نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵

سونی تا به امروز ۶۳.۳ میلیون دستگاه پلی استیشن 4 عرضه کرده است

سونی گزارش فروش خود را منتشر و اعلام کرده که تا به امروز ۶۳.۳ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 عرضه کرده است. 

کمپانی سونی امروز جدید‌ترین گزارش فروش خود را منتشر کرده و در بخشی از آن، اطلاعاتی از میزان عرضه کنسول پلی استیشن 4 ارائه کرده است. بر این اساس سونی اعلام کرده که تا پایان سه ماهه نخست سال مالی جدید خود، ۶۳.۳ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 عرضه کرده است. این در حالی است که سونی میزان عرضه این کنسول را در گزارش فروش قبلی خود ۶۰ میلیون دستگاه اعلام کرده بود و این نشان می‌دهد که در طول این سه ماه، ۳.۳ میلیون دستگاه کنسول PS4 عرضه شده است. 

البته باید در نظر داشته باشید که آمار ارائه‌شده، صرفا میزان عرضه کنسول است و نمی‌توان گفت که میزان فروش کنسول هم به همین میزان بوده است. ۶۳.۳ میلیون در اصل تعداد کنسول‌هایی است که تا به امروز وارد بازار شده و برای خرده‌فروشی‌ها ارسال شده‌اند. آخرین آمار از فروش کنسول پلی استیشن 4، چندی پیش ارائه شد و سونی اعلام کرد که تا تاریخ ۲۱ خرداد، ۶۰.۴ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 فروخته شده است. 

همچنین سونی اعلام کرده که میزان عرضه پلی‌استیشن 4 در مقایسه با بازه مشابه سال مالی گذشته، کاهش داشته است. سونی در سه ماهه نخست سال پیش ۳.۵ میلیون دستگاه عرضه کرده بود ولی امسال این میزان به ۳.۳ میلیون دستگاه رسیده است. سونی پیش‌تر اعلام کرده بود که انتظار دارد تا پایان سال مالی فعلی، ۱۸ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 عرضه کند و این در حالی است که در سال مالی گذشته ۲۰ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 عرضه شده بود. 

علاوه بر این، سونی در گزارش فروش خود، اعلام کرده که درآمد بخش بازی‌های ویدیویی و سرویس‌های شبکه‌ای این کمپانی (که شامل بخش پلی‌استیشن هم می‌شود)، در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته، ۵.۴ درصد رشد داشته و به ۳۴۸.۱ میلیارد یِن رسیده است. سونی دلیل اصلی این رشد را فروش بهتر بازی‌های پلی‌استیشن 4 و همچنین عملکرد خوب پلی‌استیشن VR می‌داند. البته سونی اعلام کرده که کاهش قیمت پلی استیشن 4، تاثیر منفی روی درآمد شرکت داشته است. 

سونی همچنین اطلاعاتی هم در مورد درآمد عملیاتی این بخش از کمپانی ارائه کرده و این درآمد را ۱۷.۷ میلیارد یِن اعلام کرده است که در مقایسه با درآمد ۲۶.۳ میلیارد دلاری سال گذشته، رقم پایین‌تری است. سونی دلیل این درآمد پایین‌تر را اولا عملکرد عالی بازی‌های انحصاری شرکت در سال گذشته و پس از آن هم کاهش قیمت کنسول در سال جاری می‌داند. 

البته سونی گزارش فروش خود را در بخش‌های دیگر از جمله فیلم، گوشی‌های هوشمند و موارد دیگر هم ارائه کرده و گفته که به صورت کلی، درآمد کمپانی در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته، ۱۵.۲ درصد رشد داشته و به ۱.۸ تریلیون یِن رسیده است. درآمد عملیاتی کمپانی سونی نیز روند صعودی داشته و ۱۵۷.۶ میلیارد یِن اعلام شده است. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده