// سه شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی شبیه ساز RetroArch

اگر به دنبال شبیه ساز برای اجرای بازی‌های کلاسیک روی گوشی موبایل خود هستید، شبیه ساز بازی RetroArch بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی کاری کرده که دیگر بازی‌هایی که زمانی تنها روی کنسول‌‌ها اجرا می‌شدند، به لطف شبیه‌سازها روی گوشی‌های موبایل نیز اجرا شوند. در دسترس بودن بازی‌های کلاسیک باعث شده تا بازیکنان هر از چندگاهی هوای تجربه بازی‌های کلاسیک کنند و به دنبال نرم‌افزاری برای اجرای این دست بازی‌ها باشند. پیش از این در مقاله بهترین شبیه‌سازها برای اجرای بازی‌های پلی‌استیشن روی اندروید، مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها را معرفی کرده بودیم و این‌بار می‌خواهیم به طور خاص به سراغ یکی از شبیه‌سازهای این فهرست یعنی RetroArch برویم. این شبیه‌ساز مجموعه‌ای از هسته‌ (Core) کنسول‌های مختلف را در خود دارد که می‌توانید با دانلود آنها بازی مورد علاقه خود را باری دیگر تجربه کنید.

پیش از ادامه، پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال اجرای بازی های اندروید بر روی کامپیوتر خود هستید، مقاله بهترین شبیه ساز های اندروید را بخوانید.

شبیه ساز Retroarch

شبیه‌ساز RetroArch شامل رام بازی‌ها نمی‌شود و آنها را باید جداگانه دانلود کنید

کار با شبیه ساز RetroArch در ابتدا کمی پیچیده به نظر می‌رسد و توسعه‌دهنده شبیه‌ساز حداقل در رابط کاربری ظرافتی به خرج نداده است. با ورود به بخش Load Core می‌توانید شبیه‌ساز کنسول مورد نظرتان را دانلود کنید و سپس با ورود به Online Updater، بروزرسانی این شبیه‌ساز را برای اجرای روان بازی نصب کنید. موضوع مهم دانلود رام بازی‌ها خارج از اپلیکیشن و انتقال داده‌ها به گوشی است که برای این کار باید به دنبال نام و رام بازی مورد نظر خود باشید. بسته به اینکه دلتان برای کدام بازی کلاسیک کنسول‌ها تنگ شده است، حجم فایل‌های مورد نیاز نیز متفاوت است. به عنوان مثال، بازی‌هایی مانند لاکپشت‌های نینجا که سال‌ها قبل برای کنسول SNES عرضه شده‌اند، حجمی در حدود ۷۰۰ کیلوبایت دارند. این در حالی است که برای دانلود بازی Crash Bandicoot باید ۲۰۰ مگابایت حجم اینترنت داشته باشید و این حجم از فایل را روی گوشی کپی کنید.

در نظر داشته باشید که انجام این بازی‌ها روی نمایشگر موبایل گاهی با مشکلاتی همراه است. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که با آن روبه‌رو می‌شوید، اجرا نشدن برخی بازی‌ها، به ویژه‌ی بازی‌های حجیم پلی‌استیشن است. از سوی دیگر باید با توجه به نوع بازی‌ که اجرا می‌کنید از بخش تنظیمات، کنترلر مجازی مخصوص بازی مورد نظر را انتخاب کنید. پلی‌استیشن 1، سوپر نینتندو، گیم بوی، آتاری و کنسول‌های مختلف سگا، چندی از کنسول‌هایی هستند که برنامه شبیه‌ساز بازی RetroArch پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با دانلود کردن بازی‌های مربوط به هر کنسول به تجربه آنها بپردازید.

شبیه ساز RetroArch Doom

برای دانلود رام‌های بازی‌ها می‌توانید از سایت‌های مختلفی نظیر EmuParadise اقدام کنید و با ورود به بخش مربوط به هریک از کنسول‌ها، نگاهی را به لیست بازی‌های در دسترس بیندازید. از جمله‌ی بازی‌هایی که می‌توانید با استفاده از این شبیه‌ساز بازی اجرا کنید می‌توان به بازی‌های کلاسیک سری پوکمون، بازی‌‌های سری Doom، بازی‌های Teenage Mutant Ninja Turtles و بسیاری دیگر از آثار آرکید قدیمی اشاره کرد.

در صورتی که شبیه‌سازی کامل و Open Source با ویژگی‌های متنوع می‌خواهید که بتواند حداقل از پس بازی‌های کنسول‌هایی نظیر SNES یا Mega Drive بربیاید، شبیه‌ساز RetroArch یکی از کاملترین نرم‌افزارهایی است که تاکنون برای پلتفرم‌های مختلف از جمله اندروید منتشر شده است. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا با دسترسی به بخش عظیمی از کنسول‌های کلاسیک، شرایط را برای اجرای بازی‌هایی خاطره‌انگیز نظیر Lion King: The World فراهم کنید و چرخی را در دنیای چند بیتی بازی‌های قدیمی بزنید. شبیه‌ساز RetroArch اکنون به صورت رایگان برای دانلود در دسترس قرار دارد.

دانلود شبیه ساز بازی RetroArch


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده