نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

هدف از حمله سایبری به شبکه HBO سریال Game Of Thrones بوده است

اخیرا به سرورهای شبکه HBO حمله سایبری شده که ظاهرا هدف این افراد دزدیدن سریال Game Of Thrones بوده است.

شبکه HBO یکی از محبوب‌ترین و پربیننده‌ترین رسانه‌های سرگرمی در سراسر جهان است که اخیرا مورد حمله هکرها قرار گرفته است. طبق گزارش منتشر شده، سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یکی از محتویاتی است که در این حمله سایبری از این شبکه دزدیده شده است. طبق گفته وب‌سایت اینترتینمنت ویکلی، هکرها حدود ۱.۵ ترابایت اطلاعات و محتویات را از شبکه HBO دزدیده‌اند. این اطلاعات تاکنون شامل یک قسمت جدید از سریال کمدی ورزشی Ballers و قسمت بعدی سریال Room 104 (اتاق ۱۰۴) که سریال جدید و آنتولوژی شبکه HBO است، می‌شود که به صورت آنلاین منتشر شده‌اند.

علاوه بر این، در این اطلاعات شاهد افشای فیلمنامه مربوط به قسمت چهارم فصل هفتم سریال Game of Thrones نیز هستیم که ممکن است مشاهده آن باعث فاش شدن تمام اتفاقات این قسمت فصل هفتم این سریال محبوب شود. این گروه ادعا می‌کند که اطلاعات مهم بیشتری را نیز در دست دارد که به مرور آن‌ها را در آینده نزدیک فاش خواهد کرد. شبکه HBO هنوز هیچ فهرستی از اطلاعاتی که از این شبکه دزدیده شده است، منتشر نکرده، اما بیانیه‌ای در این رابطه منتشر کرده است:

شبکه HBO اخیرا یک حمله سایبری را تجربه کرده که منجر به سرقت اطلاعات محرمانه و اختصاصی این شبکه شده است. ما بلافاصله بررسی این اتفاق را شروع کرده‌ایم و در حال همکاری با سازمان‌های امنیت سایبری برای یافتن مجرمان هستیم. حفاظت از اطلاعات یک اولویت مهم در HBO است و ما به طور جدی به مسئولیت و حفاظت از امنیت اطلاعات خود ادامه خواهیم داد.

game of thrones

در اردیبهشت امسال، گروهی از هکرها ادعا کردند که فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (دزدان دریایی کارائیب: مرده‌ها قصه نمی‌گویند) را سرقت کرده‌اند و در صورتی که کمپانی والت دیزنی به آن‌ها باج ندهد، این فیلم را در شبکه‌های مجازی منتشر خواهند کرد. با این حال، دیزنی اعلام کرد که این خبر صحت ندارد و این فیلم توسط هکرها سرقت نشده و در بیانیه خود گفت که این تنها یک تهدید بی‌پایه و اساس بوده است.

اوایل سال جاری میلادی نیز گروهی از هکرها ادعا کردند که آخرین فصل سریال Orange is the New Black (نارنجی همان سیاه است) را از شبکه نت فلیکس دزدیده‌اند و خواستار پرداخت باج به آن‌ها برای منتشر نشدن فصل آخر این سریال شدند. اما بزرگ‌ترین حمله سایبری در سال ۲۰۱۴ رخ داد. در این حمله سایبری بی‌سابقه و تاریخی، بیش از ۱۰۰ ترابایت اطلاعات از کمپانی سونی دزدیده و در شبکه‌های مجازی منتشر شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده