// دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۸

4 نسخه اول سری بازی‌ های Halo به ایکس باکس وان راه پیدا می‌ کنند

مایکروسافت اعلام کرد که ۴ نسخه از مجموعه Halo به واسطه Backward Compatibility از ایکس‌باکس 360 به ایکس باکس وان راه پیدا خواهد کرد.

مدت زمان زیادی است که اخبار خاصی از مجموعه بازی‌های Halo منتشر نشده است. احتمال دارد که استودیو 343 اینداستریز (343 Industries) در حال کار روی بازی Halo 6 باشد اما هنوز شاهد خبری رسمی از آن نبوده‌ایم. در حول اخبار بازی، سازندگان اعلام کردند که چهار بازی از نسخه‌های بازی Halo که روی ایکس‌باکس 360 در دسترس بود قرار است از طریق سیستم Backward Compatibility به کنسول ایکس‌باکس وان راه پیدا کند.

بازی Halo 3، بازی Halo 3: ODST، بازی Halo 4 و بازی Halo: Combat Evolved Anniversary قرار است در انتهای سال جاری میلادی روی ایکس‌باکس وان منتشر شود. همچنین دو بخش کمپین و چند نفره نیز روی کنسول نسل هشتمی مایکروسافت قابل بازی خواهد بود و سازندگان حتی اعلام کردند که این بازی‌ها از سیستم ارتباطی LAN بین نسلی کنسولی نیز بهره می‌برد، یعنی اینکه کاربران می‌توانند به واسطه کابل لن کنسول ایکس‌باکس 360 را به ایکس‌باکس وان متصل کنند و در بخش چند نفره لوکال با یکدیگر بازی کنند.

از طرفی دیگر پس از اینکه این بازی‌ها به سیستم Backward Compatible راه پیدا کردند کاربران می‌توانند تمامی بسته‌های الحاقی این بازی‌ها را به طور رایگان دانلود کنند. بنابراین تمامی نقشه‌ها برای کاربران در دسترس خواهد بود و می‌توانند در آنها به رقابت بپردازند.

البته باندل The Master Chief Collection که هم اکنون روی ایکس‌باکس وان در دسترس است شامل تمامی این بازی‌ها می‌شود. این باندل شامل بازی Halo: CE Anniversary، نسخه ریمستر بازی Halo 2، بازی Halo 3 و بازی Halo 4 می‌شود که با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی ایکس‌باکس وان قابل بازی است. این مجموعه همچنین تمامی نقشه‌های بخش چند نفره را نیز در خود جای داده است. پس از عرضه شدن باندل Master Chief Collection، سازندگان نسخه‌ای از بازی Halo 3: ODST را با نرخ فریم ۶۰ ثانیه روی ایکس‌باکس وان منتشر کردند.

ولی باز با این حال کاربرانی که هنوز نتوانسته‌اند مجموعه Master Chief Collection را خریداری کنند و بازی‌های یاد شده را روی ایکس‌باکس 360 در اختیار دارند، می‌توانند به طور رایگان آنها را روی ایکس‌باکس وان بازی کنند. اگر دیسک ایکس‌باکس 360 هر کدام از بازی‌ها را در اختیار داشته باشید می‌توانید با قرار دادن آن در ایکس‌باکس وان خود  آنها را به طور رایگان بازی کنید، البته پس از اینکه آنها در سرویس Backward Compatibility در دسترس قرار گرفته شدند. ضمنا آنها را نیز می‌توان از سایت ایکس‌باکس جداگانه خریداری کرد.

در خبر‌های دیگر مایکروسافت در جریان رویداد E3 2017 اعلام کرد که به‌زودی برخی از بازی‌های کنسول ایکس‌باکس اورجینال به سیستم Backward Compatibility ایکس‌باکس وان راه پیدا خواهد کرد. همچنین این کمپانی توضیح داد که کاربران چطور خواهند توانست بخش چند نفره بازی Halo 2 را به واسطه‌ی اتصال کنسول‌های ایکس‌باکس اورجینال به ایکس‌ باکس 360، به ایکس‌باکس وان و به ایکس‌باکس وان ایکس تجربه کنند. همچنین بازی Halo 5: Guardians نیز میزبان بسته 4K برای ایکس‌باکس وان ایکس خواهد شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده