نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰

مسابقات TI 7 بازی Dota 2: بررسی نتایج روز ششم مرحله اصلی

روز ششم و پایانی مسابقات The International 7 بازی Dota 2 دیشب با برگزاری دو دیدار پیگیری شد و Team Liquid با غلبه بر تیم Newbee جایگاه نخست مسابقات را از آن خود کرد.

در آخرین روز از مرحله‌ی اصلی مسابقات The International 7 بازی Dota 2 باز هم Team Liquid شگفتی‌ساز شد و با نتیجه‌ی ۰-۳ تیم Newbee را شکست داد و به این ترتیب نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رساند. در این مطلب به بررسی نتایج این روز خواهیم پرداخت پس با زومجی همراه باشید. 

تیم Team Liquid در نخستین دیدار روز ششم به مصاف تیم LGD.Forever Young رفت و با کسب نتیجه‌ی ۱-۲ حریف خود را از میان برداشت و به فینال بزرگ مسابقات راه یافت. تیم LFY نیز با شکست مقابل Team Liquid در جایگاه سوم ایستاد و جایزه‌ی دو میلیون و پانصد هزار دلاری را تصاحب کرد.

Dota 2

تیم LGD Forever Young در اولین بازی این دیدار هیروهای Lich ،Puck و Earth Spirit را برای خود برگزید و در طرف مقابل، Team Liquid با انتخاب هیروهای Rubick ،Keeper of the Light و Earthshaker کار خود را آغاز کرد. در این بازی Super با هیروی Sniper و MATUMBAMAN با هیروی Lone Druid در لاین میانی و Miracle- با هیروی Bloodseeker و Monet با هیروی Lifestealer در خط اصلی خود حضور داشتند. تیم LFY در دقیقه‌ی ۶ بازی با پیوستن Earth Spirit به خط میانی به دو Kill دست یافت و Monet در لاین بالایی با نمایش زیبای خود فارم Bloodseeker را مختل کرد و به این خاطر Miracle- تصمیم گرفت که برای دستیابی به منابع بیشتر راهی جنگل شود. تیم LFY که تمام تلاش خود را برای از دور خارج کردن Bloodseeker به کار بسته بود، به جنگل Team Liquid وارد شد، ولی موفق ظاهر نشد و دست خالی به عقب بازگشت. Miracle- که از جریان بازی عقب بود به همراه تیم خود یک نبرد را در خط میانی آغاز کرد و موفق به از بین بردن Sniper شد. تیم LFY پس از نابود شدن اولین تاور لاین بالایی Team Liquid تسلط بیشتری به جنگل آنها یافت و با کاشتن Wardهای هوشمندانه و شروع نبردهای تیمی در این منطقه تا حد زیادی پیروزی Team Liquid در این بازی را غیر ممکن ساخت. بازی از دقیقه‌ی ۲۰ برای Team Liquid تمام‌شده به حساب می‌آمد و این تیم با از دست دادن دو تاور بالایی و میانی خود به Base پناه برده بود و شش هزار طلا و نه هزار ایکس‌پی نسبت به حریف عقب بود. Team Liquid در دقیقه‌ی ۲۵ بازی دو تاور پایینی خود را نیز از دست داد و به دلیل پیک‌های بهتر و قدرت تیم LFY تصمیم گرفت که با جلوبردن کریپ‌ها از هر سه لاین به این وضع خاتمه دهد که این امر به بهبود وضع آنها کمک زیادی کرد و Lone Druid در دقیقه‌ی ۴۴ توانست لاین بالایی LFY را به‌طور کامل نابود و بازی را وارد مسیر جدیدی کند. تیم LFY در نبردهای دقیقه‌ی ۴۹ و ۵۱ خود نیز به پیروزی رسید و نهایتا توانست در دقیقه‌ی ۵۷ با فشارهای زیاد این بازی یک‌طرفه را به نفع خود به پایان ببرد.  

در بازی دوم هیروهای Earthshaker ،Nature’s Prophet و Crystal Maiden برای Team Liquid و هیروهای Lich ،Puck و Tusk برای LFY انتخاب شد و Miracle با انتخاب Alchemist و Monet با هیروی Terrorblade راهی خط اصلی خود شدند و در لاین میانی نیز Venomancer با بازی MATUMBAMAN و Bloodseeker با بازی Super به چشم می‌خورد. در دقایق ابتدایی بازی درگیری‌های کوچک زیادی اتفاق افتاد و با پیوستن ساپورترها به هر یک از خطوط شاهد کشته شدن یکی از بازیکنان تیم حریف بودیم. در این بازی Mind_ContRol در دقیقه‌ی ۸ بازی به لاین بالایی ملحق شد و درگیری به‌وجود آمده را به نفع تیم خود به پایان رساند. Team Liquid تا دقیقه‌ی ۱۵ اولین تاورهای تیم حریف را نابود کرد و پس از آن در دقیقه‌ی ۱۷ بازی برای به‌دست آوردن Aegis راهی جایگاه روشان شد. درست در زمانی که Team Liquid برای از بین بردن روشان اقدام کرده بود، تیم LFY یک درگیری در نزدیکی روشان را آغاز کرد که با شکست مواجه شد و Team Liquid توانست با در دست داشتن Aegis به لاین بالایی و میانی حریف هجوم ببرد و این خطوط را به‌طور کامل نابود کند. Team Liquid در دقیقه‌ی ۲۵ بازی نزدیک به ۲۶ هزار طلا از حریف جلو بود و نهایتا با به‌دست آوردن مجدد Aegis و فشار‌های بی‌امان، در دقیقه‌ی ۳۱ بازی به پیروزی دست یافت.

در بازی سوم Miracle- کنترل هیروی Terrorblade را در دست گرفت و راهی خط میانی شد تا مقابل Death Prophet قرار گیرد. در این بازی Monet با انتخاب Morphling و MATUMBAMAN با هیروی Venomancer در لاین اصلی خود حضور داشتند. بازی با برتری قابل توجه Team Liquid آغاز شد و این تیم توانست در دقایق اولیه‌ی بازی با از بین بردن بازیکن خط میانی و نابود کردن Courier و اولین تاورهای تیم حریف تسلط بیشتری به بازی پیدا کند. Team Liquid در دقیقه‌ی ۱۰ بازی به لاین میانی حریف هجوم برد و با از بین بردن آن یک درگیری نه‌چندان جالب را آغاز کرد که به هیچ وجه به نفع آنها نبود. در این بازی Team Liquid در دقیقه‌ی ۱۳ بازی برای به‌دست آوردن Aegis راهی روشان شد و پس از آن به طرف لاین بالایی LFY رفت و به تخریب دومین تاور این لاین پرداخت. بازی تا دقیقه‌ی ۲۰ با زورگویی‌های Team Liquid پیش رفت و این تیم از بسیاری از نبردها سربلند بیرون آمد. بازی از دقیقه‌ی ۲۰ به بعد نسبتا آرام دنبال شد، ولی پیروزی دقیقه‌ی ۲۶ تیم LFY در یک نبرد باعث شد که این تیم به فکر به‌دست آوردن Aegis بیفتد. Team Liquid که از این حرکت تیم LFY مطلع شده بود به سمت روشان راهی شد و با حرکت نمایشی Mind_ContRoL توانست Aegis را به‌دست آورد. بازی از دقیقه‌ی ۲۸ با سرعت بیشتری دنبال شد و Team Liquid توانست با پیروزی در درگیری‌های بعدی تسلط بیشتری به بازی پیدا کند و Team Liquid با از بین بردن تمامی تاور‌های حریف نهایتا در دقیقه‌ی ۴۸ به پیروزی رسید.

تیم Team Liquid در فینال بزرگ مقابل تیم Newbee به رقابت پرداخت و با کسب سه پیروزی پیاپی جایگاه نخست مسابقات The International 7 را تصاحب کرد. تیم Newbee نیز با شکست در این دیدار در جایگاه دوم ایستاد و جایزه‌ی ۳.۹ میلیون دلاری را از آن خود کرد.

Dota 2

تیم Team Liquid در بازی اول به مانند دو بازی آخر خود مقابل تیم LFY هیروی Nature’s Prophet را انتخاب کرد و کنترل هیروی Troll Warlord را به Miracle- و هیروی Lifestealer را به MATUMBAMAN سپرد و در جبهه‌ی تیم Newbee هیروی Bloodseeker با بازی uuu9 و هیروی Lina با بازی Sccc وجود داشت که به وسیله‌ی Crystal Maiden و Nyx Assassin حمایت می‌شدند. در این بازی Team Liquid با شروع طوفانی خود توانست در تمامی خطوط برتری خود را اثبات کند و با تخریب تاورهای تیم حریف بازی را کاملا در دست گیرد. Team Liquid در دقیقه‌ی ۱۷ بازی برای به‌دست آوردن Aegis به سوی روشان رفت که به درگیری با تیم Newbee منجر شد و Team Liquid نهایتا با حذف سه بازیکن تیم حریف به سوی روشان رفت و Aegis را تصاحب کرد. با فشارهای بی‌امان و موفقیت‌های Team Liquid در درگیری‌های بعدی تیم Newbee شکست را پذیرفت.  

در بازی دوم هیروهای Anti-Mage ،Legion Comander و Queen of Pain برای تیم Newbee و هیروهای Alchemist ،Necrophos و Venomancer برای Team Liquid انتخاب شد. تیم Newbee بازی بهتری را با به‌دست آوردن Killهای پی‌درپی آغاز کرد و در دقایق اولیه‌ی بازی با مختل کردن فارم Team Liquid ضربه‌ی بزرگی را به این تیم زد. این بازی از دقیقه‌ی ۲۵ وارد مسیر تازه‌ای شد و Team Liquid با به‌دست آوردن Aegis یک درگیری خوب را آغاز کرد و با پیروزی در آن به لاین پایینی حریف هجوم برد و با از میان برداشتن آن به عقب بازگشت. در درگیری نهایی این بازی Team Liquid از اشتباهات تیم Newbee به نحو احسن استفاده کرد و با از بین بردن خط میانی نهایتا حریف خود را وادار به اعلام شکست کرد.

در آخرین بازی این دو تیم نیز هیروهای Venomancer ،Death Prophet و Centaur Warrunner برای Newbee و هیروهای Juggernaut ،Necrophos و Dark Seer برای Team Liquid انتخاب شد. در این بازی تیم Newbee با انتخاب هیروی Venomancer و Death Prophet تمام تلاش خود را برای از بین بردن تاورها از همان دقایق اولیه بازی به کار بست، ولی Team Liquid در این امر موفق‌تر ظاهر شد. Team Liquid در دقیقه‌ی ۱۷ بازی با اشتباه Gh در یک درگیری نه‌چندان جالب دو بازیکن خود را از دست داد و Newbee از فرصت به‌دست آمده برای کشتن روشان استفاده کرد و با داشتن Aegis به خط میانی Team Liquid هجوم برد که نتیجه‌ای برای آنها نداشت. تیم Newbee پس از چند درگیری موفقیت‌آمیز برای بار دوم راهی روشان شد‌، ولی Team Liquid با استفاده از یک Smoke زیبا به طرف روشان رفت و در این نبرد چهار بازیکن تیم حریف را از میان برداشت و نهایتا Aegis را از آن خود کرد. Team Liquid با در اختیار داشتن Aegis به خط میانی رقیب خود رفت و پس از حذف کامل این لاین به عقب بازگشت. پس از آن Team Liquid برای از بین بردن لاین پایینی اقدام کرد که نتیجه‌ی خوبی برای این تیم در بر نداشت. تیم Newbee که تمام تلاش خود را برای پیروزی در بازی به کار بسته بود، باری دیگر برای به‌دست آوردن Aegis راهی روشان شد و این‌بار هم Team Liquid با پیروزی در درگیری دیگری به کار تیم Newbee پایان داد و آنها را برای سومین بار پیاپی وادار به اعلام شکست کرد.

Dota 2

شما می‌توانید نظرات خود را در خصوص آخرین روز از مرحله‌ی اصلی مسابقات با ما در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده