نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰

مسابقات MDL 2017 بازی Dota 2 با پیروزی تیم LGD Gaming پایان یافت

پس از پنج روز مسابقات زیبا و نفس‌گیر، تیم LGD Gaming با شکست تیم LGD.Forever Young فاتح تورنمنت Mars Dota 2 League 2017 شد.

مسابقات Mars Dota 2 League 2017 بازی Dota 2 از چهاردهم تا هجدهم تیر به مدت پنج روز برگزار شد و تیم LGD Gaming توانست با نتیجه‌ی ۲-۳ تیم LGD.Forever Young را از پیش رو بردارد و ۱۱۲ هزار دلار جایزه جایگاه اول را کسب کند تا باری دیگر دست LGD.Forever Young از کسب یک جام کوتاه بماند.

در این مسابقات ۸ تیم حضور داشتند که از ۴ تیم Invictus Gaming ،Newbee ،OG و Evil Geniuses به صورت مستقیم دعوت به عمل آمد و دو تیم LGD.Forever Young و LGD Gaming از مرحله‌ی مقدماتی منطقه‌ی چین و تیم Clutch Gamers از مرحله‌ی مقدماتی منطقه‌ی آسیای شرقی مسابقات The International 7 به این مسابقات راه یافتند و تنها سهمیه‌ی منطقه‌ی اروپا به دلیل مشکلات به‌وجود آمده در این منطقه، به تیم Vici Gaming از منطقه‌ی چین تعلق گرفت.  

Dota 2 - MDL 2017

فرمت برگزاری مسابقات MDL 2017

در روز‌های اول و دوم مسابقات تمامی تیم‌ها در قالب یک مسابقه به مصاف هم خواهند رفت و بر اساس برد‌های هر راند امتیاز کسب می‌کنند. در پایان این دو روز تیم‌ها در یکی از جایگاه‌های اول تا هشتم قرار خواهند گرفت و چهار تیم ابتدای جدول به براکت بالایی و باقی تیم‌ها به براکت پایینی می‌روند. در براکت بالایی تیم اول جدول باید از میان تیم‌های سوم و چهارم جدول یکی را انتخاب کند و تیم دوم جدول با تیم دیگر به رقابت خواهد پرداخت. در براکت پایینی هم تیم پنجم با تیم هشتم جدول بازی خواهد کرد و دو تیم ششم و هفتم جدول نیز به مصاف هم می‌روند.

بازی‌های براکت بالایی و پایینی در روز سوم انجام می‌شود و به این ترتیب برندگان براکت بالایی به فینال مسابقات راه یافته و بازندگان این براکت نیز به براکت پایینی سقوط خواهند کرد. در براکت پایینی نیز تیم‌ها به مصاف هم رفته و بازندگان از گردونه‌ی رقابت حذف می‌شوند. برندگان این براکت نیز به فینال مسابقات در براکت پایینی راه می‌یابند تا در روز چهارم با بازندگان براکت بالایی به رقابت بپردازند. در این روز بازی‌ها با فرمت BO3 برگزار می‌شود؛ به این صورت که بین هر تیم سه بازی برگزار خواهد شد و تیمی که بتواند دو بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد به مرحله‌ی بعد می‌رود. شایان ذکر است که تیم‌های بازنده‌ی براکت پایینی نیز دست خالی به خانه نخواهند رفت و مبلغ در نظر گرفته شده برای تیم‌های هفتم و هشتم جدول ۶۲۵۰ دلار است.

بازی فینال براکت بالایی در روز چهارم انجام خواهد شد و برنده‌ی آن به فینال بزرگ در روز پنجم راه خواهد یافت و بازنده‌ی این دیدار نیز به براکت پایینی سقوط می‌کند. در بازی‌های دیگر روز چهارم در براکت پایینی، برندگان روز سوم براکت پایینی به مصاف بازندگان روز سوم براکت بالایی می‌روند و به این ترتیب دو تیم به مرحله‌ی بعدی راه می‌یابند و تیم‌های بازنده نیز با دریافت مبلغ ۱۲۵۰۰ دلار راهی خانه خواهند شد. دو تیم باقیمانده در براکت پایینی در دیدار نهایی روز چهارم با یکدیگر بازی کرده و برنده‌ی آنها جواز حضور در روز بعدی را کسب می‌کند. تیم بازنده‌ی این دیدار نیز به مقام چهارمی مسابقات رضایت داده و با دریافت مبلغ ۱۸۷۵۰ دلار از این مسابقات خداحافظی خواهد کرد. فرمت برگزاری مسابقات در این روز به مانند روز سوم (BO3) خواهد بود.

در دیدار نخست روز پنجم، تیم بازنده‌ی براکت بالایی در روز قبل به مصاف تیم راه‌یافته به روز نهایی در براکت پایینی خواهد رفت و بر این اساس تیم برنده به فینال بزرگ راه می‌یابد و تیم بازنده نیز با کسب مقام سوم، جایزه‌ی ۳۱۲۵۰ دلاری را دریافت خواهد کرد.

در آخرین دیدار روز پنجم که فرمت آن به صورت BO5 است، دو تیم صعود‌کننده در مقابل هم بازی خواهند کرد و تیمی که بتواند ۳ بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد قهرمان این مسابقات خواهد بود و تیم دوم نیز با دریافت مبلغ ۵۰ هزار دلاری در جایگاه دوم مسابقات MDL 2017 قرار می‌گیرد.

نتایج روز اول و دوم مسابقات

در دو روز نخست مسابقات هشت تیم شرکت‌کننده در قالب یک مسابقه به مصاف هم رفتند و بر اساس برد‌های هر راند امتیاز کسب کرده و به این ترتیب در یکی از جایگاه‌های اول تا هشتم قرار گرفتند. چهار تیم OG، LGD Gaming، LGD.Forever Young و Newbee با کسب نتایج بهتر به ترتیب در جایگاه‌های اول تا چهارم قرار گرفته و براکت بالایی را به خود اختصاص دادند. چهار تیم باقیمانده یعنی Evil Geniuses، Vici Gaming، Invictus Gaming و Clutch Gamers نیز به ترتیب در جایگاه‌های پنجم تا هشتم قرار گرفته و به این ترتیب در براکت پایینی دسته بندی شدند.

Dota 2 - MDL 2017

از براکت بالایی تیم OG، تیم LGD Gaming را انتخاب کرد و بر این اساس، دو تیم LGD.Forever Young و Newbee در روز بعدی در مقابل هم قرار گرفتند. در براکت پایینی نیز هیچگونه حق انتخابی وجود نداشت و تیم پنجم جدول (Evil Geniuses) به مصاف تیم هشتم (Clutch Gamers) رفته و تیم‌های ششم و هفتم جدول (Vici Gaming و Invictus Gaming) در مقابل هم قرار گرفتند.  

نتایج روز سوم مسابقات

در دیدار نخست روز سوم، تیم OG به مصاف تیم LGD Gaming در براکت بالایی رفت و با نتیجه‌ی ۰-۲ ازLGD Gaming  شکست خورده و به براکت پایینی سقوط کرد. در بازی دیگر این روز، تیم LGD.Forever Young با دو پیروزی در دو بازی نخست خود تیم Newbee را کنار زد و به روز بعدی مسابقات راه یافت. تیم Newbee نیز به براکت پایینی منتقل شد تا به همراه تیم OG با برندگان براکت پایینی در روز بعدی به رقابت بپردازد.

Dota 2 - MDL 2017 Day 3

تیم Evil Geniuses با نتیجه‌ی ۰-۲ تیم Clutch Gamers را در براکت پایینی شکست داد و تیم Vici Gaming با نتیجه‌ی ۰-۲ مغلوب تیم Invictus Gaming شد. دو تیم بازنده به مقام‌های هفتم و هشتم این مسابقات رضایت داده و با دریافت مبلغ ۶۲۵۰ دلار به خانه بازگشتند و برندگان این دو دیدار نیز به روز بعدی مسابقات راه یافتند.  

نتایج روز چهارم مسابقات

دیدار اول روز چهارم بین دو تیم OG و Evil Geniuses در براکت پایینی بود که تیم OG با نتیجه‌ی ۱-۲ رقیب خود را شکست داد و به مرحله‌ی بعدی راه یافت. در دیدار دوم نیز تیم Invictus Gaming به مصاف Newbee رفت و با نتیجه‌ی ۱-۲ مغلوب این تیم شد. به این ترتیب دو تیم Evil Geniuses و Invictus Gaming به مقام پنجم و ششم مسابقات MDL 2017 دست یافته و با دریافت مبلغ ۱۲۵۰۰ دلار راهی خانه شدند.

در دیدار سوم از براکت بالایی تیم LGD.Forever Young با نتیجه‌ی ۱-۲ مقابل تیم LGD Gaming به پیروزی دست یافت و به فینال بزرگ مسابقات راه یافت. تیم بازنده نیز به براکت پایینی سقوط کرد تا در روز نهایی با تیم برنده‌ی براکت پایینی به رقابت بپردازد.

Dota 2 - MDL 2017 Day 4

دیدار نهایی این روز بین دو تیم OG و Newbee جریان داشت که تیم Newbee با دو بازی زیبا، رقیب خود را از میان برداشت و به این ترتیب به رقابت‌های روز نهایی راه یافت. تیم OG  نیز مقام چهارم این مسابقات را کسب کرد و با دریافت مبلغ ۱۸۷۵۰ دلار راهی خانه شد.

نتایج روز پنجم مسابقات

در این روز دو دیدار برگزار شد که در دیدار نخست تیم LGD Gaming با نتیجه‌ی ۱-۲ تیم Newbee را شکست داد و به فینال بزرگ راه یافت تا باری دیگر مقابل تیم LGD.Forever Young بر سر کسب مقام نخست مسابقات MDL 2017 به رقابت بپردازد. تیم Newbee با شکست در این دیدار به مقام سوم مسابقات دست یافت و به این ترتیب مبلغ ۳۱۲۵۰ دلاری جایگاه دوم را از آن خود کرد.

Dota 2 - MDL 2017 Day 5

فینال بزرگ نیز بین دو تیم LGD.Forever Young و LGD Gaming با فرمت BO5 برگزار شد که نهایتا تیم LGD Gaming توانست رقیب خود را شکست داده و فاتح این تورنمت شود. دو بازی ابتدای این دیدار به نفع تیم LGD Gaming و دو بازی بعدی به نفع LGD.Forever Young به پایان رسید و در بازی پنجم این تیم LGD Gaming بود که با بازی زیبای خود به پیروزی دست یافت.

تیم‌های برتر مسابقات MDL 2017 و جوایز اهدا شده

Dota 2 - LGD Gaming Team

  • مقام اول: تیم LGD Gaming برنده‌ی ۱۱۲۵۰۰ دلار
  • مقام دوم: تیمLGD.Forever Young برنده‌ی ۵۰ هزار دلار
  • مقام سوم: تیم Newbee برنده‌ی ۳۱۲۵۰ دلار
  • مقام چهارم: تیم OG برنده‌ی ۱۸۷۵۰ دلار
  • مقام پنجم و ششم: تیم‌های Evil Geniuses و Invictus Gaming هر یک برنده‌ی ۱۲۵۰۰ دلار
  • مقام هفتم و هشتم: تیم‌های Clutch Gamers و Vici Gaming هر یک برنده‌ی مبلغ ۶۲۵۰ دلار


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده