نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۹

مسابقات TI 7 بازی Dota 2: بررسی نتایج روز پنجم مرحله اصلی

روز پنجم از مرحله اصلی مسابقات The International 7 بازی Dota 2 دیشب به کار خود پایان داد تا سه مجموعه‌ی برتر مسابقات این دوره مشخص شوند.

روز پنجم مرحله‌ی اصلی مسابقات The International 7 بازی Dota 2 با معرفی دو هیروی جدید و حذف دو تیم Invictus Gaming و LGD Gaming همراه بود. در این مطلب به بررسی نتایج این روز خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

در اولین دیدار روز گذشته شاهد تقابل دو تیم LGD Gaming و Invictus Gaming برای بقا در براکت پایینی بودیم که نتیجه‌ی ۰-۲ به سود تیم LGD Gaming باعث حذف تیم iG از رقابت‌ها شد و این تیم با دریافت جایزه‌ی یک میلیون دلاری به خانه بازگشت. از طرف دیگر تیم LGD Gaming با پیروزی در دیدار فوق شانس رقابت در آخرین دیدار این روز مقابل Team Liquid را به‌دست آورد که این دیدار پس از جدال میان دو تیم Newbee و LFY آغاز می‌شد.

Dota 2

بازی نخست تیم LGD Gaming مقابل Invictus Gaming با انتخاب دو هیروی مورد علاقه‌ی eLeVeN و Yao یعنی Magnus و Tusk آغاز شد. از سوی دیگر کنترل هیروی Faceless Void به BurNing سپرده شد و Op نیز هیروی Death Prophet را برای خط میانی برگزید. این بازی دقایق ابتدایی را با فارم کردن Troll Warlord و Faceless Void در خطوط اصلی خود سپری کرد. تیم LGD Gaming به سبب پیک‌های بهتر نسبت به حریف با آرامش خاطر بیشتری در بازی کار خود را پیش می‌برد و بر این اساس تلاش‌های iG در به‌دست آوردن برتری‌های کوچک به سبب پیوستن به هر یک از لاین‌ها ثمری نداشت. تیم Invictus Gaming با فرستان Earthshaker به خط پایینی سعی درحفظ این لاین و از سوی دیگر از دور خارج کردن Troll Warlord داشت؛ ولی در صحنه‌ی درگیری نخست خود در این لاین نه‌تنها نتوانست بازیکن خط اصلی LGD Gaming را از بین ببرد، بلکه با پیوستن هوشمندانه‌ی Tusk، نتیجه‌ی کاملا عکس اتفاق افتاد و Troll Warlord و هم‌تیمی‌هایش با به‌دست آوردن دو Kill به عقب بازگشتند. Invictus Gaming که لاین پایینی خود را در شرف نابودی می‌دید به این خط هجوم برد و در یک درگیری ۴ به ۳ توانست Troll Warlord را نابود کند و تاور این لاین را از میان بردارد. بازی با هجوم تیم‌ها به تاور‌های یکدیگر ادامه یافت و در چند درگیری نیز تیم‌ها به برترهای کوچکی دست یافتند. در دقیقه‌ی ۱۵ بازی Xxs با خرید آیتم Blink Dagger به جمع هم‌تیمی‌های خود پیوست و آنها با استفاده از Smoke به سمت تیم حریف راهی شدند تا در یک نبرد هوشمندانه بازی را در دست بگیرند؛ ولی نتیجه‌ی این درگیری به نفع تیم LGD Gaming رقم خورد و درست از این لحظه بازی وارد مسیر تازه‌ای شد. تیم LGD Gaming پس از به‌دست آوردن چهار Kill در درگیری آخر خود به سراغ روشان رفت و با فشارهای فراوان نهایتا توانست در دقیقه‌ی ۱۹ بازی تیم حریف را وادار به اعلام شکست کند.

تیم LGD Gaming در بازی دوم با انتخاب دو هیروی Ancient Apparition و Bounty Hunter ضربه‌ی بزرگی به حریف خود زد و تیم Invictus Gaming با انتخاب هیروهایی نظیر Alchemist ،Nyx Assassin و Puck در حالی کار خود را آغاز کرد که در انتخاب هیروها یک سروگردن از همتای چینی خود عقب بود. در این بازی Maybe با انتخاب هیروی Ursa و Op با انتخاب هیروی Alchemist راهی خط میانی تیم‌های خود شدند و در خط اصلی نیز Anti-Mage با بازی AME و Lifestealer با بازی BurNing به چشم می‌خورد. بازیکن خط میانی LGD Gaming با کشتن Alchemist در دقیقه‌ی ۲ بازی به آنها نشان داد که این لاین مکان مناسبی برای فارم آنها نیست و به این خاطر Op برای به‌دست آوردن منابع بیشتر راهی جنگل شد. تیم LGD Gaming که فارم Alchemist در جنگل را پیش از آغاز بازی پیش‌بینی کرده بود، با فرستادن Bounty Hunter به جنگل تیم حریف یک Kill دیگر به دست آورد. بازی با زورگویی LGD Gaming در تمامی خطوط پیش می‌رفت؛ تا اینکه تیم iG به برتری‌های کوچکی دست یافت و به این خاطر تصمیم گرفت تا بازی را هجومی‌تر دنبال کند، ولی چندان موفق ظاهر نشد. تیم LGD با فشارهای بی‌امان خود به Alchemist، از هر راهی برای خارج کردن او از جریان بازی استفاده می‌کرد و نهایتا با پیوستن Anti-Mage به صحنه‌های درگیری، تیم iG متوجه شد که توانایی ایستادگی مقابل آنها را ندارد و در دقیقه‌ی ۲۸ بازی مغلوب تیم LGD Gaming شد.

دیدار بعدی میان دو تیم Newbee و LGD.Forever Young در براکت بالایی برگزار شد و تیم Newbee با کسب دو پیروزی و یک شکست تیم LFY را راهی براکت پایینی کرد و به جمع دو تیم برتر مسابقات پیوست. 

Dota 2

در بازی نخست این دیدار، هیروهای Sniper ،BloodSeeker و Axe برای تیم Newbee و هیروهای Weaver ،Medusa و Night Stalker برای تیم LFY انتخاب شد و Sccc در نقش هیروی Sniper و Super در نقش هیروی Medusa راهی لاین میانی شدند. تیم Newbee برای خط اصلی خود از Axe و تیم LFY برای این خط از Weaver استفاده کرد که این موضوع اهمیت هیروی Weaver را برای LFY نشان می‌داد و Newbee با فرستادن Bloodseeker به خط اصلی تیم حریف سعی در مختل کردن فارم آنها داشت. در دقایق اولیه‌ی بازی، تیم Newbee با اضافه شدن Earth Spirit به خط میانی موفق به کشتن Medusa شد؛ ولی این روند ادامه‌دار نبود و در درگیری بعدی، تیم LFY بود که با کشتن ساپورتر تیم حریف به یک Kill دست یافت. بازی با تلاش‌های هر دو تیم برای از میان برداشتن بازیکن‌های اصلی یکدیگر به کار خود ادامه داد و به مانند اکثر رویارویی‌های تیم‌های چینی، نبرد‌های تیمی زیادی را تا دقیقه‌ی ۲۰ بازی شاهد نبودیم. تیم LGD Forever Young در دقیقه‌ی ۲۱ بازی به سراغ روشان رفت و با به‌دست آوردن Aegis با خیالی آسوده تاور بالایی حریف را نابود کرد. این تیم در درگیری بعدی موفق شد تا دو Kill به‌دست آورد و به تاور میانی هجوم ببرد که نتیجه‌ای دربر نداشت و به عقب بازگشت. تیم Newbee از دقیقه‌ی ۳۰ موفقیت‌های بیشتری را از آن خود کرد و در نبرد خود در دقیقه‌ی ۴۳ بازی نیز توانست تمامی بازیکنان تیم LGD Forever Young را بکشد و با به‌دست آوردن Aegis تسط بیشتری به نقشه پیدا کند و نهایتا با فشار‌های فراوان برنده‌ی این بازی شود.

در بازی دوم باز هم شاهد پیک‌شدن Bloodseeker و Earth Spirit برای uuu9 و KAKA از تیم Newbee بودیم و در طرف مقابل هم هیروهایی نظیر Storm Spirit ،Night Stalker و Clinkz به چشم می‌خورد. این بازی با رفتن Storm Spirit و Pugna به خط میانی کار خود را آغاز کرد و در لحظات ابتدایی بازی Night Stalker و Earth Spirit برای از میان برداشتن بازیکنان اصلی حریف به خطوط ملحق می‌شدند که این تلاش‌ها نهایتا در دقیقه‌ی ۵ بازی برای تیم LFY نتیجه داد و آنها موفق شدند تا یک Kill به‌دست آورند. این روند با تصمیم تیم‌ها برای تخریب تاورهای یکدیگر تغییر کرد و بازی وارد مسیر تازه‌ای شد. پس از آن بازی تا حدودی به ثبات رسید و روند آرامی به خود گرفت، ولی این آرامش با تصمیم تیم Newbee برای به‌دست آوردن Aegis برهم خورد. تصمیم تیم‌ها برای تصاحب Aegis چندین درگیری را در آن منطقه ایجاد کرد و نهایتا LFY بود که با پیروزی در نبرد به سراغ روشان رفت و به کار روشان پایان داد. پس از آن نیز Monet با هیروی Clinkz و Super با هیروی Storm Spirit بازی جذابی را از خود به نمایش گذاشتند و این بازی را با پیروزی‌های پی‌درپی در درگیری‌ها  به نفع خود تغییر دادند.

 در بازی سوم نیز uuu9 و KAKA با انتخاب هیروهای مشابه دو بازی قبلی و Sccc با انتخاب هیروی Shadow Fiend بازی را آغاز کردند و این در حالی بود که در تیم دیگر Monet کنترل هیروی Morphling و Super کنترل Bristleback را در دست داشت. در این بازی هیروی Shadow Fiend از Newbee و هیروی Bristleback از LFY در خط میانی و Bloodseeker و Morphling در لاین اصلی تیم‌های خود حضور داشتند. در ابتدای بازی، تیم Newbee با ملحق‌شدن Earth Spirit به خط میانی به یک Kill دست یافت و در نبرد بعدی این LFY بود که با پیوستن Night Stalker به Kill رسید. تیم Newbee در این بازی با چرخش‌های Sccc در نقشه و نمایش جذاب Kpii پیروزی‌های بسیاری به‌دست آورد، ولی این روند با پیروزی LFY در یک درگیری خاتمه یافت و تیم LGD.Forever Young با پیروزی در نبرد دقیقه‌ی ۲۵ خود به جریان بازی برگشت. این پایان ماجرا نبود و تیم Newbee زمانی که تیم حریف برای کشتن روشان اقدام کرده بود، یک نبرد تیمی را آغاز کرد و با پیروزی در درگیری فوق و به‌دست آوردن Aegis به لاین میانی راهی شد و با حذف خط میانی به عقب بازگشت. فشارهای Newbee و اشتباهات LFY نهایتا باعث شد که تیم Newbee یک پیروزی دیگر را از آن خود کند و نام خود را به عنوان اولین تیم راه‌یافته به فینال بزرگ به ثبت برساند.  

تیم LGD Gaming در آخرین دیدار این روز در تقابل با Team Liquid مغلوب شد و با نتیجه‌ی ۰-۲ به کار خود در مرحله‌ی اصلی مسابقات پایان داد. Team Liquid با پیروزی در این دیدار به جمع سه تیم برتر مسابقات پیوست و LGD Gaming نیز به جایزه‌ی یک میلیون و هفتصد هزار دلاری جایگاه چهارم دست یافت.

Dota 2

در بازی اول، هیروی Magnus برای eLeVeN از LGD Gaming انتخاب شد و در طرف مقابل هم Miracle- کنترل هیروی Morphling و Gh کنترل هیروی Earthshaker را در دست داشت. در ابتدای بازی ساپورترهای تیم LGD Gaming با چرخش در نقشه برتری‌های کوچکی برای تیم خود کسب کردند. در دقیقه‌ی ۱۹ بازی MATUMBAMAN با هیروی Necrophos توانست AME را از درگیری حذف کند و برای تصاحب Aegis به سمت روشان راهی شود، ولی نهایتا eLeVeN با یک حرکت نمایشی Aegis را از آن خود کرد تا دست Team Liquid از به‌دست آوردن آن کوتاه بماند. در این بازی Team Liquid درگیری‌های بعدی را با پیروزی پشت سر گذاشت و به این ترتیب LGD Gaming بازی نخست خود را واگذار کرد.

بازی دوم تیم Team Liquid با انتخاب هیروهای Huskar برای Miracle- و Broodmother برای MATUMBAMAN کار خود را آغاز کرد و در طرف مقابل هم AME با هیروی Timbersaw و Maybe با هیروی Death Prophet حضور داشتند. کاپیتان Team Liquid که با انتخاب مهره‌های کلیدی خود تنها به پیروزی می‌اندیشید، نهایتا با نمایش دلنشین Broodmother در خط میانی و Huskar در لاین بالایی در دقیقه‌ی ۲۵ با زورگویی تمام به پیروزی دست یافت و راهی روز بعدی مسابقات شد. جدول مرحله‌ی اصلی مسابقات پس از پایان روز پنجم در تصویر زیر قابل مشاهده است.

Dota 2

زمان برگزاری دیدارهای روز ششم و پایانی مرحله اصلی

در روز ششم مرحله‌ی اصلی مسابقات ابتدا تکلیف فینالیست براکت پایینی مشخص خواهد شد و دو تیم LFY و Team Liquid در اولین دیدار این روز به مصاف هم خواهند رفت. تیم بازنده‌ی دیدار اول در جایگاه سوم قرار می‌گیرد و با دریافت مبلغ دو میلیون و پانصد هزار دلار به خانه برمی‌گردد و تیم برنده نیز به دیدار نهایی این روز راه می‌یابد تا در فینال بزرگ با تیم Newbee بر سر کسب قهرمانی به رقابت بپردازد. زمان برگزاری دیدارهای فوق در ادامه قابل مشاهده است:

دیدارتيمتيمزمان برگزاری ديدار (به وقت تهران)
اولTeam LiquidLGD.Forever Young۲۱:۳۰
دومبرنده‌ی دیدار اولNewbee۰۰:۳۰

شما می‌توانید نظرات خود را در خصوص نتایج روز پنجم مرحله‌ی اصلی با ما در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده