نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۹

جزئیاتی از آپدیت 5.00 پلی استیشن 4 فاش شد

جزئیاتی از آپدیت 5.00 کنسول پلی‌استیشن 4 که هنوز تاریخ انتشار دقیق آن مشخص نشده است، فاش شد.

ماه گذشته بود که سونی اعلام کرد بروزرسانی جدید و شماره 5.00 کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. طبق اعلام سونی، نسخه‌ی بتای این بروزرسانی در ماه آگوست منتشر خواهد شد. البته سونی به همین خبر اکتفا کرد و اطلاعات بیشتری در رابطه با این بروزرسانی ارائه نکرد، اما امروز جزئیاتی در رابطه با این بروزرسانی فاش شده است.

بنا به گزارش یوروگیمر، بزرگ‌ترین ویژگی این بروزرسانی اضافه شدن قابلیت استریم گیم‌پلی از طریق اپلیکیشن توییچ با کیفیت 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی پلی‌استیشن 4 پرو خواهد بود. از سویی دیگر شما با نصب این بروزرسانی قادر خواهید بود هر کاربری از کاربران سرویس پلی‌استیشن نتورک را دنبال کنید؛ پیش از این فقط افراد تایید شده مانند توسعه‌دهندگان قابل دنبال کردن بودند. این سرویس بیش‌تر به جامعه‌ی مجازی ایکس باکس یا شبکه‌ی اجتماعی توئیتر شبیه است، جایی که کاربر برای دنبال کردن دیگران نیاز به تایید طرف مقابل ندارد. البته، اگر این قابلیت را دوست ندارید می‌توانید از قسمت Privacy Setting اکانت خود را در حالت بدون-دوست (non-Friends) قرار دهید، یا اینکه افرادی را که نمی‌خواهید دنبالتان کنند، بلاک کنید.

یکی دیگر از تغییرات کوچک اما خوشایند این بروزرسانی نمایش بخش نوتیفیکیشن‌ها و دانلود/ آپلود در بخش Quick Menu خواهد بود. این بخش کارآمد با نگه داشتن دادن دکمه‌ی پلی‌استیشن در سمت چپ تصویر ظاهر می‌شود. با توجه به این تغییرات دیگر برای چک کردن نوتیفیکیشن‌ها نیازی نیست که صفحه‌ی مجزای آن را باز کنید.

این بروزرسانی همچنین چگونگی عملکرد اکانت‌های تابع را بهبود خواهد بخشید. این بروزرسانی جدید ابزارهای جدیدی برای والدین به ارمغان خواهد آورد تا بتوانند دسترسی فرزندانشان را به محتوای سرویس پلی‌استیشن نتوورک مدیریت کنند. تعدادی یا تمام این ابزار‌ها از طریق پی‌سی یا اسمارت‌فون‌ها در دسترس کاربران خواهند بود.

جالب است بدانید در این جزییات هیچ اشاره‌ای به سرویس Playstation Now نشده است. از آنجایی که در فرم‌های ثبت‌نام بتای این بروزرسانی سوالی در رابطه با کاربران عضو این سرویس پرسیده شده بود، انتظار می‌رفت که این بروزرسانی در بهبود این سرویس نقش داشته باشند. تاکنون تاریخی برای انتشار بروزرسانی شماره 5.00 کنسول پلی استشین 4 مشخص نشده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده