نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۲

آرنولد شوارزنگر در قسمت ششم ترمیناتور، نقش T-800 را ایفا خواهد کرد

بعد از مدت زمانی نزدیک به سی سال، بار دیگر آرنولد شوارزنگر را در نقش ربات نابودگر T-800 ملاقات خواهیم کرد.

جیمز کامرون اعلام کرد که آرنولد شوارزنگر بازیگر نقش ربات تی-800 خواهد بود. چندان جای تعجب ندارد که چرا بعد از مدت زمانی نزدیک سه دهه باز هم وی برای ایفای نقش این ربات نابودگر انتخاب شده است؛ چون هیچ بازیگری نمی‌تواند یادآور وجه ظاهری و علی‌الخصوص فیزیک بدنی این هالک اتریشی مجموعه ترمیناتور باشد. در واقع نقش‌آفرینی آرنولد شوارزنگر در اولین قسمت فیلم Terminator (ترمیناتور - ۱۹۸۴) و در نقش منفی و شرور ربات تی-۸۰۰، جای پای وی را در سینمای هالیوود مستحکم ساخت و نام او را وارد لیست بازیگران درجه یک آن دهه کرد. وی بعد از بازی در فیلم Terminator، به دلیل فیزیک بسیار مناسب خود باز هم در فیلم‌های اکشن ظاهر شد و یک سال بعد از فیلم جیمز کامرون، در فیلم Commando (کماندو - ۱۹۸۵) مارک ال. لستر و در نقش جان ماتریکس به ایفای نقش پرداخت. آرنولد شوارزنگر با حضور در فیلم علمی-تخیلی و ترسناک Predator (غارتگر - ۱۹۸۷) جان مک‌تیرنان، توانست سری در میان سرها دربیاورد و خود را به عنوان بازیگری مستعد در سینمای اکشن معرفی کند.

اکثر طرفداران مجموعه ترمیناتور بازی آرنولد شوارزنگر را در اولین قسمت این مجموعه فراموش نکرده‌اند و به سختی می‌توان شخص دیگری را برای ایفای نقش ربات نابودگر تی-۸۰۰ تصور کرد

مطمئناً آرنولد شوارزنگر بازیگری مستعد بوده است و همواره نشان داده است اگر نقشی که انتظار می‌رود آن را بی‌نقص اجرا کند به درستی برای وی در نظر گرفته شده باشد، می‌تواند بازی فراتر از انتظاری را به نمایش بگذارد. خب، چه نقشی بهتر از ربات برنامه‌ریزی‌شده تی-۸۰۰؟ اکثر طرفداران مجموعه ترمیناتور بازی وی را در اولین قسمت این مجموعه فراموش نکرده‌اند و نمی‌توان شخص دیگری را برای ایفای نقش ربات نابودگر تی-۸۰۰ در آن فیلم تصور کرد. وی در قسمت دوم مجموعه ترمیناتور، یعنی فیلم Terminator 2: Judgement Day (ترمیناتور ۲: روز داوری - ۱۹۹۱) نیز نقشی متفاوت و به‌یادماندنی از خود بر جای گذاشت؛ این مرتبه ربات قاتل فیلم اول سعی در نجات سارا کانر داشت. قسمت دوم این مجموعه یکی از معدود دنباله‌های تاریخ سینما است که بسیاری معتقدند حتی از اولین فیلم این مجموعه نیز به مراتب بهتر است. بازی عالی آرنولد شوارزنگر در نقش تی-۸۰۰، جلوه‌های تصویری فوق تصور و انقلابی فیلم در آن زمان و وجود صحنه‌های اکشن پی‌در‌پی و نفس‌گیر، از ویژگی‌های ساخته‌ی متمایز جیمز کامرون بود.

ولی قسمت سوم این مجموعه، یعنی فیلم Terminator 3: Rise of the Machines (ترمیناتور ۳: ظهور ماشین‌ها - ۲۰۰۳) با وجود بازخورد نسبتاً مثبت در میان منتقدان و فروش نه‌چندان بد در گیشه، آنچنان نتوانست رضایت طرفداران این مجموعه را به دست آورد و این‌طور می‌توان گفت که به سرگرم‌کنندگی دو قسمت پیشین نبود.

T-800-II

این روند رو به نزول مجموعه محبوب ترمیناتور با ساخت فیلم Terminator: Salvation (ترمیناتور: رستگاری - ۲۰۰۹) به کارگردانی جوزف مک‌گینتی نیکول ادامه یافت و نیز با ساخت قسمت پنجم و آخرین فیلم این مجموعه با عنوان Terminator: Genisys (ترمیناتور: پیدایش - ۲۰۱۵) تکمیل شد. ولی چندی پیش بود که در خبری اعلام شد جیمز کامرون در سال ۲۰۱۹ حق ساخت این مجموعه را دوباره به دست می‌آورد و قرار است کارگردانی قسمت ششم مجموعه ترمیناتور را به کارگردان فیلم ابرقهرمانی، کمیکی و کمدی Deadpool (دِدپول - ۲۰۱۶)، یعنی تیم میلر بسپارد. امروز هم خبر حضور آرنولد شوارزنگر در فیلم جدید اعلام و تأیید شد. جیمز کامرون در پرسش‌وپاسخی که با طرفداران مجموعه ترمیناتور پیرامون حضور آرنولد شوارزنگر در نقش تی-۸۰۰ داشت، این خبر را اعلام کرد. صحبت‌های کامل وی را در این رابطه می‌خوانیم:

تاکنون از خود پرسیده‌اید که چرا این شخصیت را در فیلم‌های پیشین دقیقاً شبیه به آرنولد ساخته‌اند؟ مطمئناً برای این کار خود دلیلی داشته‌اند. خب همین مورد سبب شد که داشتن نمونه‌ای همچون نمونه‌ی اولیه این شخصیت به ذهنم خطور کند. شخصی که DNA آن در آزمایشگاه فرآوری شده است و ویژگی خوددرمانی و سالم‌سازی اندام‌های ارگانیکش، وی را مبدل به موجودی شکست‌ناپذیر کرده است؛ رباتی انسان‌نما به نام تی-۸۰۰. حال سؤال اینجا است که آیا ساخت این مدل توسط اسکای‌نت (Skynet) به منظور خاصی بوده است و مهم‌تر از همه اینکه چرا این شخص (آرنولد) را انتخاب کرده‌اند و همواره روی این شخصیت تأکید شده است. آیا می‌توان گفت در تمامی این فیلم‌ها آرنولد تنها یک ربات کلون‌سازی‌شده بوده است و با شبیه‌سازی وی را در فیلم گنجانده‌اند و همواره شاهد این چرخش دایره‌وار خواهیم بود؟ جای تعجب ندارد که همگی شخصیت‌های این مجموعه تغییر می‌کنند و گاهی اوقات با ظاهری جدید به تصویر کشیده می‌شوند، ولی تی-۸۰۰ همواره با ظاهر همین بازیگر تصویر‌سازی شده است؟  

این سؤالات را همیشه در ذهنم مرور می‌کنم، ولی تاکنون به پاسخی نرسیده‌ام. منتظر خبرهای بعدی بمانید!

Cameron

ایده‌ی حضور دوباره آرنولد شوارزنگر در نقش ربات نابودگر تی-۸۰۰، برای اولین بار در قسمت سوم این مجموعه به نمایش درآمد، البته می‌توان گفت به صورت طنزگونه‌ای این ایده به نمایش درآمد. در این صحنه آرنولد شوارزنگر نقش سرگرد ویلیام کندی را ایفا می‌کرد؛ مردی که فیزیک ظاهری‌اش برای ربات تی-۸۰۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد. صدا و لهجه‌ی جنوب آمریکایی شخص گوینده بسیار متفاوت از صدا و لهجه‌ی آرنولد بود. این صحنه در نهایت از نسخه نهایی حذف شد، ولی در نسخه‌های DVD فیلم وجود داشت.

اینکه جیمز کامرون در ساخت قسمت سوم این فیلم هیچ‌گونه دخالتی نداشت، جای بحث ندارد، ولی اینکه برای او مهم بوده باشد که در آن فیلم این تصویر گنجانده شود و با هدف خاصی این کار را کرده باشد، کمی شبهه‌انگیز است. در هر حال طبق آخرین جمله‌ جیمز کامرون، باید منتظر بمانیم و ببینیم وی چه توضیحات دیگری در مورد فیلم جدید خواهد داشت.

فیلمبرداری قسمت ششم مجموعه ترمیناتور از سال ۲۰۱۸ آغاز می‌شود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده