نویسنده: کیان کاظمی
// شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰

شرح سیستم مبارزات بازی Assassin’s Creed Origins از زبان سازندگان

سازندگان بازی Assassin’s Creed Origins در کمپانی یوبیسافت با انتشار یک ویدیوی جدید به شرح سیستم مبارزات بازی و زمین‌های مبارزه پرداختند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی بازی Assassin’s Creed Origins کمپانی یوبی سافت به سیستم مبارزات جدید آن مربوط می‌شود. در تمامی بازی‌های قبلی سری Assassin’s Creed، سیستم مبارزه در واقع یک سیستم انیمیشن دو نفره بود؛ به این صورت که هنگام فشرده شدن کلید حمله توسط بازیکن، شخصیت اصلی و یک دشمن به سمت یکدیگر می‌آمدند تا مبارزه کنند. بنابراین مبارزات بدون در نظر گرفتن فاصله میان بازیکن و دشمن صورت می‌گرفت و تنها نزدیک‌ترین دشمن با بازیکن وارد نبرد می‌شد. حال، در بازی Assassin’s Creed Origins شاهد سیستم مبارزات مبنی بر سیستم Hitbox هستیم. در این سیستم شاهد یک سری مکعب مستطیل یا کره نامرئی هستیم که به نقاط مختلف شخصیت‌ها متصل می‌شوند و به صورت زنده برخورد ضربات را تشخیص می‌دهند. بنابراین در سیستم جدید شاهد تاکید بیشتری روی شرایط، قدرت سلاح و هوشیاری بازیکن خواهیم بود.

Assassin

در ویدیوی منتشر شده، اشرف اسماعیل، کارگردان بازی توضیحات جالبی در مورد این سیستم ارائه می‌دهد تا بازیکنان آشنایی بیشتری با سیستم مبارزات جدید بازی داشته باشند. با توجه به افزوده شدن دو حمله پایه به نام‌های حمله سریع و سنگین، بازیکنان نیازمند زمانبندی دقیق‌تری خواهد بود و بایستی تجهیزات خود و دشمنشان را هم در نظر داشته باشند. ممکن است یک حرکت اشتباه شما را در معرض خطر و حمله شدید دشمنان قرار دهد. به همین ترتیب اگر بتوانید به‌موقع حملات دشمن را دفع کنید یا جاخالی دهید، می‌توانید دشمن بی‌دفاع خود را با یک ضربه مرگبار نابود کنید.

اسماعیل در ادامه چند نوع دشمن و سلاح را که بازیکنان در جریان بازی با آن‌ها مواجه خواهند شد معرفی کرد و به نظر می‌رسد با تنوع بی‌نظیری طرف هستیم. یکی از بزرگ‌ترین ایرادات بازی‌های قدیمی سری Assassin’s Creed به تنوع محدود دشمنان باز می‌گشت که در کل بازی با چهار یا پنج نوع دشمن مواجه می‌شدیم. در Origins شاهد یک سری الگوی اصلی منحصربه‌فرد هستیم که شامل نوع دیگری از انواع معمولی دشمنان مانند وحشی، نیروهای حرفه‌ای، شکارچیان و غیره است.

Assassin

با وجود اینکه زمین‌های مبارزه بازی در نمایشگاه E3 2017 به نمایش درآمده بودند، اسماعیل اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها به اشتراک گذاشت. زمین‌های مبارزه مکان‌هایی هستند که بازیکنان می‌توانند به باس فایت‌های حماسی بپردازند. معرفی ابتدایی بازیکنان به زمین‌های مبارزه در بخش داستانی بازی صورت می‌گیرد و به این ترتیب بازیکنان بر خلاف فعالیت‌های جانبی، انگیزه بیشتری برای انجام آن‌ها خواهند داشت. در جهان بازی شاهد چندین زمین مبارزه خواهیم بود که از مدل‌های کوچک گرفته تا مدل‌های شلوغ و زمین‌های مبارزه عظیم را شامل می‌شوند.

اسماعیل در پایان این ویدیو اظهار امیدواری کرد که بازی Assassin’s Creed Origins بتواند تجربه جدیدی را به طرفداران ارائه دهد که علاوه بر احترام به ریشه‌های مجموعه، حس بسیار متفاوتی نسبت به بازی‌های قبلی داشته باشد. این بازی در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) برای پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.

برای دانلود تریلر به آپارات مراجعه کنید


منبع aotf
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده