// دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Tokaido: A Fun Strategy Game

بازی تخته‌ای Tokaido این‌بار با اسم Tokaido: A Fun Strategy Game به گوشی‌های موبایل آمده تا شما را به یک ماجراجویی جذاب ببرد.

بازی‌های تخته‌ای هرچند زیبا هستند، اما برای دسترسی به آنها باید مقداری هزینه کنید و گاهی حتی در کشوری که در آن زندگی می‌کنید، بازی مورد نظرتان به فروش نمی‌رسد. اما این موضوع در رابطه با بازی‌های موبایل متفاوت است و هر کجای دنیا که یک بازی عرضه شود، شما می‌توانید با اجرای اپلیکیشن گوگل‌پلی یا اپ‌استور، اقدام به خرید یا دانلود رایگان بازی مورد نظر خود کنید. همین ویژگی‌ در دسترس بودن باعث شده تا بعد از ورود بازی‌هایی مانند Monopoly به پلتفرم‌های بازی، سایر شرکت‌ها نیز بازی‌ تخته ای یا همان Board Game خود را به گوشی‌های همراه بیاورند. در این مقاله قصد معرفی بازی اندروید و آیفون Tokaido: A Fun Strategy Game را داریم که با الهام از یک بازی تخته‌ای با همین نام، بازیکنان را با قهرمانان به تلاشی برای کسب امتیاز پیروزی و کامل کردن ظاهر کوه‌ها و دشت‌ها می‌برد.

بازی Tokaido: A Fun New Strategy / توکایدو

هر یک از شخصیت‌ها توانایی منحصربه‌فردی دارند که با ورود به مکان‌هایی خاص باید از این توانایی استفاده کنند

نکته‌ای که در بدو ورود به بازی Tokaido نظر من را به خود جلب کرد، زیبایی انیمیشن‌ها و طراحی‌های بازی بود. شخصیت‌ها مانند یک اثر هنری نقاشی‌ شده‌اند و ظاهری مشابه با ژاپنی‌های دوران باستان دارند. همین طراحی‌ها و ترکیب رنگ‌های مختلف با پس‌زمینه سفید باعث شده تا سازندگان بتوانند نظر شما را به نکات مهم مدنظرشان جلب کنند و آموزش‌ها را به سرعت برای شما بازگو کنند. در این بازی شما در نقش ماجراجویی در ژاپن باستان باید از منطقه‌ای به نام Kyoto (کیوتو) به Edu (ادو) سفر کنید که در کنار دریای افسانه‌ای شرقی واقع شده است. هر بازی در چهار روز انجام می‌شود و هر بازیکن در نقش یکی از شخصیت‌ها باید با ورود به مکان‌هایی که در مسیر قرار دارد، در کنار خریداری سوغاتی، غذاهای متفاوتی را نیز بچشد. انجام بازی به صورت نوبتی است که باید شخصیت خود را در طول جاده توکایدو برای کسب بالاترین امتیاز هدایت کنید. با انجام یک سری از کارها، بازی به شما امتیاز می‌دهد و با رسیدن به Edo، یعنی نقطه‌ی پایانی، مجموع امتیاز‌های شما را محاسبه می‌کند. زیرکی در انتخاب مکان‌های صحیح برای حضور باعث می‌شود تا همواره از سایر بازیکنان جلوتر باشید و در پایان بر آنها چیره شوید.

مانند سایر بازی های تخته‌ای، توکایدو نیز قوانین مختص به خود را دارد و باید به آنها توجه داشته باشید. به عنوان مثال، در صورتی که شروع‌کننده بازی چند مکان را مد نظر داشته باشد و با سرعت به مکانی دور سفر کند، سایر بازیکنانی که بعد از او بازی را شروع می‌کنند، می‌توانند تا زمان رسیدن به بازیکن دیگر، از مکان‌های مختلف عبور کنند و در حقیقت به جای یک دور چند دور بازی کنند. این موضوع باعث می‌شود تا بازیکنی که بی‌تابی کرده امتیاز کمتری را نسبت به رقیبان به دست بیاورد. از سوی دیگر هر یک از قهرمان‌ها دارای ویژگی خاصی هستند. به عنوان مثال، یکی از قهرمان‌ها در صورتی که در زیارتگاه توقف کند سکه بیشتری را دریافت می‌کند و می‌تواند سکه‌ها را برای خریداری سوغاتی استفاده کند تا امتیاز پیروزی بیشتری را کسب کند.

بازی Tokaido: A Fun New Strategy / زومجی

Tokaido: A Fun Strategy Game به ویژه در ارائه حالت‌های مختلف به بازیکنان بسیار موفق است. در حالت آفلاین می‌توانید به صورت چندنفره و از طریق یک گوشی با دوستان خود بازی کنید. شما همچنین در حالت آفلاین می‌توانید با هوش مصنوعی به رقابت بپردازید. در این حالت باید با انتخاب یکی از دو شخصیت به صورت تصادفی، تعداد حریفان را انتخاب کنید و سپس وارد بازی شوید. به‌ویژه برای علاقمندان به بازی‌های آنلاین، Tokaido حالت چندنفره را نیز ارائه می‌کند که باید با ساخت حساب کاربری و اتصال به سرور‌ها با سایر بازیکنان در اقصی نقاط جهان بازی کنید. متاسفانه با توجه به پولی بودن این بازی، تعداد کم بازیکنان آنلاین ضربه بزرگی را به لذت بازیکنان زده است و مجبورید تا به صورت آفلاین به تجربه بازی بپردازید. حالت آنلاین به‌ویژه امکان اتصال به دوستان و بازی کردن با آنها را می‌دهد که این موضوع نیز به دلیل مشکلات موجود در اتصال به سرورها، عملا دور از دسترس قرار گرفته است.

بازی Tokaido: A Fun Strategy Game محصولی باکیفیت است که بازیکنان را به مسابقه‌ای پنج نفره برای کسب بالاترین امتیاز پیروزی می‌برد و توسعه‌دهنده نهایت سعی خود را در ارائه محصولی جذاب کرده است. با این حال ایراداتی که حالت آنلاین دارد، عملا دسترسی به این بخش را ناممکن کرده است و باید برای تجربه این بازی از طریق بخش آفلاین اقدام کنید. اگر علاقمند به بازی‌های تخته‌ای یا بازی رومیزی هستید، می‌توانید با هزینه کردن ۳.۴۹ دلار این بازی را تجربه کنید.

دانلود بازی اندروید Tokaido: A Fun New Strategy


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده