// سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۲

مادربرد MSI X399 و مدل های جدید X370 و B350 معرفی شد

کمپانی ام‌اس‌آی در کنار معرفی نسخه‌های جدید مادربردهای X370 و B350، از مادربرد جدید پلتفرم Threadripper X399 هم رونمایی کرد.

اکنون پس از معرفی سه پردازنده از سری تردریپر توسط ای ام دی، کمپانی ام اس آی نیز در حال آماده‌سازی مادربرد X399 Gaming Pro Carbon خود است که با امکاناتی بسیار زیاد و جدید، روانه‌ی بازار خواهد شد. این کمپانی همچنین مدل‌های جدیدی از مادربردهای X370 و B350 را معرفی کرد.

MSI X399 Gaming Pro Carbon AC

مادربرد جدید بر اساس سوکت TR4 طراحی شده است و مدار برق DrMOS به صورت ۱۳ فاز (۳+۱۰) دارد. X399 Gaming Pro Carbon AC یک مادربرد بالارده به شمار می‌رود و در زیر هرکدام از هیت‌سینک‌های آن، نور پس‌زمینه‌ی RGB استفاده شده است. تقریبا تمامی درگاه‌های آن توسط پوششی محافظت می‌شوند. محافظ‌هایی فولادی روی هرکدام از ۴ اسلات PCI-e و همچنین هر ۳ اسلات Turbo M.2 قرار گرفته‌اند. این مادربرد، نسل سوم PCI-e x4 و سرعت انتقال داده‌ی ۹۶ گیگابیت بر ثانیه را برای جدیدترین حافظه‌های SSD ارائه می‌دهد. کمپانی MSI از DDR4 Steel Armour هم رونمایی کرد که در کنار فناوری DDR4 Boost در جهت اطمینان از حداکثر کارایی و ثبات در سرعت‌های بالاتر حافظه استفاده خواهد شد.

MSI X399 Gaming Pro Carbon AC

MSI و کمپانی ASMedia همچنان در حال همکاری نزدیک با یکدیگر هستند که نتیجه‌ی این همکاری، طراحی و تولید جدیدترین کنترلر USB 3.1 به نام ASM3142 است. ASM3142 سریع‌ترین یواس‌بی در جهان است که با سرعت ۱۶ گیگابیت بر ثانیه، دو برابر سریع‌تر از کنترلرهای نسل سوم عمل می‌کند. سرعت انتقال داده‌ی این کنترلر از تاندربولت کمپانی اینتل نیز فراتر می‌رود.

مادربرد X399 ام‌اس‌آی به یک درگاه USB 3.1 نسل دوم و از نوع Type-C در پنل جلویی مجهز شده است که نوید انتقال داده با سرعت حداکثر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را می‌دهد. همچنین از سوئیچ منحصربه‌فرد GAMEBOOST نیز در این محصول استفاده شده که در ۸ حالت قابل تنظیم است و به طور اختصاصی برای اورکلاک کردن طراحی شده است. تأکید زیاد بر مادسازی و پرینت سه‌بعدی از نکات جالب توجه این مادربرد است و این محصول را به نخستین مادربرد در جهان تبدیل می‌کند که تمامی پوشش‌های هیت‌سینک و لوازم جانبی آن قابل تعویض هستند.

MSI X399 Gaming Pro Carbon AC

هنوز هیچ بازه‌ی زمانی‌ای برای عرضه‌ی X399 Gaming Pro Carbon ATX مشخص نشده است؛ اما شایعات بیان می‌کنند که این مادربرد همزمان با عرضه‌ی پردازنده‌های Ryzen Threadripper کمپانی AMD و در تاریخ ۹ آگوست (۱۸ مرداد) روانه‌ی بازار خواهد شد.

ام‌اس‌آی علاوه بر گسترش انواع مختلف مادربردهای سری Ryzen، مدل X370 GAMING M7 ACK را هم عرضه می‌کند. این مادربرد ویژگی‌های جدید و قابل توجهی از جمله جدیدترین پوشش محافظ اسلات M.2 موسوم به Shield FROZR، کارت شبکه KILLER DoubleShot Pro و Audio Boost 4 Pro را به ارمغان می‌آورد.

این کمپانی علاوه بر هماهنگی دو اسلات Turbo M.2 در یک سرعت واحد، برای اطمینان از عدم گلوگاه شدن SSD، پوشش Shield FROZR اسلات M.2 را با هیت‌سینک مادربرد ترکیب کرده است. M.2 Shield FROZR از حافظه‌های SSD با رابط M.2 در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند و این امکان را به حافظه می‌دهد تا در حین انجام بازی‌های طولانی مدت، به طور مداوم در بالاترین سرعت فعالیت داشته باشد.

MSI X370 GAMING M7 ACK

Killer DoubleShot Pro به کانکتور اترنت و شبکه‌ی بی‌سیم Killer اجازه می‌دهد تا برای دستیابی به بهترین شبکه برای بازی‌های آنلاین با یکدیگر فعالیت کنند. کاربران با استفاده از نرم‌افزار Killer Network Manager می‌توانند تعیین کنند که کدام برنامه روی کدام اتصال از ترافیک اصلی اینترنت استفاده کند. ترکیب شبکه‌ی بی‌سیم Wireless-AC 1535 و فناوری ExtremeRange با توان عملیاتی ۱.۸۶۷ گیگابیت بر ثانیه، بهترین تجربه‌ی بازی‌های آنلاین را بدون وجود هرگونه لگ یا تأخیر فراهم می‌کند.

فناوری Audio Boost 4 Pro مادربرد X370 GAMING M7 ACK، آن‌گونه که ام‌اس‌آی توصیف کرده است، ناب‌ترین تجربه‌ی صدا را هم به شکل استریو و هم در صدای فراگیر تولید می‌کند. هر دو کانکتور پنل جلویی و پشتی از یک تراشه‌ی HD و اختصاصی قدرت گرفته‌اند که تجربه‌ای در حد کیفیت صدای استودیویی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

MSI B350 Tomahawk Plus

مادربرد دیگر، B350 Tomahawk Plus نام دارد که در واقع یک بروزرسانی برای مادربرد جایزه گرفته و معروف B350 Tomahawk محسوب می‌شود. قابلیت‌های MSI Mystic Light RGB LED و OC Engine 2 به این محصول اضافه شده است. فناوری Mystic Light برای افرادی که کیس‌های با پنل شیشه‌ای یا بدون پنل دارند، کاربرد دارد. این فناوری امکان همگام‌سازی و سفارشی‌سازی رنگ LEDهای مادربرد را با دیگر اجزای سازگار با Mystic Light فراهم می‌کند. OC Engine 2 با افزودن یک مولد کلاک اضافی، قابلیت‌های اورکلاک را بهبود می‌بخشد و آزادی بیشتری برای تنظیم سرعت کلاک پایه به کاربر می‌دهد. این فناوری، تغییرات سیگنال و مصرف برق را به حداقل می‌رساند و کاملا مناسب اورکلاکینگ‌های با فرکانس بالا است. نسل دوم USB 3.1 از نوع Type-C، اسلات Turbo M.2، پوشش Steel Armor و سایر امکانات گیمینگ و انحصاری ام‌اس‌آی نیز در مادربرد جدید B350 Tomahawk Plus یافت می‌شود.


منبع KitGURU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده