// پنجشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۲

کارگردان Deadpool به سراغ ساخت فیلمی با حال و هوای The Matrix می‌رود

تیم میلر قصد دارد فیلم علمی تخیلی نیورومنسر (Neuromancer) را با حال و هوای سه گانه ماتریکس (The Matrix) بسازد.

تیم میلر، کارگردان آمریکایی که سال گذشته فیلم موفق ددپول (Deadpool) را روانه‌ی سینماها کرده بود، در پروژه‌ی جدید خود به سراغ ساخت فیلمی علمی-تخیلی بر اساس رمان مشهور نیورومنسر (Neuromancer)، نوشته‌ی ویلیام گیبسون، خواهد رفت. سیمون کینبرگ، تهیه‌کننده‌ی مجموعه فیلم‌های مردان ایکس (X-Men) کار تولید این پروژه را بر عهده خواهند داشت و به زودی فیلمنامه‌نویس کار نیز معرفی خواهد شد.

داستان فیلم درباره‌ی هنری دروست کیس، یک هکر ناامید است که به‌تنهایی در یکی از شهرهای ژاپن زندگی می‌کند. او که زمانی استعداد فوق‌العاده‌ای داشت، پس از سرقت از رئیسش توسط وی مجازات و یک سم ویژه وارد بدنش می‌شود که به دستگاه عصبی مرکزی وی آسیب می‌رساند. او از آن پس، دیگر قادر به دسترسی به فضای سایبر و جهان ماتریکس نیست. کیس که از سر ناراحتی معتاد شده و قصد خودکشی دارد، در ادامه توسط فرد مرموزی نجات می‌یابد و به عنوان هکر به استخدام وی در می‌آید. آرمیتاژ به عنوان کارفرمای جدید کیس و مولی به عنوان رابط کیس و آرمیتاژ، دو شخصیت اصلی دیگر این فیلم خواهند بود.

NEUROMANCER

شخصیت‌های آرمیتاژ، مولی و کیس

رمان نیورومنسر که نخستین قسمت از سه‌گانه‌ی پراکندگی (Sprawl) ویلیام گیبسون به حساب می‌آید، برای نخستین بار در سال ۱۹۸۴ به چاپ رسید و در ادامه به عنوان اولین اثری لقب گرفت که هر سه جایزه‌ی معتبر آثار علمی-تخیلی یعنی جوایز هیوگو، نبولا و فیلیپ کی دیک را به طور همزمان از آن خود کرده است. دو کتاب بعدی این مجموعه عبارت است از: شمارش از صفر (Count Zero) و فوق برنامه مونا لیزا (Mona Lisa Overdrive) که به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۸۸ به انتشار رسیدند.

گیبسون یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان علمی-تخیلی معاصر و از پیشگامان سبک سایبرپانک به حساب می‌آید که در طول چهار دهه فعالیت حرفه‌ای خود، نوشتن سه مجموعه‌ی سه‌گانه، چندین رمان و تعداد زیادی داستان کوتاه را در کارنامه دارد. جانی نمونیک (Johnny Mnemonic) و هتل نیو رز (New Rose Hotel) دو فیلمی هستند که پیش از این بر اساس داستان‌های کوتاه گیبسون ساخته شده‌اند.

NEUROMANCER

ویلیام گیبسون

در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای آوردن رمان نیورومنسر (Neuromancer) بر پرده‌ی سینماها صورت گرفته است. سال ۲۰۰۷ بود که نام جوزف کان (Torque) برای کارگردانی این فیلم مطرح شد و میلا یوویچ نیز برای بازی در نقش مولی مورد توجه استودیو قرار گرفت. در سال ۲۰۱۰ نیز وینچنزو ناتالی (Cube) به دنبال اقتباس از رمان بود و از لیام نیسون و مارک والبرگ نیز برای حضور در نقش‌های آرمیتاژ و کیس نام برده می‌شد.

فیلم ددپول که نخستین اثر بلند سینمایی تیم میلر به حساب می‌آمد، به یکی از معدود آثار ساخته‌شده بر اساس کتاب‌های کمیک بدل شد که با وجود گرفتن درجه‌بندی سنی R، در سطح جهان به فروشی فوق‌العاده دست یافت. میلر که به دلایل اختلاف نظر با رایان رینولدز، از پروژه‌ی ساخت قسمت دوم این فیلم کنار کشیده، به زودی برای ساخت ریبوت مجموعه‌ی ترمیناتور (Terminator) با جیمز کامرون به همکاری خواهد پرداخت.

deadpool

رمان نیورومنسر و فیلم ترمیناتور (Terminator)، هر دو در سال ۱۹۸۴ عرضه شدند و هر دو در ادامه تاثیرات فراوانی را روی آثار پس از خود گذاشتند و منبع الهام فیلم‌ها و رمان‌های بسیاری شدند. سه‌گانه‌ی ماتریکس (The Matrix) به کارگردانی واچوفسکی‌ها یکی از مشهورترین آثاری به حساب می‌آید که با الهام از رمان Neuromancer ساخته شده است. نویسنده‌ی فیلمنامه‌ی نیورومنسر، هر کسی که باشد، برای یک اقتباس خوب از این اثر پیچیده‌ و هوشمندانه‌ی گیبسون بدون شک کار بسیار دشواری را پیش روی خواهد داشت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده