// یکشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۸

نسل هشتم پردازنده های اینتل، زودتر از موعد معرفی خواهد شد

کمپانی اینتل، نسل هشتم پردازنده‌های خود را در ماه جاری و زودتر از موعد معرفی خواهد کرد.

طبق اخبار منتشر شده، اینتل قصد دارد نسل هشتم پردازنده‌های خود را، موسوم به کافی لیک، در ماه جاری میلادی معرفی کند. پردازنده‌های نسل هفتم اینتل یعنی کبی لیک، حدود ۱۷ ماه پس از نسل قبلی یعنی اسکای‌ یک، در ژانویه (دی ۱۳۹۵) سال جاری میلادی عرضه شدند که یک تحول عادی در بازار پردازنده‌ها به شمار می‌رود. در هر صورت، کمپانی اینتل آماده‌ی معرفی نسل هشتم این پردازنده‌ها در ۲۱ آگوست (۳۰ مرداد) است. با این حال هنوز از تاریخ عرضه‌ی آنها اطلاعی در دست نیست؛ اما این رونمایی زودتر از آنی که انتظار داشتیم انجام خواهد شد.

خانواده‌ی پردازنده‌های کبی‌لیک در سال گذشته و حدودا همین روزها رونمایی و پنج ماه بعد نیز روانه‌ی بازار شد. اگر نسل جدید یعنی کافی‌لیک نیز به همین ترتیب پیش رود، در اوایل سال ۲۰۱۸ شاهد آن خواهیم بود. این روند به این معنا است که کبی‌لیک پس از ۱۲ ماه از عرضه، جایگزین می‌شود. چرخه‌ی نسل‌های پردازنده‌های اینتل معمولا ۱۸ ماهه است.

باید قبول کرد که رقابت اخیر با خانواده‌ی پردازنده‌های رایزن کمپانی ای ام دی که در ماه مارس سال جاری میلادی عرضه شد، اینتل را تحت فشار قرار داده است. ای‌ام‌دی با تعداد هسته‌های بیشتر برای مالتی تسکینگ و بهره‌وری بهتر و قیمتی رقابتی، قادر به ارائه‌ی عملکردی برابر در زمینه‌ی گیمینگ شده است.

Intel Announcement

اینتل کماکان در حال تولید پردازنده‌های بالارده‌ی سری Core i9 است که در واقع بخشی از تراشه‌های نسل هفتم این کمپانی محسوب می‌شود. این پردازنده‌های بالارده‌ی دسکتاپ معمولا هشت ماه پس از عرضه‌ی محصولات پرچمدار، وارد بازار می‌شوند. این پردازنده‌ها، مورد علاقه‌ی جمعی از کاربران پی سی قرار می‌گیرد که فعالیت‌های بیشتری، غیر از صرفا گیمینگ، انجام می‌دهند. کمپانی AMD نیز پردازنده‌های بالارده‌ی دسکتاپ خود را موسوم به Ryzen Threadripper عرضه کرد که با قدرت در برابر اینتل به رقابت می‌پردازند.

از لحاظ معماری انتظاری نمی‌رود که کافی‌لیک یک محصول انقلابی باشد و از همان لیتوگرافی ۱۴ نانومتری پردازنده‌های فعلی بهره خواهد برد. با وجود این، شایعه شده است که پردازنده‌های پرچمدار Core i5 و Core i7 با ۶ هسته راهی بازار خواهند شد. اطلاعات بیشتر درباره‌ی برنامه‌های اینتل در روز ۳۰ مرداد و ساعت ۸ صبح به وقت کالیفرنیا، مقر اصلی این کمپانی اعلام خواهد شد.

مشخصات فنی کامل، قیمت پردازنده در فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه‌ی کامل انواع CPU را در بخش محصولات مشاهده کنید؛انواع CPU اینتل از  جمله سری‌ Core i3، Core i5 و Core i7 و پردازنده‌های AMD رایزن (Ryzen) برای مقایسه و خرید در دسترس کاربران است. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده