تشکیل دهید و در هر مرحله، از یکی از تیم‌ها استفاده کنید.

اگر پول کافی برای خرید سلاح‌ها و لباس‌های بازی را ندارید، کرفت کردن آن‌ها بهترین گزینه است

در گفتاری ساده‌تر، می‌توانید هرکدام از شخصیت‌ها را با توجه به قدرت‌هایی که در اختیار دارند، در کنار هم قرار دهید تا بهترین بازده را در مبارزات به‌دست آورید و با توجه به سطح و اطلاعاتی که از مرحله‌ی مورد نظر در اختیارتان است، از آن‌ها استفاده کنید. مراحل بازی نیز به دو بخش مراحل اصلی و مراحل فرعی که همان دانجن‌ها هستند، تقسیم‌بندی می‌شود. همچنین جدای از این دو مورد، یک بخش گشت و گذار نیز تعبیه شده است که در جریان آن می‌توانید آیتم‌های مورد نیاز برای ساخت‌وساز وسایل بازی را به دست بیاورید. در دنیای بازی اندروید و آیفون Final Fantasy: Brave Exvius می‌توانید آیتم‌ها، سلاح‌ها و لباس‌های جدیدی را کرفت کنید. البته برای کرفت کردن باید مواد مورد نیاز و دستورالعمل‌ها را در اختیار داشته باشید. از آن‌جایی که با یک بازی نقش‌آفرینی، آن هم نوبتی روبه‌رو هستیم، قدرت لباس و سلاح شما شدیدا مهم است و باید همیشه زمانی به سراغ دانجن‌ها بروید که به خود و قدرت‌تان اطمینان دارید. در غیر این صورت ناکام خواهید ماند.

برای دانلود ویدیو به سایت آپارات مراجعه کنید

بازی Final Fantasy: Brave Exvius به واسطه‌ی طراحی پیکسلی و صحنه‌های سینماتیک خود، سعی کرده دنیای جدید و قدیم فاینال فانتزی را در کنار هم قرار بدهد و ترکیب آن با موسیقی‌های گوش‌نواز و عالی این مجموعه سبب شده تا شاهد یک بازی موبایل سرگرم‌کننده و خاطره‌انگیز باشیم. اگر از هواداران مجموعه فاینال فانتزی و بازی‌های نقش آفرینی نوبتی هستید، به هیچ‌وجه این بازی موبایل را از دست ندهید.

دانلود بازی موبایل Final Fantasy: Brave Exvius


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده